Kuruluş
Kazanılan Derece
Derecenin Düzeyi
Kabul ve Kayıt Koşulları
Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Program Profili
Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)
Üst Derece Programlarına Geçiş
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Mezuniyet Koşulları
Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )
Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)
Bölüm Olanakları
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 79350 | Evde bakım hemşireliği ile ilgili bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek |
2 | 79351 | Evde Bakım Hemşireliği alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
3 | 79352 | Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturmak |
4 | 79353 | Alanı ile ilgili birey ve ailelerin sorunlarını çözmede vaka yöneticisi olarak rol almak |
5 | 79354 | Alanıyla ilgili klinik rehberler ve klinik uygulama standartları geliştirmek |
6 | 79355 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilmek |
7 | 79356 | Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek |
8 | 79357 | Evde Bakım Hemşireliği alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak analiz etmek |
9 | 79358 | Alanında kazandığı bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek |
10 | 79359 | Evde Bakım Hemşireliği alanında bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
11 | 79360 | Evde Bakım Hemşireliğinde veri toplama, yorumlama, duyurma aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurabilme |
12 | 79361 | Evde Bakım Hemşireliği alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilme ve sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
13 | 79362 | Evde Bakım Hemşireliğiyle ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları yürütebilme |
- 1.
- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
- 2.
- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
- 1.
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- 2.
- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
- 3.
- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
- 1.
- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- 2.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
- 3.
- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
- 1.
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
- 1.
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
- 2.
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
- 3.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
- 4.
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
- 1.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
- 2.
- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme
- 3.
- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
TYYÇ | Program Çıktıları | |||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | ||
BİLGİ | 1 | |||||||||||||
2 | ||||||||||||||
BECERİ | 1 | |||||||||||||
2 | ||||||||||||||
3 | ||||||||||||||
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği ) | 1 | |||||||||||||
2 | ||||||||||||||
3 | ||||||||||||||
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği ) | 1 | |||||||||||||
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik ) | 1 | |||||||||||||
2 | ||||||||||||||
3 | ||||||||||||||
4 | ||||||||||||||
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik ) | 1 | |||||||||||||
2 | ||||||||||||||
3 |
Yıl: 1, Dönem: 1 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
SBE-1 | Seçmeli Dersler | SDG | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Yıl: 1, Dönem: 2 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
SAUA100 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 |
SBE-2 | Seçmeli Dersler | SDG | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
SBESYL | Seminer | Zorunlu | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 |
Yıl: 2, Dönem: 3 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
SAUA100 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 |
SBETZ | Tez | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Yıl: 2, Dönem: 4 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
EBUA100 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 |
SBETZ | Tez | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Yıl: 1, Dönem: 1 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | L | Kredi | AKTS | |
EBH610 | Hemşirelikte Bilişim Teknolojileri | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EBH611 | Hemşirelikte Fizyoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
EBH613 | Kronik Hastalıkların Fizyopatolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EBH614 | Yaşlılık Fizyolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EBH616 | Evde Bakım Hemşireliği | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EBH617 | Evde Sağlık Eğitimi, İletişim ve Danışmanlık İlkeleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EBH618 | Hemşirelikte Temel Kavram ve İlkeler | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EBH619 | Gelişimsel Dönemlere Göre Evde Bakım Gerektiren Durumlar ve Erken Tanı Çalışmaları | 3 | 2 | 0 | 4 | 6 | |
EBH620 | Yatağa Bağımlı Bireyin Evde Bakım Hemşirelik Bakımı | 3 | 2 | 0 | 4 | 6 | |
EBH621 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
EBH622 | Kronik Hastalıklarda Evde Bakım Hemşireliği | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EBH623 | Engelli Bireyin Evde Bakımı ve Hemşirelik | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EBH624 | Toplumu Tanıma ve Transkültürel Hemşirelik | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EBH625 | Rehabilitasyon Hemşireliği | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EBH626 | Farmakoloji | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 |
Yıl: 1, Dönem: 2 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | L | Kredi | AKTS | |
EBH610 | Hemşirelikte Bilişim Teknolojileri | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EBH611 | Hemşirelikte Fizyoloji | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EBH613 | Kronik Hastalıkların Fizyopatolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EBH614 | Yaşlılık Fizyolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EBH616 | Evde Bakım Hemşireliği | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EBH617 | Evde Sağlık Eğitimi, İletişim ve Danışmanlık İlkeleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EBH618 | Hemşirelikte Temel Kavram ve İlkeler | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EBH619 | Gelişimsel Dönemlere Göre Evde Bakım Gerektiren Durumlar ve Erken Tanı Çalışmaları | 3 | 2 | 0 | 4 | 6 | |
EBH620 | Yatağa Bağımlı Bireyin Evde Bakım Hemşirelik Bakımı | 3 | 2 | 0 | 4 | 6 | |
EBH621 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
EBH622 | Kronik Hastalıklarda Evde Bakım Hemşireliği | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EBH623 | Engelli Bireyin Evde Bakımı ve Hemşirelik | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EBH624 | Toplumu Tanıma ve Transkültürel Hemşirelik | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EBH625 | Rehabilitasyon Hemşireliği | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
EBH626 | Farmakoloji | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 |