# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 79146 | Temel lisans düzeyi bilgilerini yordama |
2 | 79148 | Normal dil ve konuşma gelişimini açıklayabilme becerisi |
3 | 79149 | Dil, konuşma, işitme ve yutma mekanizmasının anatomi ve fizyolojisini betimleyebilme becerisi |
4 | 79150 | Dil-konuşma bozukluğu olan bireyi tanılama ve terapi süreçlerini uygulayabilme becerisi |
5 | 79152 | Bilimsel araştırma planlayabilme, yürütebilme ve raporlaştırabilme becerisi |
6 | 79153 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik ilkelere uyma yetkinliği |
7 | 79157 | Sağlık alanında ilişkili olduğu disiplinlerarasındaki etkileşimi kavrama ve kullanma |
8 | 79158 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanma |
9 | 79156 | Ailelerle iletişim kurma, danışmanlık yapma ve katılımını sağlama yetkinliği |
10 | 79154 | Dil ve konuşma bozuklukları ile ilgili tıbbi hastalıkları betimleyebilme yetkinliği |
- 1.
- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
- 2.
- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
- 1.
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- 2.
- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
- 3.
- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
- 1.
- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- 2.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
- 3.
- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
- 1.
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
- 1.
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
- 2.
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
- 3.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
- 4.
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
- 1.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
- 2.
- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme
- 3.
- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
TYYÇ | Program Çıktıları | ||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ||
BİLGİ | 1 | ||||||||||
2 | |||||||||||
BECERİ | 1 | ||||||||||
2 | |||||||||||
3 | |||||||||||
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği ) | 1 | ||||||||||
2 | |||||||||||
3 | |||||||||||
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği ) | 1 | ||||||||||
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik ) | 1 | ||||||||||
2 | |||||||||||
3 | |||||||||||
4 | |||||||||||
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik ) | 1 | ||||||||||
2 | |||||||||||
3 |
Yıl: 1, Dönem: 1 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
SBE-1 | Seçmeli Dersler | SDG | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Yıl: 1, Dönem: 2 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
SAUA100 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 |
SBE-2 | Seçmeli Dersler | SDG | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
SBESYL | Seminer | Zorunlu | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 |
Yıl: 2, Dönem: 3 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
SAUA100 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 |
SBETZ | Tez | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Yıl: 2, Dönem: 4 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
SBE100 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 |
SBETZ | Tez | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Yıl: 1, Dönem: 1 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | L | Kredi | AKTS | |
DKT601 | Dil ve Konuşma Terapisinde Kanıta Dayalı Uygulamalar | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
DKT602 | Klinik Dil ve Konuşma Terapisi I:İleri Ölçme, Değerlendirme ve Terapi Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
DKT603 | Klinik Dil ve Konuşma Terapisi II: Klinik Ortamlarda Terapi Uygulamaları | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 | |
DKT604 | Akıcı Konuşma Bozukluklarında Güncel Araştırma ve Uygulamalar | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
DKT605 | Konuşma Sesi Bozukluklarında Güncel Araştırmalar | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
DKT606 | Dil ve Konuşma Terapisinde Erken Müdahale Uygulamaları | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 | |
DKT607 | Klinik Araştırmalarda Kayıt Tutma ve Raporlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
DKT608 | Ses Bozukluklarının Klinik Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
DKT609 | Nörojenik Motor Konuşma Bozukluklarının Klinik Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
DKT610 | Dil ve Konuşma Terapisinde Tek Denekli Araştırma Desenleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
DKT611 | İletişim Bozukluklarında Danışmanlık ve Görüşme Becerilerinde İleri Düzey Araştırmalar | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
DKT612 | Okul Öncesi Dil Bozukluklarında Sınıflandırma ve Müdahale Stratejileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
DKT613 | Okul Çağı Dil Bozukluklarına Sınıflandırma ve Müdahale Stratejileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
DKT614 | Edinilmiş Dil ve Konuşma Bozukluklarının Klinik Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
DKT615 | İşitme Kaybına Bağlı Dil ve Konuşma Bozukluklarında Müdahale Stratejileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
DKT616 | Rezonans Bozuklukları | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
DKT617 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Yıl: 1, Dönem: 2 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | L | Kredi | AKTS | |
DKT601 | Dil ve Konuşma Terapisinde Kanıta Dayalı Uygulamalar | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
DKT602 | Klinik Dil ve Konuşma Terapisi I:İleri Ölçme, Değerlendirme ve Terapi Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
DKT603 | Klinik Dil ve Konuşma Terapisi II: Klinik Ortamlarda Terapi Uygulamaları | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 | |
DKT604 | Akıcı Konuşma Bozukluklarında Güncel Araştırma ve Uygulamalar | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
DKT605 | Konuşma Sesi Bozukluklarında Güncel Araştırmalar | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
DKT606 | Dil ve Konuşma Terapisinde Erken Müdahale Uygulamaları | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 | |
DKT607 | Klinik Araştırmalarda Kayıt Tutma ve Raporlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
DKT608 | Ses Bozukluklarının Klinik Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
DKT609 | Nörojenik Motor Konuşma Bozukluklarının Klinik Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
DKT610 | Dil ve Konuşma Terapisinde Tek Denekli Araştırma Desenleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
DKT611 | İletişim Bozukluklarında Danışmanlık ve Görüşme Becerilerinde İleri Düzey Araştırmalar | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
DKT612 | Okul Öncesi Dil Bozukluklarında Sınıflandırma ve Müdahale Stratejileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
DKT613 | Okul Çağı Dil Bozukluklarına Sınıflandırma ve Müdahale Stratejileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
DKT614 | Edinilmiş Dil ve Konuşma Bozukluklarının Klinik Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
DKT615 | İşitme Kaybına Bağlı Dil ve Konuşma Bozukluklarında Müdahale Stratejileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
DKT616 | Rezonans Bozuklukları | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
DKT617 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |