Program Tanımları

Kuruluş

1988 yılında Resim-iş öğretmenliği ve Müzik öğretmenliği bölümleri olarak kurulan bölümümüz, 1997 yılından itibaren Resim Öğretmenliği ve Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı altında birleştirilerek Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü halini almıştır. O tarihten beri bölümümüz, ayrı anabilim dallarında öğretim programlarıyla resim ve müzik öğretmeni yetiştirmektedir.

Kazanılan Derece

Doktor

Kazanılan Derece

Doktor

Derecenin Düzeyi

Doktor

Kabul ve Kayıt Koşulları

(1) Lisansüstü programlara başvurular, ilanda belirtilen başvuru süresi içinde ve istenilen belgelerle birlikte enstitü müdürlüklerine yapılır. Başvuru şartlarına uygun olmayan veya eksik belge ile yapılan müracaatlar kabul edilmez.
(2)Doktora programına başvurabilmek için adayların bir lisans veya tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmaları gerekir.
(3) Doktora programları için yüksek lisans yapmış olanlar ile hazırlık sınıfları hariç en az on yarıyıl süreli fakülte diplomasına sahip olanların en az 60 ALES puanına; hazırlık sınıfları hariç on yarıyıldan daha kısa süreli lisans diplomasıyla başvuracakların ise, en az 80 ALES puanına ve en az 80 veya
muadili lisans mezuniyet not ortalamasına sahip olması gerekir.
(4) Lisansüstü programlara öğrenci kabulünde yapılacak değerlendirmede adayın not ortalamaları 100’lük sisteme göre değerlendirilir. Mezuniyet not ortalamalarının dönüşüm hesabında adayın mezun olduğu yükseköğretim kurumundan alacağı onaylı transkript esas alınır.
(5) Doktora programlarına öğrenci kabulündeki değerlendirmede; ALES puanının %50’si, lisans not ortalamasının %25’i ve sözlü ve/veya yazılı giriş sınavı sonucunun %25’i alınarak toplanır. Bu toplamın en az 65 olması gerekir. Bu taban puanın üstündeki adaylar, en yüksek puandan itibaren sıralanarak ilan edilen kontenjanlara göre ilgili programlara yerleştirilir. Puan eşitliği durumunda ALES puanı yüksek olan aday tercih edilir. Doktora giriş sınavına girmeyen adaylar başarısız kabul edilir.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Kredili dersleri, seminer/seminerleri başarıyla tamamlayan öğrenci doktora yeterlik sınavına alınır.
Yeterlik sınavları, enstitü anabilim dalı başkanlığı tarafından önerilen ve enstitü yönetim kurulu tarafından onaylanan beş kişilik doktora yeterlik komitesi tarafından düzenlenir ve yürütülür.
Komite, farklı alanlardaki sınavları hazırlamak, uygulamak ve değerlendirmek amacıyla sınav jürileri kurar. Sınav jürisi en az ikisi kurum dışından olmak üzere, danışman dâhil beş öğretim üyesinden oluşur. Yeterlik sınavı toplantıları öğretim elemanları, lisansüstü öğrenciler ve alanın uzmanlarından
oluşan dinleyicilerin katılımına açık olarak yapılır.
Yeterlik sınavı, yazılı ve sözlü olarak yapılır. Yazılı sınavda başarılı olan öğrenci sözlü sınava alınır. Doktora yeterlik sınav jürisi sözlü ve yazılı olarak yaptığı her bir sınavdan en az 75 alan öğrenciyi başarılı sayar. Sonuç, ilgili anabilim dalı başkanlığınca, yeterlik sınavını izleyen üç iş günü içinde
enstitüye bildirilir.
Yeterlik sınavı jürisi, yeterlik sınavını başaran bir öğrencinin, ders yükünü tamamlamış olsa bile, toplam kredi miktarının üçte birini geçmemek şartıyla fazladan ders/dersler almasını isteyebilir.
Lisans derecesi ile doktora programına kabul edilmiş ve en az yedi dersini başarı ile tamamlamış bir öğrenci yüksek lisans programına geçebilir.

Program Profili

OMÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı Doktora Programı, öğrencilerin yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmalarını, alanlarındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmelerini ve uzmanlık alanlarıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmelerini, bilime/sanata yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmelerini veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilmelerini ve bu şekilde yayınlanabilir özgün bir çalışma ortaya koyarak bilime katkıda bulunmalarını amaçlayan bir programdır.

Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)

Resim-İş Eğitimi Doktora programından mezun olan öğrenciler Yüksek Öğretim Kurulu’na bağlı kurumlarda görev alabilirler

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Vize-Final-Ödev ve Proje çalışmaları ile ders başarı değerlendirmeleri yapılmaktadır.

Mezuniyet Koşulları

Öğrencinin mezun olabilmesi için, 24 krediyi tamamlaması ve seminer dersinden başarılı olması gerekir. Ayrıca en az üç tez izleme komitesi raporu sunulması ve tez savunması sınavından başarı ile geçmesi gerekir.

(Doktora programı; ders, (Ek ibare:RG-18/4/2020-31103) seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi, tez çalışması ve tez savunma sınavından oluşur.
Bir eğitim-öğretim yılı 60 AKTS kredisi olan doktora programı;
a) Tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilen öğrenciler için; 24 ulusal kredi ve 240 AKTS kredisini gerektiren program en az yedi ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasından,
b) Dört yıllık lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için; 44 ulusal kredi ve 300 AKTS kredisi gerektiren program en az on beş ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur.
Tez savunmasında başarılı olmak ve diğer koşulları da sağlamak kaydıyla tezinin ciltlenmiş en az üç kopyasını tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde ilgili enstitüye teslim eden ve tezi şekil yönünden uygun bulunan öğrenci Resim-İş eğitimi bölümünden DOKTORA diploması almaya hak kazanır. Enstitü yönetim kurulu başvuru üzerine teslim süresini en fazla bir ay daha uzatabilir. Bu koşulları yerine getirmeyen öğrenci koşulları yerine getirinceye kadar diplomasını alamaz, öğrencilik haklarından yararlanamaz ve azami süresinin dolması halinde program ile ilişiği kesilir.

Mezuniyet Koşulları

Öğrencinin mezun olabilmesi için, 24 krediyi tamamlaması ve seminer dersinden başarılı olması gerekir. Ayrıca en az üç tez izleme komitesi raporu sunulması ve tez savunması sınavından başarı ile geçmesi gerekir.

(Doktora programı; ders, (Ek ibare:RG-18/4/2020-31103) seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi, tez çalışması ve tez savunma sınavından oluşur.
Bir eğitim-öğretim yılı 60 AKTS kredisi olan doktora programı;
a) Tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilen öğrenciler için; 24 ulusal kredi ve 240 AKTS kredisini gerektiren program en az yedi ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasından,
b) Dört yıllık lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için; 44 ulusal kredi ve 300 AKTS kredisi gerektiren program en az on beş ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur.
Tez savunmasında başarılı olmak ve diğer koşulları da sağlamak kaydıyla tezinin ciltlenmiş en az üç kopyasını tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde ilgili enstitüye teslim eden ve tezi şekil yönünden uygun bulunan öğrenci Resim-İş eğitimi bölümünden DOKTORA diploması almaya hak kazanır. Enstitü yönetim kurulu başvuru üzerine teslim süresini en fazla bir ay daha uzatabilir. Bu koşulları yerine getirmeyen öğrenci koşulları yerine getirinceye kadar diplomasını alamaz, öğrencilik haklarından yararlanamaz ve azami süresinin dolması halinde program ile ilişiği kesilir.

Mezuniyet Koşulları

Öğrencinin tezinin sonuçlanabilmesi için, 24 krediyi tamamlaması ve en az üç tez izleme komitesi raporu sunulması gerekir.
Tez savunmasında başarılı olmak ve diğer koşulları da sağlamak kaydıyla tezinin ciltlenmiş en az üç kopyasını tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde ilgili enstitüye teslim eden ve tezi şekil yönünden uygun bulunan öğrenci yüksek lisans/doktora/sanatta yeterlik
diploması almaya hak kazanır. Enstitü yönetim kurulu başvuru üzerine teslim süresini en fazla bir ay daha uzatabilir. Bu koşulları yerine getirmeyen öğrenci koşulları yerine getirinceye kadar diplomasını alamaz, öğrencilik haklarından yararlanamaz ve azami süresinin dolması halinde program ile ilişiği kesilir.

Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)

Adres: Kalkancı mah. Atatürk bulvarı OMU Güzel Sanatlar Kampüsü Resim-İş öğretmenliği binası İLKADIM-SAMSUN

Bölüm Olanakları

Sanat Atölyeleri; Resim, Grafik, Baskı resim, Seramik, Heykel, Fotoğraf, vb. 10 atölye)
Derslikler (62 kişi kapasiteli 3 derslik.)

Bölüm Program Çıktıları

# Program Çıktı Id Açıklama
1 79716 • Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı Doktora öğrencileri, hem teori hem de uygulama planında sanatsal ve bilimsel bilgi, beceri ve tutuma ilişkin donanımlarını arttırarak bu kazanımlarını bilim uzmanlığı düzeyine taşıyabilirler.
2 79717 • Varlıkları, durumları, fenomenleri değişik ve çok kapsamlı algılayabilir, duyumsayabilir, bir gerçekliğin görülebilen boyutlarının ötesindeki içsel bağlamlarını sezebilir, imgeleyebilirler,
3 79718 • İnsanın her plandaki kendini gerçekleştirme başarılarının dinamojeniği olarak estetik duyarlığı, sezgileri ve değişik düşünme becerileri ileri düzeyde geliştirilmiş, gözlemci, sorgulayan, imgeleyen, yorumlayan, araştırmayı bir davranış özelliği olarak içselleştirmiş, yaratıcı, bilgi ve becerileri açısından üstün donanım kazanabilirler,
4 79719 Sanat, teknoloji ve tasarım, disiplinler arası ve bilişsel, duyuşsal ve uygulama yetkinliklerini geliştirmek çok disiplinli çalışmaları.
5 79720 • Yaşadığımız çağın bir gerektirmesi olarak bilim, sanat, teknoloji ve tasarımda disiplinler arası ve çok disiplinli çalışmalar için bilişsel, duyuşsal ve uygulama yeterlikleri geliştirilmiş, kuramsal ve uygulamaya dayalı üretimlerinde özgün bir çizgi, imaj ortaya koyabilecek, stil geliştirebilecek bir kapasiteye eriştirilmiş sanatçı, sanat bilimci, sanat kuramcısı ve tasarımcılar olarak yetişebilirler.

Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)

BİLGİ

1.
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.
2.
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.

BECERİ

1.
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
2.
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.
3.
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme.
4.
Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.

YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )

1.
Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme.
2.
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
3.
Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.

YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )

1.
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.

YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )

1.
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme.
2.
Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme.
3.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme.

YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )

1.
Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.
2.
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
3.
Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme.

Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)

TYYÇ Program Çıktıları
1 2 3 4 5
BİLGİ 1
2
BECERİ 1
2
3
4
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği ) 1
2
3
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği ) 1
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik ) 1
2
3
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik ) 1
2
3

Müfredat

Yıl: 1, Dönem: 1
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L Kredi AKTS
EBE-1 Seçmeli Dersler SDG 0 0 0 0 30
EBESDR Seminer Zorunlu 0 0 0 0 0


Yıl: 1, Dönem: 2
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L Kredi AKTS
EBE-2 Seçmeli Dersler SDG 0 0 0 0 30
EBESDR Seminer Zorunlu 0 0 0 0 0


Yıl: 2, Dönem: 3
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L Kredi AKTS
EBETZ Tez Zorunlu 0 0 0 0 30
EBUA100 Uzmanlık Alan Dersi Zorunlu 4 0 0 0 0


Yıl: 2, Dönem: 4
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L Kredi AKTS
EBETZ Tez Zorunlu 0 0 0 0 30
EBUA100 Uzmanlık Alan Dersi Zorunlu 4 0 0 0 0


Yıl: 3, Dönem: 5
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L Kredi AKTS
LUETZ Tez Zorunlu 0 0 0 0 30


Yıl: 3, Dönem: 6
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L Kredi AKTS
LUETZ Tez Zorunlu 0 0 0 0 30


Yıl: 4, Dönem: 7
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L Kredi AKTS
LUETZ Tez Zorunlu 0 0 0 0 30


Yıl: 4, Dönem: 8
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü T U L Kredi AKTS
LUETZ Tez Zorunlu 0 0 0 0 30

Seçmeli Ders Grupları (SDG)

Yıl: 1, Dönem: 1
Ders Kodu Ders Adı T U L Kredi AKTS
RES701 Sanat Eğitiminde Çağdaş Modeller 2 0 0 2 7.5
RES702 Sanat Eğitiminde Yöntem Geliştirme 2 0 0 2 7.5
RES703 Görsel Algı ve Yaratıcılık 2 0 0 2 7.5
RES704 Çağdaş Sanat ve Yorumu 2 0 0 2 7.5
RES705 Resim Atölye Öğretim Yöntemleri (Biçimlendirme) 4 0 0 4 7.5
RES706 Resim Atölye Öğretim Yöntemleri (İfade) 4 0 0 4 7.5
RES707 Grafik Tasarımı Alan Disiplinleri Öğretim Yöntemlerine Giriş 4 0 0 4 7.5
RES708 Grafik Tasarımı Alan Disiplinleri Öğretim Yöntemleri 4 0 0 4 7.5
RES710 Heykelde Teknik Sunum ve Yöntemleri 4 0 0 4 7.5
RES711 Biçim ve Biçimlendirme 4 0 0 4 7.5
RES712 Atölye Tasarım Öğretim Yöntemleri 4 0 0 4 7.5
RES713 Özgün Baskı (Litografi) Atölye Öğretim Yöntemleri 4 0 0 4 7.5
RES714 Özgün Baskı (Serigrafi) Atölye Öğretim Yöntemleri 4 0 0 4 7.5
RES716 Fotoğraf Atölye Öğretim Yöntemleri Üzerine Çağdaş Eğilimler 4 0 0 4 7.5
RES717 Tasarım Kuramları ve Yöntemleri 2 0 0 2 7.5
RES718 Postmodern Sanat Eğitimi 2 0 0 2 7.5
RES719 Estetik 2 0 0 2 7.5
RES720 Çağdaş Türk Resmi 2 0 0 2 7.5
RES721 Canlandırma Teknikleri I 3 0 0 3 7.5
RES723 Sanat ve Estetik Kuramları 2 0 0 2 7.5
RES724 Deneysel Tipografi 2 0 0 2 7.5
RES725 Karşı Estetik 2 0 0 2 7.5
RES726 Yaşayan Mitoloji ve İkonografi 3 0 0 3 7.5
RES727 Modernizm ve Modernlik 2 0 0 2 7.5
RES728 Sanat Eseri İnceleme ve Öğretimi 3 0 0 3 7.5
RES729 Kentsel Mekanlarda Dış Cephe Projeleri 3 0 0 3 7.5
RES730 3B (Boyutlu) Modelleme ve Canlandırma 3 0 0 3 7.5
RES731 3B (Boyutlu) Karakter Modelleme 3 0 0 3 7.5
RES732 Kentsel Alana Müdahale 3 0 0 3 7.5
RES735 Türk Mitolojisi 3 0 0 3 7.5
RES736 Resim Sanatında Dizisellik 3 0 0 3 7.5
RES737 1940 Sonrası Modern Resim 3 0 0 3 7.5
RES738 Modern Tipografi 2 0 0 2 7.5
RES739 Bilgisayarda 3B Modelleme Teknikleri 3 0 0 3 7.5
RES740 Görsel Kültür Eğitimi 2 0 0 2 7.5
RES741 Sanatta Modernizm 3 0 0 3 7.5
RES742 Görselleştirme-Modelleme Teknikleri 3 0 0 3 7.5
RES743 Yapı Seramiği Uygulamaları I 3 3 0 5 7.5
RES744 Yapı Seramiği Uygulamaları II 3 3 0 5 7.5
RES745 Seramik Atölye Öğretim Yöntemleri I 2 0 0 2 7.5
RES746 Bilgisayar Destekli Grafik Tasarımı II 2 0 0 2 7.5
RES747 Çağdaş Sanatta Malzeme ve Teknik 4 0 0 4 7.5
RES748 Seramik Tasarım Atölye Yöntemleri II 4 0 0 4 7.5
RES750 Sanatta Çağdaş Uygulamalar 2 2 0 3 7.5


Yıl: 1, Dönem: 2
Ders Kodu Ders Adı T U L Kredi AKTS
RES701 Sanat Eğitiminde Çağdaş Modeller 2 0 0 2 7.5
RES702 Sanat Eğitiminde Yöntem Geliştirme 2 0 0 2 7.5
RES703 Görsel Algı ve Yaratıcılık 2 0 0 2 7.5
RES704 Çağdaş Sanat ve Yorumu 2 0 0 2 7.5
RES705 Resim Atölye Öğretim Yöntemleri (Biçimlendirme) 4 0 0 4 7.5
RES706 Resim Atölye Öğretim Yöntemleri (İfade) 4 0 0 4 7.5
RES707 Grafik Tasarımı Alan Disiplinleri Öğretim Yöntemlerine Giriş 4 0 0 4 7.5
RES708 Grafik Tasarımı Alan Disiplinleri Öğretim Yöntemleri 4 0 0 4 7.5
RES710 Heykelde Teknik Sunum ve Yöntemleri 4 0 0 4 7.5
RES711 Biçim ve Biçimlendirme 4 0 0 4 7.5
RES712 Atölye Tasarım Öğretim Yöntemleri 4 0 0 4 7.5
RES713 Özgün Baskı (Litografi) Atölye Öğretim Yöntemleri 4 0 0 4 7.5
RES714 Özgün Baskı (Serigrafi) Atölye Öğretim Yöntemleri 4 0 0 4 7.5
RES716 Fotoğraf Atölye Öğretim Yöntemleri Üzerine Çağdaş Eğilimler 4 0 0 4 7.5
RES717 Tasarım Kuramları ve Yöntemleri 2 0 0 2 7.5
RES718 Postmodern Sanat Eğitimi 2 0 0 2 7.5
RES719 Estetik 2 0 0 2 7.5
RES720 Çağdaş Türk Resmi 2 0 0 2 7.5
RES721 Canlandırma Teknikleri I 3 0 0 3 7.5
RES723 Sanat ve Estetik Kuramları 2 0 0 2 7.5
RES724 Deneysel Tipografi 2 0 0 2 7.5
RES725 Karşı Estetik 2 0 0 2 7.5
RES726 Yaşayan Mitoloji ve İkonografi 3 0 0 3 7.5
RES727 Modernizm ve Modernlik 2 0 0 2 7.5
RES728 Sanat Eseri İnceleme ve Öğretimi 3 0 0 3 7.5
RES729 Kentsel Mekanlarda Dış Cephe Projeleri 3 0 0 3 7.5
RES730 3B (Boyutlu) Modelleme ve Canlandırma 3 0 0 3 7.5
RES731 3B (Boyutlu) Karakter Modelleme 3 0 0 3 7.5
RES732 Kentsel Alana Müdahale 3 0 0 3 7.5
RES735 Türk Mitolojisi 3 0 0 3 7.5
RES736 Resim Sanatında Dizisellik 3 0 0 3 7.5
RES737 1940 Sonrası Modern Resim 3 0 0 3 7.5
RES738 Modern Tipografi 2 0 0 2 7.5
RES739 Bilgisayarda 3B Modelleme Teknikleri 3 0 0 3 7.5
RES740 Görsel Kültür Eğitimi 2 0 0 2 7.5
RES741 Sanatta Modernizm 3 0 0 3 7.5
RES742 Görselleştirme-Modelleme Teknikleri 3 0 0 3 7.5
RES743 Yapı Seramiği Uygulamaları I 3 3 0 5 7.5
RES744 Yapı Seramiği Uygulamaları II 3 3 0 5 7.5
RES745 Seramik Atölye Öğretim Yöntemleri I 2 0 0 2 7.5
RES746 Bilgisayar Destekli Grafik Tasarımı II 2 0 0 2 7.5
RES747 Çağdaş Sanatta Malzeme ve Teknik 4 0 0 4 7.5
RES748 Seramik Tasarım Atölye Yöntemleri II 4 0 0 4 7.5
RES750 Sanatta Çağdaş Uygulamalar 2 2 0 3 7.5