Ders Öğretim Planı

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Yıl Dönem AKTS
SBESEMYL Seminer 927001 2 3 0

Dersin Amacı

Bu dersin amacı: Araştırma odağını güçlendirmek; Araştıma sorusunu keskinleştirmek ve arıtmak; Çeşitli teorik ve metodolojik yaklaşımları ve araştırma etiğini belirgin hale getirmek; Arşiv ve kütüphane araştırmasıyla ilgili pratik beceriler geliştirmek; Bilimsel inceleme ve sunum becerilerinin düzenini geliştirmek.

Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri

Yoktur

Ön Koşul Dersleri

Yoktur

Önerilen Diğer Hususlar

Yoktur

Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar

Yoktur

Dersin Sunulduğu Dil

İngilizce

Staj Durumu

Yoktur

Dersin İçeriği

Araştırma sorusu geliştirme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama yapma. Akademik araştırma yapmaya ve tez yazma sürecine hazırlık.

Değerlendirme

# Etkinlikler Adet Yuzde Katkısı Yarıyıl İci Etkinlik Yıl Sonu Etkinlik
90 Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 1 40
91 Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 1 60
5 Derse Katılım 14 50 1
11 Soru-Yanıt 14 25 1
28 Makale Kritik Etme 14 25 1
38 Rapor Hazırlama 1 60 1
39 Rapor Sunma 1 40 1

Ders İş Yükü Verisi

# Etkinlikler Adet Süresi(saat) Toplam İş Yükü(saat)
2 Final Sınavı 1 2 2
21 Rapor Sunma 1 2 2

Haftalık Ders İçeriği

Hafta Teorik Uygulama Laboratuar Ders Notları
1 Proje hazırlamanın önemi.
2 Yapılmış tezler üzerine analizler
3 Proje geliştirme. Tasarım sorunları.
4 Proje alanları hakkında bilgilendirme. Konu seçimi.
5 Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması
6 Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması
7 Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. Kaynak araştırması
8 Tez önerisi dosyası hazırlama
9 Tez önerisi dosyası hazırlama
10 Tez önerisinde biçimsel koşullar
11 Tez önerisinde içerik koşulları nelerdir
12 Tez önerisinde içerik ile ilgili çalışmalar
13 Tez uygulama süreci. Danışman ile çalışma koşulları.
14 Tez öneri değerlendirmeleri

Dersin Öğrenme Çıktıları

# Öğrenme Çıktı Id Açıklama
1 1757489 kendi araştırma konusu ile ilişkili bilgi birikimi oluşturabilecek
2 1757490 gerekli araştırma ve yazma becerilerini uygulayabilecek
3 1757491 kendi çalışmalarını yeterli düzeyde değerlendirebilecek
4 1757492 kendi araştırma konusunu sözlü bir şekilde sunabilecek

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 78909 Tarihi olaylar arasında sebep sonuç ilişkisi kurabilen, tarihi bir temelden kaynaklanan günlük sorunlara tarihi açıdan bakabilen ve tarihi çıkarımlarda bulunabilen, sürekli kendini yenileyebilen, bilgiye ulaşabilen eğitim kurumlarında öğretmen, kamu ve özel kurumlarda araştırmacı olarak görev alabilecek becerileri kazanmasına yardım etmek
2 78910 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanma.
3 78911 Toplumunun ve insanlığın geçmiş kurumları ve zihniyetlerinin günümüze etkisi hakkında fikir yürütebilir
4 78912 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olma
5 78913 Toplumunun ve insanlığın geçmiş kurumları ve zihniyetlerinin günümüze etkisi hakkında fikir yürütebilir
6 78914 Tarih bilgisi ile diğer alanlarda mukayeseler yapma, danışmanlık yapma ve topluma katkı sağlama yetisi
7 78915 İlgi alanına giren konuların nasıl araştırılacağı, araştırma alanının sınır ve kapsamı, zaman ve mekan gibi sınırlılıkları belirleyebilir.
8 78916 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanma
9 78917 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanma.