Kuruluş
Kazanılan Derece
Derecenin Düzeyi
Kabul ve Kayıt Koşulları
Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Program Profili
Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)
Üst Derece Programlarına Geçiş
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Mezuniyet Koşulları
Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)
Bölüm Olanakları
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 70224 | Ebelik uygulamaları ve doğum ile ilgili kanıt temelli çalışmaların önemini bilerek yaşama geçirebilme |
2 | 70231 | Ebeliğe yönelik kavramları tartışabilme |
3 | 70232 | Sağlık bakım teorilerini bilen ve ebeliğe özgü teori geliştirebilme |
4 | 70233 | Eğitim becerileri yöntemlerini uygulayabilme |
5 | 70234 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme |
6 | 70235 | Hizmet sunumunda bakımı etkileyen kültürel engellerin aşılmasına yönelik transkültürel ebelik bakımını uygulayabilme |
7 | 70236 | Ebelik mesleğine ulusal ve uluslar arası kanıtlar sunabilen araştırma projeleri yazabilme |
8 | 70237 | Ebelik alanında bilimsel çalışmalar yapabilme |
- 1.
- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
- 2.
- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
- 1.
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- 2.
- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
- 3.
- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
- 1.
- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- 2.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
- 3.
- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
- 1.
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
- 1.
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
- 2.
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
- 3.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
- 4.
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
- 1.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
- 2.
- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme
- 3.
- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
TYYÇ | Program Çıktıları | ||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ||
BİLGİ | 1 | ||||||||
2 | |||||||||
BECERİ | 1 | ||||||||
2 | |||||||||
3 | |||||||||
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği ) | 1 | ||||||||
2 | |||||||||
3 | |||||||||
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği ) | 1 | ||||||||
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik ) | 1 | ||||||||
2 | |||||||||
3 | |||||||||
4 | |||||||||
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik ) | 1 | ||||||||
2 | |||||||||
3 |
Yıl: 1, Dönem: 1 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | L | Kredi | AKTS | |
EBE600 | Ebelikte Temel Kavramlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
EBE601 | Perinatoloji-I | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
EBE602 | Perinatoloji Uygulamaları –I | 0 | 4 | 0 | 2 | 6 | |
EBE603 | Perinatoloji-II | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
EBE604 | Perinatoloji Uygulamaları –II | 0 | 4 | 0 | 2 | 6 | |
EBE605 | Kadın Ruh Sağlığı | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
EBE606 | İnfertilite | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EBE607 | Cinsel Sağlık | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
EBE608 | Ebeveynliğe Hazırlık ve Ebelik Yaklaşımı | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EBE609 | Ebelikte Tamamlayıcı ve Alternatif Bakım Yöntemleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EBE610 | Transkültürel Ebelik | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EBE611 | Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EBE612 | Ebelikte Araştırma Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
EBE613 | Bilgisayar Uygulamalı Biyoistatistik | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
EBE614 | Doğal Doğum | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EBE615 | Ebelikte Etik | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EBE616 | Yenidoğan Sağlığı ve Hastalıkları | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EBE618 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Yıl: 1, Dönem: 2 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | L | Kredi | AKTS | |
EBE600 | Ebelikte Temel Kavramlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
EBE601 | Perinatoloji-I | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
EBE602 | Perinatoloji Uygulamaları –I | 0 | 4 | 0 | 2 | 6 | |
EBE603 | Perinatoloji-II | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
EBE604 | Perinatoloji Uygulamaları –II | 0 | 4 | 0 | 2 | 6 | |
EBE605 | Kadın Ruh Sağlığı | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
EBE606 | İnfertilite | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EBE607 | Cinsel Sağlık | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
EBE608 | Ebeveynliğe Hazırlık ve Ebelik Yaklaşımı | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EBE609 | Ebelikte Tamamlayıcı ve Alternatif Bakım Yöntemleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EBE610 | Transkültürel Ebelik | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EBE611 | Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EBE612 | Ebelikte Araştırma Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
EBE613 | Bilgisayar Uygulamalı Biyoistatistik | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
EBE614 | Doğal Doğum | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EBE615 | Ebelikte Etik | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EBE616 | Yenidoğan Sağlığı ve Hastalıkları | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EBE618 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |