Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TAR645 | Ortaçağ'da Din-Devlet İlişkileri | 927003 | 1 | 1 | 7.5 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 1 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 1 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 60 | 1 | |
48 | Sözlü Sınav | 1 | 10 | 1 | |
54 | Ev Ödevi | 1 | 30 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
5 | Derse Katılım | 13 | 10 | 130 |
32 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
33 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
54 | Ev Ödevi | 13 | 3 | 39 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Hristiyanlığın doğuşu esnasında siyasi yapı | |||
2 | Hristiyanlığın devlet dini haline gelişi | |||
3 | Bizans'ın paganizm ile mücadelesi | |||
4 | Kilise konsil ve sinodlarının içeriği | |||
5 | İlk İslam Devleti'nin yapısı | |||
6 | Dört Halife, Emeviler ve Abbasiler dönemlerinde din-siyaset ilişkileri | |||
7 | Ara sınav | |||
8 | Cermenler ve Batı Roma İmparatorluğu'nun Çöküşü | |||
9 | Merovenj ve Karolenj Hanedanları zamanında Avrupa'da din-siyaset ilişkileri | |||
10 | Şarlman ve Kilise | |||
11 | Haçlı Seferleri'nin başlamasında Kilise'nin rolü | |||
12 | Haçlı Devletlerinin dini politikaları | |||
13 | Geç Ortaçağ Avrupası'nda din-siyaset ilişkileri | |||
14 | Final sınavı |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1813177 | Alana ilişkin temel ve genel bilgi sahibi olur |
2 | 1813178 | Ortaçağ'da din-devlet ilişkileri hakkında bilgi sahibi olur |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 78909 | Tarihi olaylar arasında sebep sonuç ilişkisi kurabilen, tarihi bir temelden kaynaklanan günlük sorunlara tarihi açıdan bakabilen ve tarihi çıkarımlarda bulunabilen, sürekli kendini yenileyebilen, bilgiye ulaşabilen eğitim kurumlarında öğretmen, kamu ve özel kurumlarda araştırmacı olarak görev alabilecek becerileri kazanmasına yardım etmek |
2 | 78910 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanma. |
3 | 78911 | Toplumunun ve insanlığın geçmiş kurumları ve zihniyetlerinin günümüze etkisi hakkında fikir yürütebilir |
4 | 78912 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olma |
5 | 78913 | Toplumunun ve insanlığın geçmiş kurumları ve zihniyetlerinin günümüze etkisi hakkında fikir yürütebilir |
6 | 78914 | Tarih bilgisi ile diğer alanlarda mukayeseler yapma, danışmanlık yapma ve topluma katkı sağlama yetisi |
7 | 78915 | İlgi alanına giren konuların nasıl araştırılacağı, araştırma alanının sınır ve kapsamı, zaman ve mekan gibi sınırlılıkları belirleyebilir. |
8 | 78916 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanma |
9 | 78917 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanma. |