Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
GRF102 Grafik Tasarıma Giriş 927001 1 2 2

Dersin Amacı

Bu derste grafik, grafik sanatlar, grafik tasarım, tasarım, iletişim tasarımı, görsel iletişim tasarımı gibi kavramlara ilişkin açıklama yapılması; bu alanın kapsamı ve içeriği hakkında detaylı bilgi verilmesi; göstergebilim disiplini kapsamında kodlama, kod çözümleme, yananlam, düzanlam, anlamlandırma gibi temel konuların kavratılması amaçlanır. Başarılı reklam uygulamaları üzerine analizler yapılarak görsel iletişim tasarımı ürünlerinin amaçlanan iletişime uygun çözümlenebilmesi için tasarım süreci, tasarım ilke ve öğelerine ilişkin kuramsal bilgiler ışığında çeşitli uygulamalar gerçekleştirilir. Ayrıca kavramların simgeleştirilmesi ve çeşitli figüratif öğelerin (kara, hava ve deniz canlıları ile bitkilerin) yalınlaştırılarak (stilizasyon) biçimlendirilmeleri sağlanır. Öğrencilerin çözümlenmesi gereken tasarım problemine görsel iletişim ve yönbilgi (brief) içeriği doğrultusunda yaratıcı, işlevsel ve estetik açıdan en uygun çözümleme üretebilmesine ilişkin yaklaşımlar amaçlanır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Prof. Dr. Ali TOMAK, Öğr. Gör. Abdulkerim TURKAYA

Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1) Uçar, Tevfik Fikret. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Kitapevi. 2) Becer, Emre. (1997). İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Yayınevi. 3) Twemlow, Alice. (2011). Grafik Tasarım Ne İçindir? (Çev.: Dalsu Özgen), Yapı Endüstri Merkezi Yayınları, İstanbul. 4) Weill, Alain. (2009). Grafik Tasarım (Çev.: Orçun Türkay), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. 5) Bowers, John. /2011). Introduction to Graphic Design Methodologies and Processes: Understanding Theory and Application, John Wiley ve Sons, Inc., USA. 6) Arntson, Amy E. (2012). Graphic Design Basics, Wadsworth Cengage Learning, USA.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

Yok

Dersin İçeriği

Bu derste grafik, grafik sanatlar, grafik tasarım, tasarım, iletişim tasarımı, görsel iletişim tasarımı gibi kavramlara ilişkin açıklama yapılması; bu alanın kapsamı ve içeriği hakkında detaylı bilgi verilmesi; göstergebilim disiplini kapsamında kodlama, kod çözümleme, yananlam, düzanlam, anlamlandırma gibi temel konuların kavratılması anlatılmaktadır. Başarılı reklam uygulamaları üzerine analizler yapılarak görsel iletişim tasarımı ürünlerinin amaçlanan iletişime uygun çözümlenebilmesi için tasarım süreci, tasarım ilke ve öğelerine ilişkin kuramsal bilgiler ışığında çeşitli uygulamalar gerçekleştirilir. Ayrıca kavramların simgeleştirilmesi ve çeşitli figüratif öğelerin (kara, hava ve deniz canlıları ile bitkilerin) yalınlaştırılarak (stilizasyon) biçimlendirilmeleri sağlanır. Öğrencilerin çözümlenmesi gereken tasarım problemine görsel iletişim ve yönbilgi (brief) içeriği doğrultusunda yaratıcı, işlevsel ve estetik açıdan en uygun çözümleme üretebilmesi gösterilmektedir.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 0 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 0 60
1 Ara Sınav 1 40 1
6 Uygulama/Pratik 4 60 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 2 2
2 Final Sınavı 1 2 2
5 Derse Katılım 13 2 26
29 Bireysel Çalışma 1 4 4
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 3 6
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 2 6
34 Okuma 1 4 4

