Kuruluş
Kazanılan Derece
Derecenin Düzeyi
Kabul ve Kayıt Koşulları
Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Program Profili
Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)
Üst Derece Programlarına Geçiş
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Mezuniyet Koşulları
Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)
Bölüm Olanakları
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 79670 | Görsel Sanatlar, pedagoji, psikoloji ve öğrenme kuramı hakkında temel teorik ve pratik bilgi ve beceriyi kazanır. |
2 | 79671 | Özgün düşünme, üretme ve deneme ile bu bilgilerini yorumlayabilme kapasitelerini geliştirir. |
3 | 79672 | Ulusal ve evrensel sanat akım ve kültürlerini tanır, bu akımlarla üretilmiş sanat eserlerini çözümler. |
4 | 79673 | Çağdaş öğrenme-öğretme yaklaşımlarını ve tekniklerini tanır ve kullanır. |
5 | 79674 | Tasarım teknolojisinin gerektirdiği araç-gereçleri ve donanımları tanır ve bunlardan mesleğine etkin olarak yararlanır. |
6 | 79675 | Sanat eğitimi alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
7 | 79676 | Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırmalar yoluyla sanat eğitimi alanına katkı getirici çalışmalar yapabilmesini sağlayacak bir donanım kazanır. |
8 | 79677 | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin olarak sağladığı donanımı, makale, sempozyum bildirisi, sergi bildirgesi, konferans, seminer, tez önerisi, tez vb. çalışmalarda yeterli ve etkin biçimde kullanır, bireysel bakış açısı ve yönelim doğrultusu oluşturma yetisini geliştirir. |
9 | 79678 | Farklı düzeylerdeki sanatsal etkinliklere bireysel veya karma olarak katılabilir. |
10 | 79679 | Alanıyla ilgili gerçekleştireceği tez çalışmasını, yeni, farklı, orijinal içerikler ve uygulamalar ile karakterize eder; tez çalışmasının bilime ve sanata bir yenilik getirmesini ve katkı sağlamasını önemser; sanat ve eğitim ile ilgili bileşkeler oluşturmada bilimsel çalışmaların önemini bilir ve uygular. |
11 | 79680 | Resim alanına özgü, eğitimi de kapsayan geniş anlamıyla bilimsel bir bakış ve yeterlik gösterir |
12 | 79681 | Okullarda öğretmen olmak için gerekli beceriye sahip olur. Yapılan ulusal ve uluslararası nitelikteki araştırmalarla sanat eğitimine katkı yaparak görsel sanatlar eğitiminin kalitesini arttırır. |
13 | 79682 | Sahip olunan bilgi ve becerileri, sanat eğitimine dair problemleri belirlemede, analiz etmede, çözümlemede ve raporlaştırmada kullanır. |
14 | 79683 | Sanatsal yaratım sürecini anlar, sanat eğitiminde yaratıcılığını geliştirir. |
- 1.
- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
- 2.
- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
- 1.
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- 2.
- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
- 3.
- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
- 1.
- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- 2.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
- 3.
- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
- 1.
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
- 1.
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
- 2.
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
- 3.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
- 4.
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
- 1.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
- 2.
- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme
- 3.
- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
TYYÇ | Program Çıktıları | ||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | ||
BİLGİ | 1 | ||||||||||||||
2 | |||||||||||||||
BECERİ | 1 | ||||||||||||||
2 | |||||||||||||||
3 | |||||||||||||||
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği ) | 1 | ||||||||||||||
2 | |||||||||||||||
3 | |||||||||||||||
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği ) | 1 | ||||||||||||||
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik ) | 1 | ||||||||||||||
2 | |||||||||||||||
3 | |||||||||||||||
4 | |||||||||||||||
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik ) | 1 | ||||||||||||||
2 | |||||||||||||||
3 |
Yıl: 1, Dönem: 1 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
EBE-1 | Seçmeli Dersler | SDG | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Yıl: 1, Dönem: 2 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
EBE-2 | Seçmeli Dersler | SDG | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
EBESYL | Seminer | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
EBUA100 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Yıl: 2, Dönem: 3 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
EBETZ | Tez | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
EBUA100 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Yıl: 2, Dönem: 4 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
EBETZ | Tez | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
GSUA100 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Yıl: 1, Dönem: 1 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | L | Kredi | AKTS | |
GSE661 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES601 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES602 | Sanat ve Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES603 | Desen Öğretim Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES604 | Sanat Eserlerini İnceleme | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES605 | Resim Atölye Öğretim Yöntemlerine Giriş | 4 | 0 | 0 | 4 | 7.5 | |
RES606 | Resim Atölye Öğretim Yöntemleri | 4 | 0 | 0 | 4 | 7.5 | |
RES607 | Grafik Tasarımı Atölye Öğretim Yöntemlerine Giriş | 4 | 0 | 0 | 4 | 7.5 | |
RES608 | Grafik Tasarımı Atölye Öğretim Yöntemleri | 4 | 0 | 0 | 4 | 7.5 | |
RES610 | Heykelde Malzeme ve Teknik Yorum | 4 | 0 | 0 | 4 | 7.5 | |
RES611 | Tasarıma Giriş | 4 | 0 | 0 | 4 | 7.5 | |
RES612 | Tasarım Atölye Öğretim Yöntemleri | 4 | 0 | 0 | 4 | 7.5 | |
RES613 | Özgün Baskı (Tümsek) Atölye Öğretim Yöntemleri | 4 | 0 | 0 | 4 | 7.5 | |
RES614 | Özgün Baskı (Çukur) Atölye Öğretim Yöntemleri | 4 | 0 | 0 | 4 | 7.5 | |
RES615 | Fotoğraf Atölye Öğretim Yöntemlerine Giriş | 4 | 0 | 0 | 4 | 7.5 | |
RES616 | Fotoğraf Atölye Öğretim Yöntemleri | 4 | 0 | 0 | 4 | 7.5 | |
RES617 | Estetik | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES618 | Sanat Ontolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES619 | Etkileşimli Grafik Tasarımına Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES620 | Etkileşimli Grafik Tasarımı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES621 | Tasarım Teorileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES622 | Cumhuriyet Dönemi Türk Resmi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES623 | Canlandırma Tekniklerine Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES624 | Canlandırma Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES625 | Duvar Resmi Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES626 | Duvar Resminde Mekan-Çevre | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES628 | Tasarı Geometri ve Perspektif | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES629 | Sanatsal Okuryazarlıklar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES630 | Duvar Resmi Teknikleri Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES632 | Türk Mitolojisinini Anadolu Selçuklu Tasvir ve Sembollerine Etkileri | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES633 | Türk Sanatında Batılaşma Dönemi | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES634 | Renk Teorileri | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES635 | Reklam Grafiği | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES636 | Reklam Analizi | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES637 | Grafik Tasarım Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES638 | Ambalaj Grafiği | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES639 | Sayısal Resim | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES640 | Kaligrafi | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES641 | Medya ve Sanat | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES642 | Semiyotik | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES643 | İlköğretimde Sanat ve Yaratıcılık | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES644 | Grafik Sanatlarında Görsel Dil | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES645 | Sanatçı Günlükleri: Resimlerin Arkasını Okumak | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES646 | Seramik Tasarım ve Biçimlendirme II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES647 | Seramik Tasarım ve Biçimlendirme I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES648 | Ahşap Heykel Yapım Yöntemleri II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES650 | Metal Heykel Yapım Yöntemleri I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES653 | Taş Heykel Yapım Yöntemleri I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES654 | Endüstriyel Tasarım Atölye Öğretim Yöntemleri II | 4 | 0 | 0 | 4 | 7.5 | |
RES655 | Endüstriyel Tasarım Atölye Öğretim Yöntemleri I | 4 | 0 | 0 | 4 | 7.5 | |
