Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TAR637 | Eski Çağ Tarihinin Kaynakları | 927003 | 1 | 1 | 7.5 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 0 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 60 | 1 | |
54 | Ev Ödevi | 13 | 40 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
5 | Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
29 | Bireysel Çalışma | 13 | 3 | 39 |
32 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
33 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
54 | Ev Ödevi | 13 | 5 | 65 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Kazı ve Yüzey Araştırmaları | |||
2 | Arkeolojik Bulgular | |||
3 | Yazının icadı, ilk yazı türleri | |||
4 | Anadolu’ya yazının gelmesi ve Kültepe Arşivi | |||
5 | Mezopotamya ve Mısır Arşivleri | |||
6 | Antik Kaynaklar | |||
7 | Herodotos ve Eseri | |||
8 | Strabon ve Eseri | |||
9 | Ksenophon ve Eseri | |||
10 | Hesiodos ve Eseri | |||
11 | Hippokrates ve Eseri | |||
12 | Homeros ve Eserleri | |||
13 | Arrianus ve Eserleri | |||
14 | Titus Livius ve Eserleri | |||
15 | Dönem Değerlendirmesi |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1555633 | Eskiçağ tarihi için kaynak değeri taşıyan arkeolojik malzemeyi anlayabilme. |
2 | 1555634 | Yazı türleri hakkında bilgi sahibi olma. |
3 | 1555635 | Anadolu ve Mezopotamya’daki çivi yazılı tablet arşivleri ve bu arşivlerde bulunan metinlerin muhtevaları hakkında bilgi sahibi olma. |
4 | 1555636 | Antik dönem yazarları ve eserleri hakkında bilgi sahibi olma. |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 78909 | Tarihi olaylar arasında sebep sonuç ilişkisi kurabilen, tarihi bir temelden kaynaklanan günlük sorunlara tarihi açıdan bakabilen ve tarihi çıkarımlarda bulunabilen, sürekli kendini yenileyebilen, bilgiye ulaşabilen eğitim kurumlarında öğretmen, kamu ve özel kurumlarda araştırmacı olarak görev alabilecek becerileri kazanmasına yardım etmek |
2 | 78910 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanma. |
3 | 78911 | Toplumunun ve insanlığın geçmiş kurumları ve zihniyetlerinin günümüze etkisi hakkında fikir yürütebilir |
4 | 78912 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olma |
5 | 78913 | Toplumunun ve insanlığın geçmiş kurumları ve zihniyetlerinin günümüze etkisi hakkında fikir yürütebilir |
6 | 78914 | Tarih bilgisi ile diğer alanlarda mukayeseler yapma, danışmanlık yapma ve topluma katkı sağlama yetisi |
7 | 78915 | İlgi alanına giren konuların nasıl araştırılacağı, araştırma alanının sınır ve kapsamı, zaman ve mekan gibi sınırlılıkları belirleyebilir. |
8 | 78916 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanma |
9 | 78917 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanma. |