Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
EGMB018 Okul Dışı Öğrenme Ortamları 927003 2 3 4

Dersin Amacı

Okul dışı öğrenme ortamlarının öğrenme üzerindeki etkilerini öğrenmek.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Doç. Dr. Yüksel GÜNDÜZ

Ön Koşul Dersleri

Okul dışı öğrenme ortamları

Önerilen Diğer Hususlar

Ders kapsamında geziler, gözlemler ve araştırmalar yapılacak.

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Şen, A. İ. (Ed.). (2019). Okul Dışı Öğrenme Ortamları, Ankara. Pegem Akademi.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Staj uygulaması yok.

Dersin İçeriği

Okulm dışı öğrenme, müzeler, bilim merkezleri, bilişim teknolojileri, gökevler, akvaryumlar, milli parklar, botanik bahçeleri, doğa eğitimi, sanat galerileri, sağlık kuruluşları, spor merkezleri, bilim kafeler.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 30 30
2 Final Sınavı 1 20 20
11 Soru-Yanıt 1 30 30
34 Okuma 1 20 20

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Okul dışı öğrenme Öğrenme, tanıma amaçlı geziler yapılacak.
2 . Müzeler
3 Bilim merkezleri
4 Bilişim teknolojileri
5 Gökevler
6 Akvaryumlar
7 Milli parklar
8 Botanik bahçeleri
9 Doğa eğitimi
10 Sanat galerileri
11 Sağlık kuruluşları
12 Sanayi kurum ve kuruluşlar
13 Spor merkezleri
14 Bilim kafeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1335652 Okul dışı öğrenme ortamlarının nereler olduğunu bilir.
2 1335653 Okul dışı öğrenme ortamlarının öğrenme üzerindeki önemini bilir.
3 1335654 Okul dışı öğrenme ortamlarından nasıl yararlanacağını bilir.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 63477 Çağdaş dil öğretimi kuram ve uygulamaları çerçevesinde temel bilgi edinme yöntemlerini kullanmak ve Fransızca öğretimine uygun planlama yapmak
2 63478 Alan dili öğrenme ortamının gerektirdiği öğretim programları, yöntem, teknik ve stratejileri seçmek, bilgiye ulaşma ve bilgi üretiminde uyarlamak
3 63479 Fransızca öğretiminde Dilbilim, Yazınbilim, Yöntembilimsel alanlarında edindiği bilgileri Fransızca temel dil becerilerini ve iletişim yeterliklerini geliştirebilmek için kullanmak
4 63480 .Dil öğretiminde, becerilerin geliştirilmesine yönelik olarak, Fransızca öğretim sürecine uygun araç, gereç ve materyali seçmek, geliştirebilmek ve uyarlamak
5 63481 Fransızcayı doğru ve anlaşılır bir şekilde kullanmalarını sağlayabilmek için, öğrencilerin dinleme-izleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek
6 63482 Bilgiye ulaşım yollarını etkin bir şekilde kullanım becerisini edinmek, edindiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla yorumlamak ve değerlendirmek
7 63483 Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanmak
8 63484 .Dil öğrenimin niteliğini artırmak için günümüz bilişim ve iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve internet kaynaklarını kullanmak
9 63485 Fransızcayı Avrupa Dil Ortak Çerçeve programına göre C1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgi ve becerileri meslektaşlarıyla iletişim kurma yetisini kazanmak
10 63486 LLP yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirerek, gerek kurumsal gerekse paydaşlarla hizmet içi eğitim-öğretim etkinlikleri geliştirmek
11 63487 .Bir kültür ürünü hakkında bilgilerini geliştirmek ve olan dili içinde oluştuğu kültürünün özellikleriyle tanımak, Fransız kültürü Erasmus programı değişim hareketliliğinden yararlanarak farklı sistemleri, kültürleri tanıma ve yaşama bilinci geliştirmek
12 63488 .Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlayabilmek, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazandırmak
13 63489 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak
14 63490 .Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek
15 63491 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek
16 63492 Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Çıktısı
1 3 4 3 3 4 3 3 3 3 3 3 3 4 4 3 3
2 4 3 4 3 3 4 4 4 3 4 4 4 3 3 4 4
3 4 4 4 3 3 3 4 4 4 5 4 4 3 3 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek