Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TAR623 | Osmanlı Devleti'Nde Ayanlık | 927003 | 1 | 1 | 7.5 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 0 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 50 | 1 | |
5 | Derse Katılım | 13 | 20 | 1 | |
54 | Ev Ödevi | 2 | 30 | 1 | |
44 | Makale Yazma | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
5 | Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
27 | Makale Yazma | 1 | 50 | 50 |
54 | Ev Ödevi | 3 | 20 | 60 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Ayan kelimesinin sözlük ve terim anlamları, Osmanlı öncesi ayanlar | |||
2 | Klasik Dönem Osmanlı Devleti'nde Ayanlık ve Eşraf: XV. ve XVI. Yüzyıllarda Ayanların özellikleri | |||
3 | Ayanların Devlet ve Toplum nazarından durumları ve fonksiyonları; klasik dönem | |||
4 | 17. yüzyılda ayanlık ve ayanlar: kurumsal dönüşüm | |||
5 | 17. yüzyılda Ayanlığın Güçlenmesindeki etkenler: Kurumsal bozulmalar | |||
6 | 17. yüzyılda Ayanlığın Güçlenmesindeki etkenler: Vergi ve mukataa düzenlemeleri İltizam | |||
7 | Savaşların kurumlara ve topluma etkileri: 1683 sonrası ayanların durumu | |||
8 | 18. Yüzyıl "Ayanlık Yüzyılı" | |||
9 | Ayanlık çağının özellikleri, ayanlığın kurumsal güç kazanması, Enderunlu validen ayan valiye dönüşüm | |||
10 | ara sınav | |||
11 | 18. yüzyılın ikinci yarısı: ayanlığın zirvesi, savaşlar ve ayanlar, Voyvoda-mütesellimlikten valiliğe |
Voyvodalık.docx HALİT CABBAR, Tavaslı Ömer Ağa ve Voyvodalık.pdf |
||
12 | Ayanların büyük yerel hanedanlara dönüşümü, meşhur ayan kökenli aileler | |||
13 | Ayanlığın Zirvesi: Sened-i İttifak, özellikleri ve önemi | |||
14 | II. Mahmut Düzenlemeleri: Mütegallibe ayanlarla mücadele, Tanzimat uygulamaları, Meclis-i Ayan |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1569778 | Ayanların ve ayanlığın Osmanlı toplum ve devletindeki tarihsel yeri öğrenilmiş olur. |
2 | 1569777 | Ayanların Osmnalıdan günümüze miras kalan fonksiyonları öğrenilmiş olur. |
3 | 1569776 | Türk toplumunda yerel sınıfların günümüzdeki yansımaları kavranılmış olur. |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 78909 | Tarihi olaylar arasında sebep sonuç ilişkisi kurabilen, tarihi bir temelden kaynaklanan günlük sorunlara tarihi açıdan bakabilen ve tarihi çıkarımlarda bulunabilen, sürekli kendini yenileyebilen, bilgiye ulaşabilen eğitim kurumlarında öğretmen, kamu ve özel kurumlarda araştırmacı olarak görev alabilecek becerileri kazanmasına yardım etmek |
2 | 78910 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanma. |
3 | 78911 | Toplumunun ve insanlığın geçmiş kurumları ve zihniyetlerinin günümüze etkisi hakkında fikir yürütebilir |
4 | 78912 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olma |
5 | 78913 | Toplumunun ve insanlığın geçmiş kurumları ve zihniyetlerinin günümüze etkisi hakkında fikir yürütebilir |
6 | 78914 | Tarih bilgisi ile diğer alanlarda mukayeseler yapma, danışmanlık yapma ve topluma katkı sağlama yetisi |
7 | 78915 | İlgi alanına giren konuların nasıl araştırılacağı, araştırma alanının sınır ve kapsamı, zaman ve mekan gibi sınırlılıkları belirleyebilir. |
8 | 78916 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanma |
9 | 78917 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanma. |