Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EAD503 | Temel Psikolojik Danışma Teknik ve Becerileri | 927003 | 1 | 1 | 6 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 1 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 1 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 70 | 1 | |
5 | Derse Katılım | 14 | 30 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 36 | 36 |
2 | Final Sınavı | 1 | 72 | 72 |
5 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Psikolojik Danışmanlığın Dayandığı Temeller | - | - |
1-14.docx |
2 | Psikolojik Danışmanlığı Gerekli Kılan Durumlar | |||
3 | Psikolojik Yardım İlişkisi | |||
4 | Yardım Etme Becerileri | |||
5 | Dinleme Becerisi | |||
6 | Anlama ve Anladığını Anlatma Becerisi | |||
7 | Soru Sorma ve Kendini İfade Etme Becerisi | |||
8 | Arasınav | |||
9 | Yedme Teknikleri | |||
10 | Yedme Teknikleri | |||
11 | Çözümü Kolaylaştırma | |||
12 | Yardımı Sonlandırma Becerisi | |||
13 | Danışanın Destek Alma ve Gelişim İsteği | |||
14 | Yetme Teknikleri Uygulaması |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1613419 | Psikolojik danışma sürecini ve aşamalarını açıklayabilme |
2 | 1559747 | Psikolojik danışma sürecini ve aşamalarını açıklayabilme |
3 | 1613420 | Terapötik koşulları tanımlayabilme |
4 | 1613421 | Psikolojik danışma sürecinde terapötik koşulların önemini ve işlevini kavrayabilme |
5 | 1613422 | Psikolojik danışma sürecinde kullanılan temel ve ileri düzey becerilerin birbiri ile olan ilişkisini açıklayabilme |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 78792 | İnsanın yaşam boyunca bedensel, duygusal, bilişsel, ahlaki, kişilik vb. özelliklerinin gelişimini gelişim kuramları çerçevesinde açıklar. Gelişim sürecini kesintiye uğratan durumları tespit ederek gelişim dönemleri ilişkin karşılaşılacak problemlerle ilgili başa çıkma yöntemlerini tanır ve uygular. |
2 | 78796 | Patolojik durumları, normal ve anormal davranışların neler olduğunu ifade edebilir. Ortaya çıkan davranış sorunlarını ve patolojileri doğru olarak tespit ederek gerektiğinde ilgili birimlere sevk eder. |
3 | 78793 | Öğretmen, yönetici, veli ve bireylerin gelişimlerine yönelik eğitim çalışmaları ve çalıştığı kuruma uygun rehberlik ve psikolojik danışmanlık programını ve etkinliklerini tasarlar, geliştirir ve uygular. |
4 | 78794 | Rehberlik hizmetlerini sunarken uyulması gereken mesleki etik kuralları ve yasal yükümlülükleri açıklayabilir, gelişmeleri takip eder ve bu çerçevede mesleğini icra etme farkındalığı taşır. |
5 | 78795 | Araştırma becerilerini meslek yaşamında karşılaşılan problemlere çözüm üretmede kullanır. Mesleki gelişimleri izlemede, literatür taramada, araştırma ve veri analizlerinde, program hazırlamada, çeşitli mesleki faaliyetlerde teknoloji altyapı ve bilişim becerilerini kullanır. |