Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TAR619 | Meşrutiyet Dönemi Siyasi Partiler | 927003 | 1 | 1 | 7.5 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 0 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 100 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
5 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
22 | Proje Hazırlama | 1 | 7 | 7 |
27 | Makale Yazma | 3 | 10 | 30 |
29 | Bireysel Çalışma | 15 | 7 | 105 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Meşrutiyet Dönemi İle İlgili Çalışmalar. | |||
2 | Dönemin İç ve Dış Olayları. | |||
3 | Meşruti Sistem. | |||
4 | Fikir Akımları. | |||
5 | Meşrutiyet Döneminde Siyasal Partiler. | |||
6 | Seçimler. | |||
7 | İttihat ve Terakki: Kuruluşu. | |||
8 | İttihat ve Terakki: Yapısı, Programı. | |||
9 | Vize Sınavı. | |||
10 | Hürriyet ve İtilaf Fırkası: Kuruluşu, Yapısı, Programı. | |||
11 | Osmanlı Ahrar Fırkası. | |||
12 | Osmanlı Sosyalist Fırkası. | |||
13 | II. Meşrutiyet Döneminde Kurulan Diğer Fırkalar. | |||
14 | Dernekler ve Cemiyetler. | |||
15 | Dönem Değerlendirmesi. |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1582207 | Bu ders sonunda öğrenci; Meşrutiyete giden süreci iç ve dış dinamikleriyle açıklayabilecek. |
2 | 1582208 | Meşruti sistemin niteliklerini kavrayıp Türk demokrasisine katkısını değerlendirebilecek. |
3 | 1582209 | Parlamenter sistemin işleyişi ve demokratik gelişmeleri takip edebilecek donanıma sahip olabilecek. |
4 | 1582210 | Meşrutiyet dönemi siyasi oluşumlarının Cumhuriyet döneminin altyapısının oluşumuna etkisi ve sağladığı katkıyı analiz edebilecek. |
5 | 1582211 | Meşruti sisteme geçişte etkili olan aktörler ve beslendikleri düşünsel kaynakları değerlendirebilecek. |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 78909 | Tarihi olaylar arasında sebep sonuç ilişkisi kurabilen, tarihi bir temelden kaynaklanan günlük sorunlara tarihi açıdan bakabilen ve tarihi çıkarımlarda bulunabilen, sürekli kendini yenileyebilen, bilgiye ulaşabilen eğitim kurumlarında öğretmen, kamu ve özel kurumlarda araştırmacı olarak görev alabilecek becerileri kazanmasına yardım etmek |
2 | 78910 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanma. |
3 | 78911 | Toplumunun ve insanlığın geçmiş kurumları ve zihniyetlerinin günümüze etkisi hakkında fikir yürütebilir |
4 | 78912 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olma |
5 | 78913 | Toplumunun ve insanlığın geçmiş kurumları ve zihniyetlerinin günümüze etkisi hakkında fikir yürütebilir |
6 | 78914 | Tarih bilgisi ile diğer alanlarda mukayeseler yapma, danışmanlık yapma ve topluma katkı sağlama yetisi |
7 | 78915 | İlgi alanına giren konuların nasıl araştırılacağı, araştırma alanının sınır ve kapsamı, zaman ve mekan gibi sınırlılıkları belirleyebilir. |
8 | 78916 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanma |
9 | 78917 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanma. |