Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
BTAE201 Bilişim Sistemleri Donanımı 927001 2 3 4

Dersin Amacı

Bilgisayar donanımı ile ilgili kavramları tanımlamak ve genel çalışma prensiplerini kavramak, donanım aygıtlarının (anakart,ekran kartı,işlemci vb.) genel özelliklerini, çalışma prensiplerini kavramak, donanımı kurmak, etkili bir şekilde kullanmak, bakım ve onarımını yapabilmek ve arıza giderme işlemlerini yapmak.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Öğr.Gör. Muhammed Kara

Ön Koşul Dersleri

Yok

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

-Ron White, Timothy Edward Downs, How Computers Work, QUE, 8th Edition, 2005, Indiana Polis -GENÇ H. Hakan, PC Donanımı Ders Notları -MEYERS Mike, Renkli ve Resimli Kolay PC, ALFA, 1.Baskı, 2003, İstanbul -ÇAKIR Ali Yavuz, KARATAŞ Hakan, ÖNDER Mehmet, Bilişim Teknolojilerinin Temelleri I: PC Donanım ve Yazılım Yardımcı Kitabı, Sistem, İstanbul -Mikroişlemciler ve Bilgisayarlar. Haluk Gümüşkaya.Alfa Yayıncılık. -http://megep.meb.gov.tr -http://www.chip.com.tr -http://www.howstuffworks.com -http://en.wikipedia.org

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Dersin İçeriği

PC; tarihsel gelişim ve mantık; Anakarta giriş; CPU´ya giriş; CPU ve anakart. Köprüler; CPU´nun detayları; Moore kanunu, Cache; veri ve talimatlar; CPU örnekleri; RAM; RAM teknolojileri; detaylar, Chipsetler; Giriş/Çıkış (G/Ç) sistemi; ISA, PCI gibi slotlar; Buslar; adaptörler, Harddiskler; floppy, CDROM, vb; ATA, SATA, Bir bilgisayar kasası toplama stratejileri ve donanım sorunlarının çözüm yolları. Overclock ve benchmark kavramları. Multimedya sistemi, sistem yazılımı ve terminoloji, yeni teknolojiler

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 70 1
6 Uygulama/Pratik 1 30 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 14 2 28
7 Laboratuvar 14 2 28
8 Rehberli Problem Çözümü 12 2 24
29 Bireysel Çalışma 10 2 20
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 8 8
54 Ev Ödevi 1 5 5

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 İŞLEMCİLER icdnnmbrmleri.pdf
http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/%C4%B0%C3%A7%20Donan%C4%B1m%20Birimleri.pdf
icdnnmbrmleri.pdf
2 BELLEK BİRİMLERİ icdnnmbrmleri.pdf
3 ANA KARTLAR VE KASALAR icdnnmbrmleri.pdf
4 DONANIM KARTLARI DONANIM KARTLARI.pdf
5 DİSK SÜRÜCÜLERİ DISK SURUCULER.pdf
disdonnmbrmleri.pdf
6 SLOTLAR VE PORTLAR PORTLAR.pdf
7 MONİTÖRLER disdonnmbrmleri.pdf
8 YAZICILAR disdonnmbrmleri.pdf
9 YENİ TEKNOLOJİLER
10 BİLGİSAYAR KASASI TOPLAMA STRATEJİLERİ
11 ÖRNEK BİR BİLGİSAYAR KASASI TOPLAMA
12 EKRAN KARTI ARIZALARI http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Donan%C4%B1m%20Sorunlar%C4%B1n%C4%B1%20Giderme.pdf
13 ANAKART ARIZALARI http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Donan%C4%B1m%20Sorunlar%C4%B1n%C4%B1%20Giderme.pdf
14 DİĞER DONANIM ARIZALARI. http://www.megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Donan%C4%B1m%20Sorunlar%C4%B1n%C4%B1%20Giderme.pdf

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1295943 Bilgisayar donanım elemanlarını tanımlama,
2 1295944 Bilgisayarın çalışma sistemini açıklama,
3 1295945 Birbiri ile uyumlu donanım elemanlarını bir araya getirerek bir bilgisayar kasası toplama,
4 1295942 Çıkan donanım problemlerini tesbit edip çözüm için öneri sunma.

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 63209 Teknolojideki yenilikleri eğitim ortamlarına nasıl adapte edeceğini bilir.
2 63210 Öğretimi analiz eder, tasarlar, geliştirir, uygular ve değerlendirir.
3 63202 Var olan kaynaklardan en iyi şekilde nasıl faydalanacağını bilir.
4 63208 Öğretim materyalleri geliştirir.
5 63203 Teknolojik açıdan zengin ortamlar kadar sadece kara tahtanın olduğu ortamlarda da çalışmayı öğrenir.
6 63204 Profesyonel öğretme, iletişim ve iş birliği becerileri gösterir.
7 63207 Eğitsel yazılımlar, oyunlar, vb. tasarlar ve geliştirir.
8 63206 Öğretim materyallerindeki iyi ve kötü tasarımı ayırt eder.
9 63205 Var olan bilgileri uygun yerlere yerleştirerek, yöneterek ve kullanarak öğretim problemlerini çözebilir.

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Öğrenme Çıktısı
1 5 1 2 2 1 1 1 1 1
2 5 1 2 2 1 2 1 1 1
3 5 1 2 2 1 3 1 1 1
4 5 1 2 2 1 3 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek