Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EBH516 | Evde Bakım Hemşireliği | 927003 | 1 | 1 | 6 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 1 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 1 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 40 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 40 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 100 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Dünya’da ve Ülkemizde evde bakım hizmetleri ve hemşireliğinin gelişimi Evde Bakım hemşireliğiyle ilgili Dünya’da ve Ülkemizde sistem örnekleri Evde bakımda finansman ve sigorta sistemleri Evde bakımda yasal konular ve evde sağlık bakımı alan hastanın hakları Evde sağlık hizmetinin ve hemşirelik hizmetlerinin kapsamı Evde bakımda hemşirenin rolü, önemi, hemşireliğin standartları, etik ilkeler ve evde bakım hemşireliğinde gereksinim duyulan bilgi ve beceriler Evde bakım hemşireliğinde öz bakım becerisi kazandırma Evde Bakım Hemşireliğinde ekip kavramı ve evde hemşirelik bakımında liderlik ve yönetim Evde bakım hemşireliğinde güvenli çevrenin sağlanması ve sürdürülmesi, güvenli çevrenin oluşturulması ve sürdürülmesi, enfeksiyon eğilimi olan hastanın bakımı, travma riski olan hastanın bakımı, kanama eğilimi olan hastanın bakımı, çevresel zararlı etkenler, koruyucu izolasyon önlemleri almak Evde bakımda diyet düzenlenmesi Evde bakımda ilaç uygulama, Evde bakımda tıbbi uygulamalar (pansuman, yara bakımı, ostomi bakımı vb.) Evde bakımda çalışan güvenliği ve zaman yönetini, Evde bakımda dökümantasyon ve tıbbi cihaz kullanımı Ev ziyareti süreci ve değerlendirilmesi, Evde bakım hemşireliğinde bakım planı hazırlama | Yok | Yok |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1611859 | Sağlık eğitimi ilke ve yöntemlerini bilme |
2 | 1611860 | Aile bakım vericilerinin eğitimini yapabilme |
3 | 1611861 | Taburculuk eğitimi ve planlanmasını yapabilme |
4 | 1611862 | Evde bakım hemşireliğinde danışmanlık ilkelerini bilme ve uygulayabilme |
5 | 1611863 | İletişim süreci ve İletişim tekniklerini bilme |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 79363 | Evde bakım hemşireliği ile ilgili bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek |
2 | 79364 | Evde Bakım Hemşireliği alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
3 | 79365 | Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturmak |
4 | 79366 | Alanı ile ilgili birey ve ailelerin sorunlarını çözmede vaka yöneticisi olarak rol almak |
5 | 79367 | Alanıyla ilgili klinik rehberler ve klinik uygulama standartları geliştirmek |
6 | 79368 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek |
7 | 79369 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek |
8 | 79370 | Evde Bakım Hemşireliği alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak analiz etmek |
9 | 79371 | Alanında kazandığı bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek |
10 | 79372 | Evde Bakım Hemşireliği alanında bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
11 | 79373 | Evde Bakım Hemşireliğinde veri toplama, yorumlama, duyurma aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurabilme |
12 | 79374 | Evde Bakım Hemşireliği alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilme ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
13 | 79375 | Evde Bakım Hemşireliğiyle ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları yürütebilme |