Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
GSS226 Grafik Tasarım Tarihi II 927003 2 4 3

Dersin Amacı

Grafik tasarımın tarihsel süreçte geçirdiği değişimleri ve günümüz grafik tasarımına getirdiği kazanımları öğrencilerin bilgi dağarcığına kazandırmak, geleceğe dair çıkarımlarda bulanabilecekleri, tarihsel bir sıralamayla karşılaştırmalar yapabilme becerisi kazandırmak, öte yandan XIX. yüzyılın sonundan günümüze kadar teknolojik gelişmelere paralel olarak meydana gelen modern sanat hareketlerinin nitelikleri ve nasıl biçimlendirdiği incelenerek grafik tasarım konusunda oluşan yeni eğilimlerin görsel dillerinin çözümlenmesi ve Türkiye’deki Grafik tasarımın gelişimi konusunda bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Dr. Öğrt. Üyesi Tarık YAZAR, Prof. Dr. Ali TOMAK, Prof. Dr. Ali SEYLAN, Öğr. Gör. Abdulkerim TURKAYA

Ön Koşul Dersleri

yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1. Bektaş, Dilek, (1992). Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişimi, YKY, İstanbul. 2. Fiell, Peter & Charlotte, (2002), Graphic Design For The 21’st Century, Taschen, Köln. 3. Ansley, Jeremy, 2001). Pioneers of Modern Graphic Design A Complete History, Octopus Publishing Groups Ltd., Great Britain, 2001. 4. Heller, Steven, Elinor Pettit, Graphic Design Time Line. 5. Estilson, Stephen F, Graphic Design A New History . 6. Balance, Georgette, Graphic Design History. 7. Hollis, Richard, Graphic Design. 8. Durker, Johanna, Emily McVarish, Graphic Design History A Critical Guide. 9. Meggs, Philip B., Alston W. Purvis, Megg’s History of Graphic Design.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

yok

Dersin İçeriği

Bu derste, XIX. yüzyılın sonundan günümüze kadar teknolojik gelişmelere paralel olarak meydana gelen modern sanat hareketlerinin nitelikleri ve nasıl şekillendirildiği, grafik tasarım konusundaki yeni eğilimler, Uluslararası tipografik stil, yeni reklamcılık, afiş tasarımları, kurumsal kimlik tasarımları, postmodernizm, uluslararası grafik stile aykırı tasarımlar ve Türkiye’de Grafik tasarımın gelişimi anlatılmaktadır.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 13 2 26
29 Bireysel Çalışma 8 2 16
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 2 16
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 8 2 16

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Ders içeriğinin anlatımı, amacı ve çalışma sistemi.
2 Uluslararası Tipografik Stil.
3 Yeni Reklamcılık - Amerikan Expresyonizmi.
4 Polonya Afiş Tasarımları, Psychedelic Afişleri.
5 Grapus ve Japonya’daki grafik tasarım.
6 İngiltere’de Tasarım.
7 Kurumsal Kimlik Tasarımı Tarihçesi.
8 New York Okulu.
9 Ara Sınav
10 Postmodernizm (Memphis / Basel / Zurich, Amerikan Post-Modern, Punk, New Wave).
11 Uluslararası Grafik Stile Aykırı Tasarımlar.
12 The Duffy Design Grup.
13 Türkiye’de Grafik Tasarım ve Türk Grafik Tasarımcıları.
14 Cumhuriyet Dönemi Türk Grafik Tasarım Tarihi ve sanatçılar.

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1311991 Belirli bir dönemdeki sosyal, siyasi ve toplumsal olaylar, akım ve hareketler ile görsel iletişim tasarımı tarihi arasındaki etkileşimi ve bağı görebilme.
2 1311992 Görsel iletişim tasarımının günümüze dek geçirdiği değişim ve gelişimleri kavrayabilir.
3 1311993 Görsel iletişim tasarımı tarihinde hem öne çıkan sanatçı ve tasarımcıları hem de tasarımları tanıyabilme, uygulamalardaki yaklaşım ve anlayışı kavrayabilme.
4 1311994 Anlatılacak kavramların tanımladıkları alanları ve tarihsel süreç içinde değişime uğrayan içeriklerini öğrenebilir, dönemlere ait yapılan grafik tasarım ürünlerinin genel özelliklerini temel özellikleriyle tanımlayabilir,
5 1311995 Uygulama çalışmalarına daha bilinçli yaklaşabilir ve grafik tasarım bilgisi kapsamında daha nitelikli ve çağdaş uygulamalar gerçekleştirebilir.
6 1311996 Sanat dönemlerinin kültürel, ekonomik ve politik özelliklerini

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 70126 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji, problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanırlar.
2 70127 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
3 70128 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
4 70129 Görsel iletişimin gerçekleşme süreçlerini bilir, etkili görsel iletişim için doğru kodlamalar yapabilirler.
5 70130 Görsel iletişim başlığı altında toplanabilecek alt disiplinler hakkında bilgi sahibi olur ve tasarım sorunları tanımlama ve çözme yeterliği kazanırlar.
6 70131 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
7 70132 Çağa uygun tasarım araçlarını etkili şekilde kullanırlar.
8 70133 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
9 70135 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler.
10 70134 Yabancı kaynakları, gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilirler.
11 70136 Meslek yaşamında kendini sürekli geliştirebilecek, yeniliklere açık, ekip çalışmasına uygun, sorumluluklarının farkında, sosyal becerileri gelişmiş davranış özellikleri kazanırlar.
12 70137 Toplumun güncel sorunlarına duyarlılık kazanır ve çözüm önerileri geliştirebilirler.
13 70138 Görsel İletişim Tasarımına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır, bilgilerini farklı disiplinlerin çözümleri için kullanabilirler.
14 70139 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar.
15 70140 Mesleği ile ilgili hukuksal ve etik kuralları bilirler.
16 70141 Türkçeyi doğru ve etkin olarak kullanabilirler.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Çıktısı
1 5
2
3
4
5
6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek