- 1.
- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.
- 2.
- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.
- 1.
- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
- 2.
- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.
- 3.
- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme.
- 4.
- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
- 1.
- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme.
- 2.
- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
- 3.
- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
- 1.
- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
- 1.
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme.
- 2.
- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme.
- 3.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme.
- 1.
- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.
- 2.
- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
- 3.
- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme.
TYYÇ | Program Çıktıları | |
1 | ||
BİLGİ | 1 | |
2 | ||
BECERİ | 1 | |
2 | ||
3 | ||
4 | ||
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği ) | 1 | |
2 | ||
3 | ||
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği ) | 1 | |
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik ) | 1 | |
2 | ||
3 | ||
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik ) | 1 | |
2 | ||
3 |
Yıl: 1, Dönem: 1 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
LUE-1 | Seçmeli Dersler | SDG | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Yıl: 1, Dönem: 2 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
LUE-2 | Seçmeli Dersler | SDG | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
LUESMN | Seminer | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
LUEUA | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Yıl: 2, Dönem: 3 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
LUESMN | Seminer | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
LUETZ | Tez | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
LUEUA | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Yıl: 2, Dönem: 4 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
LUETZ | Tez | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
LUEUA | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Yıl: 3, Dönem: 5 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
LUEUA | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Yıl: 3, Dönem: 6 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
LUEUA | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Yıl: 4, Dönem: 7 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
LUEUA | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Yıl: 4, Dönem: 8 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
LUEUA | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Yıl: 1, Dönem: 1 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | L | Kredi | AKTS | |
SBÖ701 | Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ702 | Dünyada Sosyal Bilgiler Eğitimi, Gelişimi ve Programların Karşılaştırılması | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ703 | Türk ve Dünya Tarihinde İz Bırakan Eğitimciler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ704 | Türk Eğitim Tarihinde Milli Eğitim Şuraları ve Eğitim Politikalarına Etkileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ705 | Cumhuriyet Dönemi Eğitim ve Kültür Politikaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ706 | Sosyal Bilgiler Derslerinde Çevre Eğitimiyle İlgili Konular ve Öğretim Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ707 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde Araştırmalar ve Akademik Yazma Becerileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ708 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde Deneyimsel Öğrenme Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ709 | Türk Aydınlanması | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ710 | Türk Demokrasi Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ711 | Tarih Konuları ve Hafıza | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ712 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde Tarih Konularının Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ713 | Sosyal Bilgilerde Kavram Geliştirme ve Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ714 | Çokkültürlü Eğitim | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ715 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Disiplinlerarası Yaklaşımlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ716 | Vatandaşlık Eğitiminde Tartışmalı Konuların Yeri ve Önemi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ717 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde Coğrafya Konularının Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ718 | Türkiye’deki Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının Geçmişten Günümüze İncelenmesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ719 | Ortadoğu’daki Uluslararası Sorunlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ720 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Çoklu Okuryazarlık | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ721 | Sosyal Bilgilerde Beceri Temelli Eğitim | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ722 | Sosyal Bilimlerde Nicel Araştırma Yöntemleri ve Veri Analizi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
Yıl: 1, Dönem: 2 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | L | Kredi | AKTS | |
SBÖ701 | Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ702 | Dünyada Sosyal Bilgiler Eğitimi, Gelişimi ve Programların Karşılaştırılması | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ703 | Türk ve Dünya Tarihinde İz Bırakan Eğitimciler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ704 | Türk Eğitim Tarihinde Milli Eğitim Şuraları ve Eğitim Politikalarına Etkileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ705 | Cumhuriyet Dönemi Eğitim ve Kültür Politikaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ706 | Sosyal Bilgiler Derslerinde Çevre Eğitimiyle İlgili Konular ve Öğretim Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ707 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde Araştırmalar ve Akademik Yazma Becerileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ708 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde Deneyimsel Öğrenme Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ709 | Türk Aydınlanması | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ710 | Türk Demokrasi Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ711 | Tarih Konuları ve Hafıza | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ712 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde Tarih Konularının Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ713 | Sosyal Bilgilerde Kavram Geliştirme ve Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ714 | Çokkültürlü Eğitim | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ715 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Disiplinlerarası Yaklaşımlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ716 | Vatandaşlık Eğitiminde Tartışmalı Konuların Yeri ve Önemi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ717 | Sosyal Bilgiler Eğitiminde Coğrafya Konularının Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ718 | Türkiye’deki Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının Geçmişten Günümüze İncelenmesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ719 | Ortadoğu’daki Uluslararası Sorunlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ720 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Çoklu Okuryazarlık | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ721 | Sosyal Bilgilerde Beceri Temelli Eğitim | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SBÖ722 | Sosyal Bilimlerde Nicel Araştırma Yöntemleri ve Veri Analizi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |