Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RAD612 | Görüntü Tanıma | 927003 | 1 | 1 | 6 |
Dersin Amacı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 0 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 100 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
2 | Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
4 | Quiz | 4 | 3 | 12 |
5 | Derse Katılım | 12 | 3 | 36 |
29 | Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
31 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 12 | 3 | 36 |
32 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
33 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 7 | 21 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Biyomedikal işaret ve görüntülerin elde edilmesi, karakteristikleri | |||
2 | İstatistiksel karakteristik çıkarım yöntemleri (Momentler, güç, enformasyon, ilinti...) | |||
3 | Sayısal işaret işleme temelleri, örnekleme, nicemleme | |||
4 | Dönüşüm yöntemleri I: DFT, DCT, STFT, Hadamart dönüşümleri | |||
5 | Dönüşüm yöntemleri II: Dalgacık dönüşümü | |||
6 | Görüntü işleme temelleri, biçimsel ve istatistiksel özellik çıkarım yöntemleri | |||
7 | Gürültü giderim ve filtreleme yöntemleri | |||
8 | Boyut azaltma ve analiz yöntemleri: Doğrusal ve doğrusal olmayan dönüşüm yöntemleri (PCA, LDA, ICA, Isomap, Kernel-PCA, Kernel-LDA, Laplacian Eigenmaps, Diffusion Maps) | |||
9 | İşaret ve görüntülerin eğiticili öğrenme yöntemleriyle analizi I (Yapay Sinir Ağları I) | |||
10 | Vize Sınavı | |||
11 | İşaret ve görüntülerin eğiticili öğrenme yöntemleriyle analizi II (Yapay Sinir Ağları II) | |||
12 | İşaret ve görüntülerin eğiticili öğrenme yöntemleriyle analizi III (Yapay Sinir Ağları III) | |||
13 | İşaret ve görüntülerin eğiticili öğrenme yöntemleriyle analizi IV (kernel tabanlı yöntemler) | |||
14 | İşaret ve görüntülerin eğiticisiz öğrenme yöntemleriyle analizi I (uzaklık ölçütleri, k-means, FCM) | |||
15 | İşaret ve görüntülerin eğiticisiz öğrenme yöntemleriyle analizi II (EM, Mean Shift, Kernel yöntemler) | |||
16 | Final Sınavı |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1602829 | Bilgisayar tabanlı teşhis ve analiz uygulamalarının ve araçlarının yaygınlaşması ile birlikte tıbbi işaret ve görüntülerin değerlendirilmesi üniversitelerde ve endüstride yaygınlık kazandırılması. |
2 | 1602830 | Özellikle, gelişen bu disiplinlerarası alanda bilgisayar mühendisliği öğrencilerine güçlü matematiksel ve algoritmik bir altyapı sağlanması. |
3 | 1602831 | Bununla beraber işaret ve görüntü işleme, örüntü tanıma ve makine öğrenmesi konularında bilgi kazandırılması dersin en önemli katkısı olarak görülmektedir. Böylelikle öğrencilerin bu konularda ilgi ve yeteneklerinin arttırılarak akademik ve uygulamaya yönelik çalışmalarında katkıda bulunulması. |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 67501 | Radyoloji, Nükleer Tıp, Bilgisayar programcılığı ve Radyasyon Fiziği alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. |
2 | 67502 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. |
3 | 67506 | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. |
4 | 67507 | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. |
5 | 67505 | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. |
6 | 67503 | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. |
7 | 67508 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. |
8 | 67504 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. |
9 | 68975 | İyonize radyasyon kaynaklarının güvenli bir şekilde depolanmasını sağlama. |