Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RAD605 | Görüntü İşleme Teknikleri I | 927003 | 1 | 1 | 6 |
Dersin Amacı
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 0 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 35 | 1 | |
25 | Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 25 | 1 | |
54 | Ev Ödevi | 4 | 40 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
2 | Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
4 | Quiz | 4 | 3 | 12 |
5 | Derse Katılım | 12 | 3 | 36 |
29 | Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
31 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 12 | 3 | 36 |
32 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
33 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 7 | 21 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | İşaret ve görüntü işlemenin temel kavramları | |||
2 | İki boyutlu işaretler ve sınıfları | |||
3 | İki boyutlu işaret ön işleme teknikleri | |||
4 | İstatiksel görüntü işleme teknikleri | |||
5 | Ayrık Fourier dönüşümü | |||
6 | Frekans domeninde iki boyutlu işaret işleme teknikleri | |||
7 | FIR süzgeçler | |||
8 | IIR Süzgeçler | |||
9 | Wavelet Teori, Wavelet tabanlı iki boyutlu işaret işleme | |||
10 | Çok boyutlu görüntü işleme | |||
11 | Görüntü formatları | |||
12 | Görüntü dönüşümleri | |||
13 | Görüntü boyut indirgeme | |||
14 | Görüntü sınıflama | |||
15 | Final sınavı |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1602800 | Öğrencilerin iki boyutlu işaretleri işleyebilmesi, bilgi çıkartması ve sonrasında tanıma, sınıflama, doğrulama gibi alanlara uygulayabilir olmasını sağlayacaktır. |
2 | 1602801 | Matlab'ı görüntü işleme amacıyla kullanabilme becerisi |
3 | 1602802 | İki boyutlu işaretleri tanıma, sınıflama, doğrulama gibi alanlara uygulayabilir olma becerisi. |
4 | 1602803 | İki boyutlu işaretlerden bilgi çıkartabilme becerisi, |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 67501 | Radyoloji, Nükleer Tıp, Bilgisayar programcılığı ve Radyasyon Fiziği alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. |
2 | 67502 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. |
3 | 67506 | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. |
4 | 67507 | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. |
5 | 67505 | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. |
6 | 67503 | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. |
7 | 67508 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. |
8 | 67504 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. |
9 | 68975 | İyonize radyasyon kaynaklarının güvenli bir şekilde depolanmasını sağlama. |