Kuruluş
Kazanılan Derece
Kabul ve Kayıt Koşulları
Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Program Profili
Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)
Üst Derece Programlarına Geçiş
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Mezuniyet Koşulları
Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)
Bölüm Olanakları
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 67667 | Bu bölümü başarıyla bitiren öğrenciler İslâm tarihi ve sanatları alanıyla ilgili bilgilerini çağdaş yayınları da takip ederek uzmanlık düzeyinde geliştirebilecek ve derinleştirebilecek. |
2 | 67659 | Bu bölümü başarıyla bitiren öğrenciler İslâm tarihi ve sanatları alanıyla ilgili çalışmalarında bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetebilecek ve bu değerleri içselleştirebilecek. |
4 | 67660 | Bu bölümü başarıyla bitiren öğrenciler İslâm tarihi ve sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri kuramsal ve uygulamalı olarak kullanabilecek. |
5 | 67664 | Bu bölümü başarıyla bitiren öğrenciler İslâm tarihi ve sanatları alanında ortaya çıkan sorunlara özgür ve özgün bir bakış açısıyla araştırma yöntem, araç ve tekniklerini kullanarak çözüm üretebilecek. |
6 | 67663 | Bu bölümü başarıyla bitiren öğrenciler İslâm tarihi ve sanatları alanıyla ilgili karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar ve uygulama planları geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilecek. |
7 | 67665 | Bu bölümü başarıyla bitiren öğrenciler İslâm tarihi ve sanatları alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecek. |
8 | 67657 | Bu bölümü başarıyla bitiren öğrencilerİslâm tarihi ve sanatları alanıyla ilgili güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü veya görsel olarak aktarabilecek. |
9 | 67658 | Bu bölümü başarıyla bitiren öğrenciler İslâm tarihi ve sanatları alanıyla ilgili edinmiş olduğu uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilecek. |
10 | 67661 | Bu bölümü başarıyla bitiren öğrenciler İslâm tarihi ve sanatları alanı dışındaki diğer disiplinlerden yararlanabilecek. |
11 | 67662 | Bu bölümü başarıyla bitiren öğrenciler Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilecek. |
- 1.
- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
- 2.
- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
- 1.
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- 2.
- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
- 3.
- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
- 1.
- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- 2.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
- 3.
- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
- 1.
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
- 1.
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
- 2.
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
- 3.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
- 4.
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
- 1.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
- 2.
- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme
- 3.
- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
TYYÇ | Program Çıktıları | |||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | ||
BİLGİ | 1 | |||||||||||
2 | ||||||||||||
BECERİ | 1 | |||||||||||
2 | ||||||||||||
3 | ||||||||||||
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği ) | 1 | |||||||||||
2 | ||||||||||||
3 | ||||||||||||
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği ) | 1 | |||||||||||
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik ) | 1 | |||||||||||
2 | ||||||||||||
3 | ||||||||||||
4 | ||||||||||||
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik ) | 1 | |||||||||||
2 | ||||||||||||
3 |
Yıl: 1, Dönem: 1 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
SBE1 | Seçmeli Dersler | SDG | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Yıl: 1, Dönem: 2 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
SBE100 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 |
SBE2 | Seçmeli Dersler | SDG | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
SBESEMYL | Seminer | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Yıl: 2, Dönem: 3 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
SBE100 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 |
SBETEZ | Tez | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Yıl: 2, Dönem: 4 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
SBE100 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 |
SBETEZ | Tez | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Yıl: 1, Dönem: 1 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | L | Kredi | AKTS | |
İST607 | İlk Dört Halife Dönemi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İST609 | Osmanlı Devleti Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İST610 | İslam Tarihi Metodolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS601 | İslam Tarihine Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS602 | Erken Dönem Abbasi Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS603 | İslam Medeniyeti ve Kurumları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS604 | İslam Öncesi Arap Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS605 | Geç Dönem Abbasi Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS606 | Arşivcilik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS608 | Selçuklular Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS611 | Hz. Muhammed Dönemi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS612. | Çağdaş Türk Devletleri Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS613. | Epigrafi ve Paleografi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS614. | Emeviler Dönemi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS615. | Endülüs Emevî Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS616 | Müslüman Türk Devletleri Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS617 | Uygarlık Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS618 | Türk İslam Sanatlarına Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS619 | Sanat Tarihi Metodolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS620. | Türk İslam Sanatları Terminolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS621. | Anadolu Dışı Türk Sanatı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS622 | Erken Dönem İslam Sanatı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS623 | Anadolu Türk Sanatı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS624 | Erken Dönem Sonrası İslam Sanatı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS625. | Şehircilik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS626. | Din Sanat İlişkisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS627 | Türk Din Musikisinin Ortaya Çıkışı ve Gelişimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS628 | Türk Din Musikisi Formları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS629. | Türk Din Musikisinde Kullanılan Makamlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS630. | Türk Din Musikisinde Kullanılan Usuller | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS631. | Türk Din Musikisinde Prozodi Anlayışı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS632 | Türk İslam Edebiyatı Metinleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS633 | Türk İslam Edebiyatının Kaynakları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS634 | Münşeat Mecmuaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS635 | Türk İslam Edebiyatında Türler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS636 | Türk Dokuma Sanatları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS637 | Mitoloji ve İkonografi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS638 | Cumhuriyet Dönemi Türk Sanatı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS639 | Osmanlı Arşiv Belgeleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS640 | Osmanlı Tarihi Kaynakları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS641 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS642 | Tasavvuf Edebiyatına Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS643 | Tasavvuf Edebiyatında Şekil ve Tür | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
Yıl: 1, Dönem: 2 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | L | Kredi | AKTS | |
İST607 | İlk Dört Halife Dönemi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İST609 | Osmanlı Devleti Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İST610 | İslam Tarihi Metodolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS601 | İslam Tarihine Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS602 | Erken Dönem Abbasi Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS603 | İslam Medeniyeti ve Kurumları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS604 | İslam Öncesi Arap Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS605 | Geç Dönem Abbasi Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS606 | Arşivcilik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS608 | Selçuklular Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS611 | Hz. Muhammed Dönemi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS612. | Çağdaş Türk Devletleri Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS613. | Epigrafi ve Paleografi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS614. | Emeviler Dönemi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS615. | Endülüs Emevî Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS616 | Müslüman Türk Devletleri Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS617 | Uygarlık Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS618 | Türk İslam Sanatlarına Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS619 | Sanat Tarihi Metodolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS620. | Türk İslam Sanatları Terminolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS621. | Anadolu Dışı Türk Sanatı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS622 | Erken Dönem İslam Sanatı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS623 | Anadolu Türk Sanatı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS624 | Erken Dönem Sonrası İslam Sanatı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS625. | Şehircilik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS626. | Din Sanat İlişkisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS627 | Türk Din Musikisinin Ortaya Çıkışı ve Gelişimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS628 | Türk Din Musikisi Formları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS629. | Türk Din Musikisinde Kullanılan Makamlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS630. | Türk Din Musikisinde Kullanılan Usuller | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS631. | Türk Din Musikisinde Prozodi Anlayışı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS632 | Türk İslam Edebiyatı Metinleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS633 | Türk İslam Edebiyatının Kaynakları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS634 | Münşeat Mecmuaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS635 | Türk İslam Edebiyatında Türler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS636 | Türk Dokuma Sanatları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS637 | Mitoloji ve İkonografi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS638 | Cumhuriyet Dönemi Türk Sanatı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS639 | Osmanlı Arşiv Belgeleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS640 | Osmanlı Tarihi Kaynakları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS641 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS642 | Tasavvuf Edebiyatına Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
İTS643 | Tasavvuf Edebiyatında Şekil ve Tür | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |