Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SBESEMYL | Seminer | 927001 | 1 | 2 | 0 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 1 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 1 | 60 | ||
5 | Derse Katılım | 14 | 50 | 1 | |
11 | Soru-Yanıt | 14 | 25 | 1 | |
28 | Makale Kritik Etme | 14 | 25 | 1 | |
38 | Rapor Hazırlama | 1 | 60 | 1 | |
39 | Rapor Sunma | 1 | 40 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
21 | Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Proje hazırlamanın önemi. | |||
2 | Yapılmış tezler üzerine analizler | |||
3 | Proje geliştirme. Tasarım sorunları. | |||
4 | Proje alanları hakkında bilgilendirme. Konu seçimi. | |||
5 | Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması | |||
6 | Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması | |||
7 | Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması | |||
8 | Tez önerisi dosyası hazırlama | |||
9 | Tez önerisi dosyası hazırlama | |||
10 | Tez önerisinde biçimsel koşullar | |||
11 | Tez önerisinde içerik koşulları nelerdir | |||
12 | Tez önerisinde içerik ile ilgili çalışmalar | |||
13 | Tez uygulama süreci. Danışman ile çalışma koşulları. | |||
14 | Tez öneri değerlendirmeleri |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1757413 | kendi araştırma konusu ile ilişkili bilgi birikimi oluşturabilecek |
2 | 1757414 | gerekli araştırma ve yazma becerilerini uygulayabilecek |
3 | 1757415 | kendi çalışmalarını yeterli düzeyde değerlendirebilecek |
4 | 1757416 | kendi araştırma konusunu sözlü bir şekilde sunabilecek |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 78909 | Tarihi olaylar arasında sebep sonuç ilişkisi kurabilen, tarihi bir temelden kaynaklanan günlük sorunlara tarihi açıdan bakabilen ve tarihi çıkarımlarda bulunabilen, sürekli kendini yenileyebilen, bilgiye ulaşabilen eğitim kurumlarında öğretmen, kamu ve özel kurumlarda araştırmacı olarak görev alabilecek becerileri kazanmasına yardım etmek |
2 | 78910 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanma. |
3 | 78911 | Toplumunun ve insanlığın geçmiş kurumları ve zihniyetlerinin günümüze etkisi hakkında fikir yürütebilir |
4 | 78912 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olma |
5 | 78913 | Toplumunun ve insanlığın geçmiş kurumları ve zihniyetlerinin günümüze etkisi hakkında fikir yürütebilir |
6 | 78914 | Tarih bilgisi ile diğer alanlarda mukayeseler yapma, danışmanlık yapma ve topluma katkı sağlama yetisi |
7 | 78915 | İlgi alanına giren konuların nasıl araştırılacağı, araştırma alanının sınır ve kapsamı, zaman ve mekan gibi sınırlılıkları belirleyebilir. |
8 | 78916 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanma |
9 | 78917 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanma. |