Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
EGMB201 Türk Eğitim Tarihi 927001 2 4 3

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Türk Eğitim Tarihi'nin önemini kavratmak ve İslamiyet Öncesi Türk Devletleri'nden yakın zamanlara kadar Türk Eğitim Tarihi'nde cereyan eden gelişmeleri göstermektir.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Arş. Gör. Dr. İrfan Davut ÇAM

Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Diğer Hususlar

-

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

1) Yahya AKYÜZ, Türk Eğitim Tarihi, Pegem Akademi Yayınları, Ankara, 2014. 2) İsmail Güven, Türk Eğitim Tarihi, Pegem Akademi Yayınları, Ankara, 2014. 3) Cavit Binbaşıoğlu, Türkiye'de Eğitim Bilimleri Tarihi, MEB,İstanbul, 1995. 4) Selçuk Akşin Somel, Osmanlı'da Eğitimin Modernleşmesi (1839-1908): İslâmlaşma, Otokrasi ve Disiplin, İletişim Yayınları, İstanbul, 2010. 5) Benjamin C. Fortna, Mekteb-i Hümayûn: Osmanlı İmparatorluğu'nun Son Döneminde İslâm, Devlet ve Eğitim, İletişim Yayınları, İstanbul, 2005. 6) İlhanTekeli, Selim İlkin, Osmanlı İmparatorluğu'nda Eğitim ve Bilgi Üretim Sistemlerinin Oluşumu ve Dönüşümü, Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara, 1993. 7) Hasan Ali Koçer, . Türkiye'de Modern Eğitimin Doğuşu ve Gelişimi (1773-1923), Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul, 1991. 8) Osman Kafadar, Türk Eğitim Düşüncesinde Batılılaşma, Ankara, Vadi Yayınları, 1997.

Dersin Sunulduğu Dil

Türkçe

Staj Durumu

-

Dersin İçeriği

Türk Eğitim Tarihi'nin Amacı, Konusu, Gerekliliği ve Kaynakları, İlk Türk Devletlerinde Eğitim, İlk Müslüman Türk Devletlerinde Eğitim: Karahanlılar ve Büyük Selçuklular, Türkiye Selçukluları ve Beylikler Dönemi'nde Eğitim, Kuruluşundan Yıkılışına Değin Osmanlı Devleti'nde Eğitim, Cumhuriyet ve Eğitimde Yeni Bir Dönem-1923-1938 Arası Yıllar, 1938-1950 Yılları Arası Dönemde Eğitimde Yaşanan Gelişmeler, 1950-1960 ve 1960-2010 Yıllarında Arasında Eğitim.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
1 Ara Sınav 1 100 1
2 Final Sınavı 1 100 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
1 Ara Sınav 1 1 1
2 Final Sınavı 1 1 1
5 Derse Katılım 14 2 28
32 Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
33 Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
54 Ev Ödevi 1 10 10

