Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TAR635 | Latin Dili ve Kültürüne Giriş | 927003 | 1 | 2 | 7.5 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 0 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 100 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
5 | Derse Katılım | 8 | 10 | 80 |
10 | Tartışma | 5 | 8 | 40 |
11 | Soru-Yanıt | 7 | 1 | 7 |
24 | Seminer | 5 | 8 | 40 |
48 | Sözlü Sınav | 2 | 10 | 20 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Latin dili, telaffuzu ve kültürü | |||
2 | Roma İmparatorluğu ve Latince | |||
3 | Orta Çağda Latince | |||
4 | Fiiller | |||
5 | Fiiller | |||
6 | Casuslar | |||
7 | İsimler ve çekimleri | |||
8 | Sıfatlar ve Zamirler | |||
9 | Ara sınav | |||
10 | Şimdiki zaman, şimdiki zamanın hikâyesi ve gelecek zaman | |||
11 | Geçmiş zaman aktif sistem | |||
12 | Sıfatlarda derecelendirme | |||
13 | Ablative ve genitive casusun farklı kullanımları | |||
14 | Final sınavı | |||
15 | ||||
16 |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1575422 | Latin dilinin özelliklerini tarif edebilme |
2 | 1575423 | Gramer yapısını tanımlayabilme |
3 | 1575424 | Metnin yapısını yorumlayabilme |
4 | 1575425 | Metnin anlamını kavrayabilme |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 78909 | Tarihi olaylar arasında sebep sonuç ilişkisi kurabilen, tarihi bir temelden kaynaklanan günlük sorunlara tarihi açıdan bakabilen ve tarihi çıkarımlarda bulunabilen, sürekli kendini yenileyebilen, bilgiye ulaşabilen eğitim kurumlarında öğretmen, kamu ve özel kurumlarda araştırmacı olarak görev alabilecek becerileri kazanmasına yardım etmek |
2 | 78910 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanma. |
3 | 78911 | Toplumunun ve insanlığın geçmiş kurumları ve zihniyetlerinin günümüze etkisi hakkında fikir yürütebilir |
4 | 78912 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olma |
5 | 78913 | Toplumunun ve insanlığın geçmiş kurumları ve zihniyetlerinin günümüze etkisi hakkında fikir yürütebilir |
6 | 78914 | Tarih bilgisi ile diğer alanlarda mukayeseler yapma, danışmanlık yapma ve topluma katkı sağlama yetisi |
7 | 78915 | İlgi alanına giren konuların nasıl araştırılacağı, araştırma alanının sınır ve kapsamı, zaman ve mekan gibi sınırlılıkları belirleyebilir. |
8 | 78916 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanma |
9 | 78917 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanma. |