Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TAR647 | Fars Dili ve Kültürüne Giriş | 927003 | 1 | 1 | 7.5 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 1 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 1 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 100 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
5 | Derse Katılım | 8 | 10 | 80 |
10 | Tartışma | 5 | 8 | 40 |
11 | Soru-Yanıt | 7 | 1 | 7 |
34 | Okuma | 5 | 8 | 40 |
51 | Sözlü Sınav | 2 | 10 | 20 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Farsça'nın tarihi gelişimi hakkında genel bilgiler |
Fars Dili.pdf |
||
2 | Farsça harfler |
Farsça Harfler.pdf |
||
3 | Farsça harflerin yazılışı ve okunuşu |
3 Farsça harflerin yazılışı ve okunuşu.pdf |
||
4 | Farsça kelimelerin yazılışı ve okunuşu |
4 Farsça kelimelerin yazılışı ve okunuşu.pdf |
||
5 | Farsça ek fiiller, olumlu ve olumsuz di-li geçmiş zaman örnekleri Farsça ek fiiller, olumlu ve olumsuz miş-li geçmiş zaman örnekleri Daşten fiilinin kullanımı |
5 Farsça fiiller.pdf |
||
6 | Zamirler; şahıs zamirleri, bitişik şahıs zamirleri |
6 Zamirler; şahıs zamirleri, bitişik şahıs zamirleri.pdf |
||
7 | ARA SINAV | |||
8 | Farsça isimler ve çoğul çeşitleri Farsça hal ekleri |
8 Farsça hal ekleri.pdf |
||
9 | Şimdiki ve gelecek zaman örnek cümleler |
9 Şimdiki ve gelecek zaman.pdf |
||
10 | Farsça emir kipi |
10 Farsça emir kipi.pdf |
||
11 | Farsça gereklilik (zamanlara göre örnekler) |
11 Farsça gereklilik.pdf |
||
12 | Farsça edilgen yapı |
edilgen.pdf |
||
13 | Basit Farsça cümleler okuma |
13 Basit Farsça cümleler okuma.pdf |
||
14 | genel tekrar | |||
15 | FİNAL SINAVI |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1564328 | Farsça'nın temel dilbilgisi kurallarından bir kısmını öğrenir |
2 | 1564329 | Farsça kısa cümleleri okuma becerisi kazanır |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 78909 | Tarihi olaylar arasında sebep sonuç ilişkisi kurabilen, tarihi bir temelden kaynaklanan günlük sorunlara tarihi açıdan bakabilen ve tarihi çıkarımlarda bulunabilen, sürekli kendini yenileyebilen, bilgiye ulaşabilen eğitim kurumlarında öğretmen, kamu ve özel kurumlarda araştırmacı olarak görev alabilecek becerileri kazanmasına yardım etmek |
2 | 78910 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanma. |
3 | 78911 | Toplumunun ve insanlığın geçmiş kurumları ve zihniyetlerinin günümüze etkisi hakkında fikir yürütebilir |
4 | 78912 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olma |
5 | 78913 | Toplumunun ve insanlığın geçmiş kurumları ve zihniyetlerinin günümüze etkisi hakkında fikir yürütebilir |
6 | 78914 | Tarih bilgisi ile diğer alanlarda mukayeseler yapma, danışmanlık yapma ve topluma katkı sağlama yetisi |
7 | 78915 | İlgi alanına giren konuların nasıl araştırılacağı, araştırma alanının sınır ve kapsamı, zaman ve mekan gibi sınırlılıkları belirleyebilir. |
8 | 78916 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanma |
9 | 78917 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanma. |