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Dersin dönem süresince nasıl yürütüleceğine ilişkin bilgi verilmesi, grafik, grafik sanatlar, grafik tasarım, tasarım, iletişim tasarımı, görsel iletişim tasarımı gibi kavramlara ilişkin açıklama yapılması, bu alanın kapsamı ve içeriği hakkında detaylı bilgiler verilmesi. Literatür hazırlığı GTG_Sunu_1.pdf
2 Grafik, Grafik tasarım, tasarım, iletişim tasarımı, görsel iletişim tasarımı gibi kavramlara ilişkin açıklama yapılması, bu alanın kapsamı ve içeriği hakkında detaylı bilgiler verilmesi. Sunum hazırlığı GTG_Sunu_2.pdf
3 Göstergebilim disiplini kapsamında kodlama, kod çözümleme, yananlam, düzanlam, anlamlandırma gibi temel konuların kavratılması. Araştırma, inceleme GTG_Sunu_3.pdf
4 Göstergebilim disiplini kapsamında kodlama, kod çözme, yananlam, düzanlam, anlamlandırma gibi temel konuların kavratılması. Araştırma, inceleme GTG_Sunu_4.pdf
5 Görsel iletişim tasarımı ürünlerinin amaçlanan iletişime uygun çözümlenebilmesi için tasarım süreci, tasarım ilke ve öğelerine ilişkin kuramsal bilgiler ışığında çeşitli uygulamalar gerçekleştirilmesi, başarılı reklam uygulamaları üzerine kuramsal analizler yapılarak görsel iletişim tasarımı ürünlerinin amaçlanan iletişime uygun çözümlenebilmesi. Araştırma, inceleme GTG_Sunu_5.pdf
6 Görsel iletişim tasarımı ürünlerinin amaçlanan iletişime uygun çözümlenebilmesi için tasarım süreci, tasarım ilke ve öğelerine ilişkin kuramsal bilgiler ışığında çeşitli uygulamalar gerçekleştirilmesi, başarılı reklam uygulamaları üzerine kuramsal analizler yapılarak görsel iletişim tasarımı ürünlerinin amaçlanan iletişime uygun çözümlenebilmesi. Araştırma, inceleme GTG_Sunu_6.pdf
7 Görsel iletişim tasarımı ürünlerinin amaçlanan iletişime uygun çözümlenebilmesi için tasarım süreci, tasarım ilke ve öğelerine ilişkin kuramsal bilgiler ışığında çeşitli uygulamalar gerçekleştirilmesi, başarılı reklam uygulamaları üzerine kuramsal analizler yapılarak görsel iletişim tasarımı ürünlerinin amaçlanan iletişime uygun çözümlenebilmesi. Araştırma, inceleme GTG_Sunu_7.pdf
8 Öğrencilerin çözümlenmesi gereken tasarım problemine görsel iletişim ve içerik açısından en uygun çözümleme üretebilme ve böylece yaratıcı, işlevsel ve estetik bir tasarımcı kimliği kazanmalarına yönelik yaklaşımlar üzerinde durulması, kavramların simgeleştirilmesi, çeşitli figüratif öğelerin (kara, hava ve deniz canlıları ile bitkilerin) yalınlaştırılarak (stilizasyon) biçimlendirilmeleri için bilgi ve deneyim kazandırılması. Araştırma, inceleme GTG_Sunu_8A.pdf
GTG_Sunu_8B.pdf
GTG_Sunu_8C.pdf
9 Ara sınav ARA SINAV UYGULAMASI.pdf
10 Öğrencilerin çözümlenmesi gereken tasarım problemine görsel iletişim ve içerik açısından en uygun çözümleme üretebilme ve böylece yaratıcı, işlevsel ve estetik bir tasarımcı kimliği kazanmalarına yönelik yaklaşımlar üzerinde durulması, kavramların simgeleştirilmesi, çeşitli figüratif öğelerin (kara, hava ve deniz canlıları ile bitkilerin) yalınlaştırılarak (stilizasyon) biçimlendirilmeleri için bilgi ve deneyim kazandırılması. Araştırma, inceleme GTG_Sunu_10.pdf
11 Öğrencilerin çözümlenmesi gereken tasarım problemine görsel iletişim ve içerik açısından en uygun çözümleme üretebilme ve böylece yaratıcı, işlevsel ve estetik bir tasarımcı kimliği kazanmalarına yönelik yaklaşımlar üzerinde durulması, kavramların simgeleştirilip, çeşitli figüratif öğelerin yalınlaştırılarak (stilizasyon) biçimlendirilmelerine ilişkin uygulamaların gerçekleştirilebilmesine yönelik bilgi ve deneyim kazandırılması. Araştırma, inceleme GTG_Sunu_11.pdf
12 Öğrencilerin çözümlenmesi gereken tasarım problemine görsel iletişim ve içerik açısından en uygun çözümleme üretebilme ve böylece yaratıcı, işlevsel ve estetik bir tasarımcı kimliği kazanmalarına yönelik yaklaşımlar üzerinde durulması, kavramların simgeleştirilmesi, çeşitli figüratif öğelerin (kara, hava ve deniz canlıları ile bitkilerin) yalınlaştırılarak (stilizasyon) biçimlendirilmeleri için bilgi ve deneyim kazandırılması. Araştırma, inceleme GTG_Sunu_12.pdf
13 Öğrencilerin çözümlenmesi gereken tasarım problemine görsel iletişim ve içerik açısından en uygun çözümleme üretebilme ve böylece yaratıcı, işlevsel ve estetik bir tasarımcı kimliği kazanmalarına yönelik yaklaşımlar üzerinde durulması çeşitli figüratif öğelerin (kara, hava ve deniz canlıları ile bitkilerin) yalınlaştırılarak (stilizasyon) biçimlendirilmeleri için bilgi ve deneyim kazandırılması. Araştırma, inceleme GTG_Sunu_13.pdf
14 Öğrencilerin çözümlenmesi gereken tasarım problemine görsel iletişim ve içerik açısından en uygun çözümleme üretebilme ve böylece yaratıcı, işlevsel ve estetik bir tasarımcı kimliği kazanmalarına yönelik yaklaşımlar üzerinde durulması ve çeşitli figüratif öğe stilizasyonlarının tamamlanması, döneme ilişkin genel bir değerlendirme yapılması. Araştırma, inceleme GTG_Sunu_14A.pdf
GTG_Sunu_14B.pdf
GTG_Sunu_14C.pdf

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1308106 Grafik, grafik sanatlar, grafik tasarım, tasarım, iletişim tasarımı, görsel iletişim tasarımı gibi kavramlara ilişkin açıklama yapabilir.
2 1308107 Göstergebilim disiplini kapsamında kodlama, kod çözümleme, yananlam, düzanlam, anlamlandırma gibi temel konuları kavrayabilir, açıklayabilir.
3 1308108 Görsel iletişim tasarımı ürünlerinin amaçlanan iletişime uygun çözümlenebilmesi için, tasarım süreci, tasarım ilke ve öğelerine ilişkin kuramsal bilgiler ışığında çeşitli uygulamalar gerçekleştirebilir.
4 1308109 Çözümlenmesi gereken tasarım problemine görsel iletişim ve içerik açısından en uygun yaratıcı, işlevsel ve estetik çözümleme üretebilir.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 70126 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji, problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanırlar.
2 70127 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
3 70128 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
4 70129 Görsel iletişimin gerçekleşme süreçlerini bilir, etkili görsel iletişim için doğru kodlamalar yapabilirler.
5 70130 Görsel iletişim başlığı altında toplanabilecek alt disiplinler hakkında bilgi sahibi olur ve tasarım sorunları tanımlama ve çözme yeterliği kazanırlar.
6 70131 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
7 70132 Çağa uygun tasarım araçlarını etkili şekilde kullanırlar.
8 70133 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
9 70135 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler.
10 70134 Yabancı kaynakları, gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilirler.
11 70136 Meslek yaşamında kendini sürekli geliştirebilecek, yeniliklere açık, ekip çalışmasına uygun, sorumluluklarının farkında, sosyal becerileri gelişmiş davranış özellikleri kazanırlar.
12 70137 Toplumun güncel sorunlarına duyarlılık kazanır ve çözüm önerileri geliştirebilirler.
13 70138 Görsel İletişim Tasarımına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır, bilgilerini farklı disiplinlerin çözümleri için kullanabilirler.
14 70139 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar.
15 70140 Mesleği ile ilgili hukuksal ve etik kuralları bilirler.
16 70141 Türkçeyi doğru ve etkin olarak kullanabilirler.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Çıktısı
1 3
2 4
3 5
4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek