Kuruluş
Kazanılan Derece
Derecenin Düzeyi
Derecenin Düzeyi
Kabul ve Kayıt Koşulları
Kabul ve Kayıt Koşulları
Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar
Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Program Profili
Program Profili
Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)
Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)
Üst Derece Programlarına Geçiş
Üst Derece Programlarına Geçiş
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Mezuniyet Koşulları
Mezuniyet Koşulları
Mezuniyet Koşulları
Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)
Bölüm Olanakları
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 79216 | Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme |
2 | 79217 | Acil hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme |
3 | 79218 | Acil hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme |
4 | 79219 | Acil hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme |
5 | 79220 | Acil hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme |
6 | 79221 | Acil hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme. |
- 1.
- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.
- 2.
- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.
- 1.
- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
- 2.
- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.
- 3.
- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme.
- 4.
- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
- 1.
- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme.
- 2.
- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
- 3.
- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
- 1.
- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
- 1.
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme.
- 2.
- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme.
- 3.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme.
- 1.
- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.
- 2.
- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
- 3.
- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme.
TYYÇ | Program Çıktıları | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||
BİLGİ | 1 | ||||||
2 | |||||||
BECERİ | 1 | ||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği ) | 1 | ||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği ) | 1 | ||||||
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik ) | 1 | ||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik ) | 1 | ||||||
2 | |||||||
3 |
Yıl: 1, Dönem: 1 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
SBE-1 | Seçmeli Dersler | SDG | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Yıl: 1, Dönem: 2 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
SAUA100 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 |
SBE-2 | Seçmeli Dersler | SDG | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
SBESDR | Seminer | Zorunlu | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 |
Yıl: 2, Dönem: 3 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
SAUA100 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 |
SBETZ | Tez | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Yıl: 2, Dönem: 4 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
SAUA100 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 |
SBETZ | Tez | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Yıl: 3, Dönem: 5 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
SAUA100 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 |
SBETZ | Tez | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Yıl: 3, Dönem: 6 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
SAUA100 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 |
SBETZ | Tez | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Yıl: 4, Dönem: 7 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
SAUA100 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 |
SBETZ | Tez | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Yıl: 4, Dönem: 8 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
SBETZ | Tez | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Yıl: 1, Dönem: 1 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | L | Kredi | AKTS | |
ATH701 | Erişkin Acil Hasta Bakımı | 2 | 4 | 0 | 4 | 6 | |
ATH702 | Pediatrik Acil Hasta Bakımı | 4 | 4 | 0 | 6 | 6 | |
ATH703 | İleri Travma Resüsitasyonu ve Bakımı | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 | |
ATH704 | Obstetrik ve Jinekolojik Aciller ve Diğer Aciller | 3 | 2 | 0 | 4 | 6 | |
ATH705 | İleri Resüsitasyon Uygulamaları | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 | |
ATH706 | Özel Durumlarda Resüsitasyon | 3 | 2 | 0 | 4 | 6 | |
ATH707 | Hemşirelik Kuram ve Felsefesi I | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
ATH708 | Sağlık Hizmetlerinde İnsan İlişkileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
ATH710 | Hemşirelerde Motivasyon ve İletişim Becerileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
ATH711 | Hemşirelik Kuram ve Felsefesi II | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
ATH712 | Biyoistatistik I | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
ATH713 | Biyoistatistik II | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
ATH714 | EKG Yorumlama ve Ritim Değerlendirme | 1 | 0 | 0 | 1 | 6 | |
ATH716 | Geriatrik Geropsikiyatrik Aciller | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
ATH717 | Çevresel Aciller ve Zehirlenmeler | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
ATH722 | Hemşirelikte Patofizyoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
ATH723 | Çocuk Acilde Hemşirelik Bakımı | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 | |
ATH724 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Yıl: 1, Dönem: 2 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | L | Kredi | AKTS | |
ATH701 | Erişkin Acil Hasta Bakımı | 2 | 4 | 0 | 4 | 6 | |
ATH702 | Pediatrik Acil Hasta Bakımı | 4 | 4 | 0 | 6 | 6 | |
ATH703 | İleri Travma Resüsitasyonu ve Bakımı | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 | |
ATH704 | Obstetrik ve Jinekolojik Aciller ve Diğer Aciller | 3 | 2 | 0 | 4 | 6 | |
ATH705 | İleri Resüsitasyon Uygulamaları | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 | |
ATH706 | Özel Durumlarda Resüsitasyon | 3 | 2 | 0 | 4 | 6 | |
ATH707 | Hemşirelik Kuram ve Felsefesi I | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
ATH708 | Sağlık Hizmetlerinde İnsan İlişkileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
ATH710 | Hemşirelerde Motivasyon ve İletişim Becerileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
ATH711 | Hemşirelik Kuram ve Felsefesi II | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
ATH712 | Biyoistatistik I | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
ATH713 | Biyoistatistik II | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
ATH714 | EKG Yorumlama ve Ritim Değerlendirme | 1 | 0 | 0 | 1 | 6 | |
ATH716 | Geriatrik Geropsikiyatrik Aciller | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
ATH717 | Çevresel Aciller ve Zehirlenmeler | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
ATH722 | Hemşirelikte Patofizyoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
ATH723 | Çocuk Acilde Hemşirelik Bakımı | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 | |
ATH724 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |