Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TAR621 | Siyasal Düşünce Tarihi | 927003 | 1 | 2 | 7.5 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 1 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 1 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 60 | 1 | |
54 | Ev Ödevi | 1 | 30 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 60 | 1 | |
44 | Makale Yazma | 1 | 30 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 47 | 47 |
2 | Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
27 | Makale Yazma | 1 | 40 | 40 |
54 | Ev Ödevi | 1 | 40 | 40 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Siyaet fikri ve bilime dönüşmesi | yok | ||
2 | Mezopotamya, Mısır, Hind, Çin ve EskiYunan'da siyaset düşüncesi | yok | ||
3 | Sokrates, Eflatun, Aristo ve diğer Grek düşünürlerinde devlet ve siyaset | Yok | ||
4 | Roma Düşüncesi: Cicero, Seneca, Polybius ... | yok | ||
5 | Ortaçağ Doğu Siyaset Düşüncesi: Farabi, İbn Rüşd ve İbn Haldun... | yok | ||
6 | Ortaçağ Avrupa düşüncesinde siyaset: St. Agustinus, Th. Aquinas... | yok | ||
7 | Rönesanas düşlünürlerinde siyaset | yok | ||
8 | arasınav | soru-cevap | ||
9 | Aydınlanma çağı düşünürleri I: | yok | ||
10 | Ayınlanma Düşünürleri II: | yok | ||
11 | Aydınlanma düşünürleri III | yok | ||
12 | 19. Yy. Alman Düşüncesi: | yok | ||
13 | 19-20 Yy. İngiliz düşünürleri | yok | ||
14 | 19-20 yy Fransız düşünürleri | yok | ||
15 | 19-20 İtalyan Düşünürleri | yok | ||
16 | Yılsonu sınavı | soru-cevap |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1575628 | Siyasetin kötü ellerde nasıl istismar edileceğini öğrenir. |
2 | 1575629 | Bu dersi alan öğrenci, Siyaseti ve siyaset bilimini Tanır, toplumlara faydasını öğrenir. |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 78909 | Tarihi olaylar arasında sebep sonuç ilişkisi kurabilen, tarihi bir temelden kaynaklanan günlük sorunlara tarihi açıdan bakabilen ve tarihi çıkarımlarda bulunabilen, sürekli kendini yenileyebilen, bilgiye ulaşabilen eğitim kurumlarında öğretmen, kamu ve özel kurumlarda araştırmacı olarak görev alabilecek becerileri kazanmasına yardım etmek |
2 | 78910 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanma. |
3 | 78911 | Toplumunun ve insanlığın geçmiş kurumları ve zihniyetlerinin günümüze etkisi hakkında fikir yürütebilir |
4 | 78912 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olma |
5 | 78913 | Toplumunun ve insanlığın geçmiş kurumları ve zihniyetlerinin günümüze etkisi hakkında fikir yürütebilir |
6 | 78914 | Tarih bilgisi ile diğer alanlarda mukayeseler yapma, danışmanlık yapma ve topluma katkı sağlama yetisi |
7 | 78915 | İlgi alanına giren konuların nasıl araştırılacağı, araştırma alanının sınır ve kapsamı, zaman ve mekan gibi sınırlılıkları belirleyebilir. |
8 | 78916 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanma |
9 | 78917 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanma. |