Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Dönem | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RAD606 | İleri Görüntü İşleme Teknikleri II | 927003 | 1 | 2 | 6 |
Dersin Amacı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Hususlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Staj Durumu
Dersin İçeriği
# | Etkinlikler | Adet | Yuzde Katkısı | Yarıyıl İci Etkinlik | Yıl Sonu Etkinlik |
---|---|---|---|---|---|
90 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 0 | 40 | ||
91 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 0 | 60 | ||
1 | Ara Sınav | 1 | 100 | 1 | |
2 | Final Sınavı | 1 | 100 | 1 |
# | Etkinlikler | Adet | Süresi(saat) | Toplam İş Yükü(saat) |
---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
2 | Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
4 | Quiz | 4 | 3 | 12 |
5 | Derse Katılım | 12 | 3 | 36 |
29 | Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
31 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 12 | 3 | 36 |
32 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
33 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 7 | 21 |
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuar | Ders Notları |
---|---|---|---|---|
1 | Analog ve dijital görüntü kavramları, görüntülerin Matlab’da oluşturulması, iki boyutlu işaretlerde ayrıştırılabilme kavramı | |||
2 | Görüntülerde frekans kavramı | |||
3 | İki boyutlu işaretlerin örneklenmesi | |||
4 | Örnekleme frekansı üzerindeki koşullar | |||
5 | Görüntülerin peryodiklik, doğrultu ve yön kavramları, görüntü işaretinin Fourier serisine açılması, Matlab ornekleri | |||
6 | Görüntünün Fourier serisi bileşenlerinden tekrar oluşturulması, Matlab örnekleri | |||
7 | İki boyutlu Fourier dönüşümü, ayrıştırılabilir görüntülerde Fourier dönüşümü, Matlab örnekleri | |||
8 | İki boyutlu Fourier dönüşümünün görüntülere uygulanması, Matlab örnekleri | |||
9 | İki boyutlu FIR filtreler: Alçak, yüksek ve bant geçiren filtreler, Matlab örnekleri | |||
10 | Görüntülerin kenarların ortaya çıkartılması, Matlab örnekleri | |||
11 | Medyan Filtreleri, Matlab örnekleri | |||
12 | İki boyutlu IIR filtreleri, ardışıl hesaplanabilme koşulları, Matlab örnekleri | |||
13 | Görüntülerin histogramlarının elde edilmesi, histogram işlemleri, Matlab örnekleri | |||
14 | Hücresel sinir ağlarına giriş | |||
15 | Hücresel sinir ağlarının iki boyutlu filtrelemedeki uygulamaları, Matlab örnekleri | |||
16 | Final sınavı |
# | Öğrenme Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 1699714 | Görüntülerin ve diğer iki boyutlu işaretlerin fiziksel/matematiksel özellikleri ile ilgili ileri düzeyde bilgi edinmek |
2 | 1699715 | Görüntülerin matematiksel dönüşünleri ile ilgili ileri düzeyde bilgi edinmek |
3 | 1699716 | Maske kavramı ile FIR ve IIR görüntü işleme ile ilgili ileri düzeyde bilgi edinmek |
4 | 1699717 | Görüntü işleme sistemlerin tasarım ve test süreçlerini Matlab destekli olarak gerçekleştirebilmek |
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 67501 | Radyoloji, Nükleer Tıp, Bilgisayar programcılığı ve Radyasyon Fiziği alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. |
2 | 67502 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. |
3 | 67506 | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. |
4 | 67507 | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. |
5 | 67505 | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. |
6 | 67503 | Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. |
7 | 67508 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. |
8 | 67504 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. |
9 | 68975 | İyonize radyasyon kaynaklarının güvenli bir şekilde depolanmasını sağlama. |