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Türk Eğitim Tarihi'nin Amacı, Konusu, Gerekliliği ve Kaynakları 1. Hafta.pptx
2 İlk Türk Devletlerinde Eğitim 2. Hafta.pptx
3 İlk Müslüman Türk Devletlerinde Eğitim: Karahanlılar ve Büyük Selçuklular 3. Hafta.pptx
4 Türkiye Selçukluları ve Beylikler Dönemi'nde Eğitim 4. Hafta.pptx
5 Osmanlı Devleti'nde Eğitim:13. Yüzyıldan 16. Yüzyılın İkinci Yarısına Kadar 5. Hafta.pptx
6 Osmanlı Devleti'nde Eğitim: 16. Yüzyılın İkinci Yarısından 18. Yüzyılın Sonlarına Kadar 6. Hafta.pptx
7 Osmanlı Devleti'nde Eğitim: 18. Yüzyılın Sonlarından Gülhane Hatt-ı Hümayunu'na Kadar 7. Hafta.pptx
8 Osmanlı Devleti'nde Eğitim:Tanzimat Dönemi 8. Hafta.pptx
9 Ara Sınav
10 Osmanlı Devleti'nde Eğitim:2. Abdülhamid ve 2. Meşrutiyet Dönemleri 10. Hafta.pptx
11 Milli Mücadele Yıllarında Eğitim 11. Hafta.pptx
12 Cumhuriyet ve Eğitimde Yeni Bir Dönem: 1923-1938 Arası Yıllar 12. Hafta.pptx
13 1938-1950 Yılları Arası Dönemde Eğitimde Yaşanan Gelişmeler 13. Hafta.pptx
14 1950-1960 ve 1960-2010 Yılları Arasında Eğitim 14. Hafta.pptx
15 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1296585 İslamiyet'ten önce Türk Devletleri'nde Eğitim Konusunda Yaşanan Gelişmeleri Özetleyebilme
2 1296586 İlk Müslüman Türk Devletleri, Selçuklular ve Anadolu Beylikleri'nde Eğitim Konusunda Yaşanan Gelişmeleri Açıklayabilme
3 1296587 Osmanlı Eğitim Tarihi'ndeki Başat Unsurları Yazabilme
4 1296588 Cumhuriyet Dönemi'nde Eğitim Bağlamında Öne Çıkan Kişi ve Kurumları Tanıyabilme
5 1296589 Başlangıcından Yakın Zamanlara Değin Türk Eğitiminin Tarihsel Gelişimini Analiz Edebilme

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 63411 Çağdaş dil öğrenme kuram ve uygulamalarını göz önüne alarak, İngilizce öğretimine uygun planlama yapabilmek
2 63412 Farklı amaçlar ve farklı dil yeterlik düzeylerindeki öğrenciler için, dil öğretiminin gerektirdiği, güvenli, olumlu ve güdüleyici öğrenme ortamlarını düzenleyebilmek
3 63413 Düzenlenmiş dil öğrenme ortamının gerektirdiği uygun yöntem, teknik ve stratejileri seçip kullanabilmek
4 63414 Düzenlenmiş İngilizce öğretim sürecine uygun araç, gereç ve materyali seçmek, uyarlamak veya geliştirebilmek
5 63415 Dil öğreniminin niteliğini artırmak için, bilgi iletişim teknolojilerini, ilgili bilgisayar yazılımlarını ve Internet kaynaklarını kullanabilmek
6 63416 Sesbilimi, biçimbilgisini, anlambilimi, sözdizimini ve edimbilimi, öğrencilerin İngilizcede temel dil becerilerini ve iletişim yeterliklerini geliştirmek için kullanabilmek
7 63417 İngilizceyi doğru, anlaşılır bir şekilde kullanmalarını sağlayabilmek için, öğrencilerin dinleme/izleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirebilmek
8 63418 Öğrencilere İngilizce iletişim becerisi kazandırmak ve iletişimsel yeterliklerini geliştirmek için, onlara anlamlı etkileşim fırsatları sunmak, çok ve çeşitli şekillerde dile maruz kalmalarını sağlamak ve öğrencilere model olabilmek
9 63419 Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, performansa dayalı ölçme araçları da dâhil olmak üzere, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanabilmek
10 63420 Öğrencilerin dil gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme sonuçlarını yorumlamak, öğrencilere geri bildirim sağlayabilmek ve ölçme değerlendirme sonuçlarını uygulamalarına yansıtabilmek
11 63421 .Öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinde ailelerle işbirliği yapabilmek
12 63422 Etkili bir rehberlik hizmeti sunabilmek için temel etik kuralları ve mesleğin sınırlılıklarını ve yasal konuları bilir ve bu konudaki gelişmeleri takip eder
13 63423 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak
14 63424 .Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek
15 63425 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek
16 63426 Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak

Ögrenme Çıktı Matrisi

Program Çıktısı
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Öğrenme Çıktısı
1 4 4 4
2 4 4 4
3 4 4 4
4 4 4 4
5 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek