Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TAR643 | Ortaçağ'da Kilise Tarihi ve Heterodoks Zümreler | 927003 | 1 | 2 | 7.5 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 1 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 1 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 60 | 1 | |
48 | Sözlü Sınav | 1 | 10 | 1 | |
54 | Ev Ödevi | 1 | 30 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
5 | Derse Katılım | 13 | 10 | 130 |
32 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
33 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
54 | Ev Ödevi | 13 | 2 | 26 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | İlk Hristiyan topluluğu | |||
2 | Doğu kiliselerinin temelleri | |||
3 | Papalığın oluşma süreci | |||
4 | Geç Ortaçağ'ın konsilleri | |||
5 | Aryanizm ve Nesturyanizm problemi | |||
6 | Pavlikanların görüşleri | |||
7 | Ara sınav | |||
8 | Endülüs'te Hristiyanlık ve Adoptianizm | |||
9 | Bogomilizm | |||
10 | Kluni Tarikatı | |||
11 | Haçlı Seferleri zamanının savaşçı tarikatları | |||
12 | 13. ve 14. yüzyıllarda Papalık ve misyonerlik | |||
13 | Fransiskenler ve Dominikenler | |||
14 | Final Sınavı |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1813175 | Kilise tarihi ve heterodoks yapılara dair kaynakça bilgisini öğrenir |
2 | 1813176 | Kilise tarihinin temelleri ve heterodoks yapıların birbirlerinden ayrılan yönleri hakkında bilgi sahibi olur |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 78909 | Tarihi olaylar arasında sebep sonuç ilişkisi kurabilen, tarihi bir temelden kaynaklanan günlük sorunlara tarihi açıdan bakabilen ve tarihi çıkarımlarda bulunabilen, sürekli kendini yenileyebilen, bilgiye ulaşabilen eğitim kurumlarında öğretmen, kamu ve özel kurumlarda araştırmacı olarak görev alabilecek becerileri kazanmasına yardım etmek |
2 | 78910 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanma. |
3 | 78911 | Toplumunun ve insanlığın geçmiş kurumları ve zihniyetlerinin günümüze etkisi hakkında fikir yürütebilir |
4 | 78912 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olma |
5 | 78913 | Toplumunun ve insanlığın geçmiş kurumları ve zihniyetlerinin günümüze etkisi hakkında fikir yürütebilir |
6 | 78914 | Tarih bilgisi ile diğer alanlarda mukayeseler yapma, danışmanlık yapma ve topluma katkı sağlama yetisi |
7 | 78915 | İlgi alanına giren konuların nasıl araştırılacağı, araştırma alanının sınır ve kapsamı, zaman ve mekan gibi sınırlılıkları belirleyebilir. |
8 | 78916 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanma |
9 | 78917 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanma. |