RES656 | Seramik Atölye Öğretim Yöntemleri II | 4 | 0 | 0 | 4 | 7.5 | |
RES658 | Teknoloji ve Sanat | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES659 | Seramik Atölye Öğretim Yöntemleri I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES660 | Sanatta Çağdaş Yönelimler | 4 | 0 | 0 | 4 | 7.5 | |
RES661 | Tipografi (Yazımsal Tasarım) | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES661 | Medya Okuryazarlığı ve Görsel İletişim | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES662 | Tanıtım ve Medyalar Grafiği | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES663 | Çağdaş Sanatta Kuram ve Uygulamalar | 2 | 2 | 0 | 3 | 0 | |
RES664 | Eleştirel San. Gör. Okuryazarlık | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES665 | Görsel Araştırma Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
Yıl: 1, Dönem: 2 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | L | Kredi | AKTS | |
GSE661 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES602 | Sanat ve Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES604 | Sanat Eserlerini İnceleme | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES605 | Resim Atölye Öğretim Yöntemlerine Giriş | 4 | 0 | 0 | 4 | 7.5 | |
RES606 | Resim Atölye Öğretim Yöntemleri | 4 | 0 | 0 | 4 | 7.5 | |
RES607 | Grafik Tasarımı Atölye Öğretim Yöntemlerine Giriş | 4 | 0 | 0 | 4 | 7.5 | |
RES608 | Grafik Tasarımı Atölye Öğretim Yöntemleri | 4 | 0 | 0 | 4 | 7.5 | |
RES610 | Heykelde Malzeme ve Teknik Yorum | 4 | 0 | 0 | 4 | 7.5 | |
RES611 | Tasarıma Giriş | 4 | 0 | 0 | 4 | 7.5 | |
RES612 | Tasarım Atölye Öğretim Yöntemleri | 4 | 0 | 0 | 4 | 7.5 | |
RES613 | Özgün Baskı (Tümsek) Atölye Öğretim Yöntemleri | 4 | 0 | 0 | 4 | 7.5 | |
RES614 | Özgün Baskı (Çukur) Atölye Öğretim Yöntemleri | 4 | 0 | 0 | 4 | 7.5 | |
RES615 | Fotoğraf Atölye Öğretim Yöntemlerine Giriş | 4 | 0 | 0 | 4 | 7.5 | |
RES616 | Fotoğraf Atölye Öğretim Yöntemleri | 4 | 0 | 0 | 4 | 7.5 | |
RES617 | Estetik | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES618 | Sanat Ontolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES619 | Etkileşimli Grafik Tasarımına Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES620 | Etkileşimli Grafik Tasarımı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES621 | Tasarım Teorileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES622 | Cumhuriyet Dönemi Türk Resmi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES623 | Canlandırma Tekniklerine Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES624 | Canlandırma Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES625 | Duvar Resmi Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES626 | Duvar Resminde Mekan-Çevre | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES628 | Tasarı Geometri ve Perspektif | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES629 | Sanatsal Okuryazarlıklar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES630 | Duvar Resmi Teknikleri Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES632 | Türk Mitolojisinini Anadolu Selçuklu Tasvir ve Sembollerine Etkileri | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES633 | Türk Sanatında Batılaşma Dönemi | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES634 | Renk Teorileri | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES635 | Reklam Grafiği | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES636 | Reklam Analizi | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES637 | Grafik Tasarım Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES638 | Ambalaj Grafiği | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES639 | Sayısal Resim | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES640 | Kaligrafi | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES641 | Medya ve Sanat | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES642 | Semiyotik | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES643 | İlköğretimde Sanat ve Yaratıcılık | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES644 | Grafik Sanatlarında Görsel Dil | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES645 | Sanatçı Günlükleri: Resimlerin Arkasını Okumak | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES646 | Seramik Tasarım ve Biçimlendirme II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES647 | Seramik Tasarım ve Biçimlendirme I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES648 | Ahşap Heykel Yapım Yöntemleri II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES650 | Metal Heykel Yapım Yöntemleri I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES653 | Taş Heykel Yapım Yöntemleri I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES654 | Endüstriyel Tasarım Atölye Öğretim Yöntemleri II | 4 | 0 | 0 | 4 | 7.5 | |
RES655 | Endüstriyel Tasarım Atölye Öğretim Yöntemleri I | 4 | 0 | 0 | 4 | 7.5 | |
RES656 | Seramik Atölye Öğretim Yöntemleri II | 4 | 0 | 0 | 4 | 7.5 | |
RES658 | Teknoloji ve Sanat | 2 | 0 | 0 | 2 | 7.5 | |
RES659 | Seramik Atölye Öğretim Yöntemleri I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES660 | Sanatta Çağdaş Yönelimler | 4 | 0 | 0 | 4 | 7.5 | |
RES661 | Tipografi (Yazımsal Tasarım) | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES661 | Medya Okuryazarlığı ve Görsel İletişim | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES662 | Tanıtım ve Medyalar Grafiği | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES663 | Çağdaş Sanatta Kuram ve Uygulamalar | 2 | 2 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES664 | Eleştirel San. Gör. Okuryazarlık | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
RES665 | Görsel Araştırma Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |