Program Tanımları

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 79874 Alanı ile ilgili temel kavram, teori ve uygulamalar hakkında genel bilgiye sahiptir.
2 79875 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliği değerlendirme bilgisine sahip olur, bilimsel bilginin üretimi ile ilgili süreçleri bilir, uygular ve paylaşır.
3 79876 Psikolojik ve pedagojik çerçevede, öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
4 79877 Bilimsel düşünme yeteneği kazanır ve bunu günlük hayatında uygulayabilir
5 79878 Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak sınıflayabilir ayrıca makul, anlaşılabilir ve objektif çözümler üretebilir
6 79879 Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkiler kurabilir
7 79880 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık problemlere bireysel veya grup olarak çözüm önerileri getirebilir.
8 79881 Ortaokul öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerine uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
9 79882 Bilgi ve İletişim Teknolojilerini ve öğrencinin gereksinim duyduğu öğrenim materyallerini fen öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
10 79889 Alanı ile ilgili konularda görüş ve düşüncelerini, doğru ve etkili bir biçimde, yazılı ve sözlü aktarır.
11 79890 Yaşam boyu öğrenme felsefesini benimser, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler geliştirebilir.
12 79886 Alanı ile ilgili öğretim programları, çağdaş öğretim yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
13 79887 Alanının tarihsel gelişimini ve dayandığı felsefi temelleri bilir, karşılaştırabilir ve yorumlayabilir.
14 79888 Alanında disiplinler arası ilişkiler kurabilecek düzeyde genel kültür bilgisine sahip olur ve bu ilişkilendirmeyi alanına uyarlayabilir.

Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)

BİLGİ

1.
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2.
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.

BECERİ

1.
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
2.
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
3.
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.

YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )

1.
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
2.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
3.
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.

YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )

1.
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.

YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )

1.
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
2.
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
3.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
4.
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.

YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )

1.
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
2.
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme
3.
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.

Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)

TYYÇ Program Çıktıları
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
BİLGİ 1
2
BECERİ 1
2
3
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği ) 1
2
3
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği ) 1
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik ) 1
2
3
4
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik ) 1
2
3

Müfredat

Yıl: 1, Dönem: 1
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L Kredi AKTS
EBE-1 Seçmeli Dersler SDG 0 0 0 0 30


Yıl: 1, Dönem: 2
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L Kredi AKTS
EBE-2 Seçmeli Dersler SDG 0 0 0 0 30
EBESYL Seminer Zorunlu 0 0 0 0 0
EBUA100 Uzmanlık Alan Dersi Zorunlu 4 0 0 0 0


Yıl: 2, Dönem: 3
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L Kredi AKTS
EBETZ Tez Zorunlu 0 0 0 0 30
EBUA100 Uzmanlık Alan Dersi Zorunlu 4 0 0 0 0


Yıl: 2, Dönem: 4
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L Kredi AKTS
EBETZ Tez Zorunlu 0 0 0 0 30
LUEUA Uzmanlık Alan Dersi Zorunlu 0 0 0 0 0

Seçmeli Ders Grupları (SDG)

Yıl: 1, Dönem: 1
Ders Kodu Ders Adı T U L Kredi AKTS
İFBE601 Fen Eğitiminde Güncel Araştırmalar I İfbe601 3 0 0 3 7.5
İFBE603 Öğretme-Öğrenme Süreçleri İfbe603 3 0 0 3 7.5
İFBE604 Program Geliştirme ve Değerlendirme İfbe604 3 0 0 3 7.5
İFBE605 İlköğretimde Fen Bilgisi Öğretimi 3 0 0 3 7.5
İFBE606 İlköğretimde Fen Bilgisi Programlarının İncelenmesi 3 0 0 3 7.5
İFBE607 İlköğretimde Fen Deneyleri 1 3 0 0 3 7.5
İFBE608 Bilgisayar Destekli Fen Eğitimi 3 0 0 3 7.5
İFBE609 Fen Eğitiminde Seçme Konular 3 0 0 3 7.5
İFBE610 İlköğretimde Fen Deneyleri II İfbe610 2 2 0 3 7.5
İFBE611 Fen Eğitiminde Seminer Çalışmaları I 3 0 0 3 7.5
İFBE612 Fen Bilimlerinde Temel Kavramların Tarihsel Gelişimi 3 0 0 3 7.5
İFBE614 İnsan Çevre ve Fen Eğitimi 3 0 0 3 7.5
İFBE615 Fen Eğitiminde Seminer Çalışmaları II 3 0 0 3 7.5
İFBE616 Fen Bilgisinde Kavram Geliştirme ve Öğretimi İfbe616 3 0 0 3 7.5
İFBE617 Fen Eğitiminin Yaşamsal Önemi İfbe617 3 0 0 3 7.5
İFBE618 Fen Öğretiminde Güncel Yaklaşımlar İfbe618 3 0 0 3 7.5
İFBE619 Fen Bilgisinin Yapısı ve Yapılandırıcı Öğrenme Teorisi İfbe619 3 0 0 3 7.5
İFBE620 Fen Eğitiminde Temel Kimya Kavramları İfbe620 3 0 0 3 7.5
İFBE621 Fen Eğitiminde Modeller ve Modelleme İfbe621 3 0 0 3 7.5
İFBE622 Fen Eğitiminde Kavramsal Öğrenme İfbe622 3 0 0 3 7.5
İFBE623 Fen Eğitiminde İstatistik İfbe623 3 0 0 3 7.5
İFBE624 Fen Eğitiminde Bilgisayar Destekli Nitel Veri Analizi İfbe624 3 0 0 3 7.5
İFBE625 Fen Eğitiminde Temel Astronomi Kavramları 3 0 0 3 7.5
İFBE626 Yaşam Temelli Öğrenme Uygulamaları ve Ulusal-Uluslararası Çalışmaların Karşılaştırılması 3 0 0 3 7.5
İFBE627 Fen Eğitiminde Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı ve Uygulamaları 3 0 0 3 7.5
İFBE629 Fen Eğitiminde Ders Materyali Olarak Bilgisayar Animasyonları 3 0 0 3 7
İFBE630 Bilim Felsefesi ve Eğitime Yansımaları 3 0 0 3 7.5
İFBE631 Fen Eğitiminde Bilgisayar Paket Programlarıyla İstatistik Uygulamaları 3 0 0 3 7.5
İFBE632 Fen Eğitiminde Parametrik ve Parametrik Olmayan İstatistik Uygulamaları 3 0 0 3 7.5
İFBE633 Hastanede ve Evde Fen Eğitimi 3 0 0 3 7.5
MFE602 Bilim Merkezleri Eğitimi 3 0 0 3 7.5


Yıl: 1, Dönem: 2
Ders Kodu Ders Adı T U L Kredi AKTS
İFBE601 Fen Eğitiminde Güncel Araştırmalar I İfbe601 3 0 0 3 7.5
İFBE603 Öğretme-Öğrenme Süreçleri İfbe603 3 0 0 3 7.5
İFBE604 Program Geliştirme ve Değerlendirme İfbe604 3 0 0 3 7.5
İFBE605 İlköğretimde Fen Bilgisi Öğretimi 3 0 0 3 7.5
İFBE606 İlköğretimde Fen Bilgisi Programlarının İncelenmesi 3 0 0 3 7.5
İFBE607 İlköğretimde Fen Deneyleri 1 3 0 0 3 7.5
İFBE608 Bilgisayar Destekli Fen Eğitimi 3 0 0 3 7.5
İFBE609 Fen Eğitiminde Seçme Konular 3 0 0 3 7.5
İFBE610 İlköğretimde Fen Deneyleri II İfbe610 2 2 0 3 7.5
İFBE611 Fen Eğitiminde Seminer Çalışmaları I 3 0 0 3 7.5
İFBE612 Fen Bilimlerinde Temel Kavramların Tarihsel Gelişimi 3 0 0 3 7.5
İFBE614 İnsan Çevre ve Fen Eğitimi 3 0 0 3 7.5
İFBE615 Fen Eğitiminde Seminer Çalışmaları II 3 0 0 3 7.5
İFBE616 Fen Bilgisinde Kavram Geliştirme ve Öğretimi İfbe616 3 0 0 3 7.5
İFBE617 Fen Eğitiminin Yaşamsal Önemi İfbe617 3 0 0 3 7.5
İFBE618 Fen Öğretiminde Güncel Yaklaşımlar İfbe618 3 0 0 3 7.5
İFBE619 Fen Bilgisinin Yapısı ve Yapılandırıcı Öğrenme Teorisi İfbe619 3 0 0 3 7.5
İFBE620 Fen Eğitiminde Temel Kimya Kavramları İfbe620 3 0 0 3 7.5
İFBE621 Fen Eğitiminde Modeller ve Modelleme İfbe621 3 0 0 3 7.5
İFBE622 Fen Eğitiminde Kavramsal Öğrenme İfbe622 3 0 0 3 7.5
İFBE623 Fen Eğitiminde İstatistik İfbe623 3 0 0 3 7.5
İFBE624 Fen Eğitiminde Bilgisayar Destekli Nitel Veri Analizi İfbe624 3 0 0 3 7.5
İFBE625 Fen Eğitiminde Temel Astronomi Kavramları 3 0 0 3 7.5
İFBE626 Yaşam Temelli Öğrenme Uygulamaları ve Ulusal-Uluslararası Çalışmaların Karşılaştırılması 3 0 0 3 7.5
İFBE627 Fen Eğitiminde Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı ve Uygulamaları 3 0 0 3 7.5
İFBE629 Fen Eğitiminde Ders Materyali Olarak Bilgisayar Animasyonları 3 0 0 3 7.5
İFBE630 Bilim Felsefesi ve Eğitime Yansımaları 3 0 0 3 7.5
İFBE631 Fen Eğitiminde Bilgisayar Paket Programlarıyla İstatistik Uygulamaları 3 0 0 3 7.5
İFBE632 Fen Eğitiminde Parametrik ve Parametrik Olmayan İstatistik Uygulamaları 3 0 0 3 7.5
İFBE633 Hastanede ve Evde Fen Eğitimi 3 0 0 3 7.5
MFE602 Bilim Merkezleri Eğitimi 3 0 0 3 7.5