Kuruluş
Kazanılan Derece
Derecenin Düzeyi
Kabul ve Kayıt Koşulları
Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Program Profili
Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Mezuniyet Koşulları
Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)
Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)
Bölüm Olanakları
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 79604 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak müzik eğitiminin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir |
2 | 79605 | Müzik ve müzik eğitimi ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır. |
3 | 79606 | Farklı düzeylerdeki dinleyicilere yönelik bireysel ve toplu müzik performans etkinliklerini gerçekleştirir. |
4 | 79607 | Müzik eğitimi alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir, bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir. |
5 | 79608 | Araştırmaları ile ilgili yayın ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir. |
6 | 79609 | Müzik ve müzik eğitimi ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir, uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. |
7 | 79610 | İlgili konularda çalışan sanatçı ve akademisyenlerin, eğitim, araştırma ve danışmanlık potansiyellerini etkin olarak kullanabilecekleri bir ortam sağlar |
8 | 79611 | Benzeri programlarla ulusal ve uluslar arası bağlantılar kurarak verilen eğitimin sürekli gelişimini sağlar. |
9 | 79612 | Türk müzik kültürünü, dünya müzik kültürü ve müzik eğitimiyle ilişkilendirir. |
10 | 79613 | Müzik eğitimi alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri takip eder, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. |
11 | 79614 | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilir ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir. |
12 | 79615 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir. |
13 | 79616 | Alanı ile ilgili yorum yapma ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli adımları belirleme yeteneği kazanır. |
- 1.
- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.
- 2.
- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.
- 1.
- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
- 2.
- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.
- 3.
- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme.
- 4.
- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
- 1.
- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme.
- 2.
- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
- 3.
- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
- 1.
- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
- 1.
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme.
- 2.
- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme.
- 3.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme.
- 1.
- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.
- 2.
- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
- 3.
- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme.
TYYÇ | Program Çıktıları | |||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | ||
BİLGİ | 1 | |||||||||||||
2 | ||||||||||||||
BECERİ | 1 | |||||||||||||
2 | ||||||||||||||
3 | ||||||||||||||
4 | ||||||||||||||
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği ) | 1 | |||||||||||||
2 | ||||||||||||||
3 | ||||||||||||||
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği ) | 1 | |||||||||||||
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik ) | 1 | |||||||||||||
2 | ||||||||||||||
3 | ||||||||||||||
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik ) | 1 | |||||||||||||
2 | ||||||||||||||
3 |
Yıl: 1, Dönem: 1 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
EBE-1 | Seçmeli Dersler | SDG | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Yıl: 1, Dönem: 2 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
EBE-2 | Seçmeli Dersler | SDG | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
EBESDR | Seminer | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
EBUA100 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Yıl: 2, Dönem: 3 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
EBETZ | Tez | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
EBUA100 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Yıl: 2, Dönem: 4 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
EBESDR | Seminer | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
EBETZ | Tez | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
EBUA100 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Yıl: 3, Dönem: 5 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
EBETZ | Tez | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Yıl: 3, Dönem: 6 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
EBETZ | Tez | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Yıl: 4, Dönem: 7 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
EBETZ | Tez | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Yıl: 4, Dönem: 8 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
LUETZ | Tez | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Yıl: 1, Dönem: 1 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | L | Kredi | AKTS | |
MÜZ701 | Müzik Eğitiminde Program Geliştirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ702 | Müzik Eğitiminde Program Değerlendirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ703 | Müzik Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ704 | Müzik ve Bilgisayar Teknolojileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ705 | Müzik Eğitimi Araştırmalarında Konu Yönelimleri-I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ706 | Müzik Eğitimi Araştırmalarında Konu Yönelimleri-II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ707 | Fonksiyonel Armoni-I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ708 | Fonksiyonel Armoni-II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ709 | Doğaçlama ve Soundpainting-I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ710 | Doğaçlama ve Soundpainting-II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ711 | Müzik Edebiyatı-I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ712 | Müzik Edebiyatı-II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ713 | Dünya Müzik Kültürleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ714 | Geleneksel Türk Müziğinde Çokseslilik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ715 | Türkiye'de Müzik Modernleşmesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ716 | Piyano Eğitiminde İlke ve Yöntemler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ717 | Oda Müziği-I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ718 | Oda Müziği-II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ731 | Piyano İle Seslendirme ve Yorumlama-I | 2 | 1 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ732 | Piyano İle Seslendirme ve Yorumlama-II | 2 | 1 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ733 | Keman İle Seslendirme ve Yorumlama-I | 2 | 1 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ734 | Keman İle Seslendirme ve Yorumlama-II | 2 | 1 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ735 | Viyola İle Seslendirme ve Yorumlama-I | 2 | 1 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ736 | Viyola İle Seslendirme ve Yorumlama-II | 2 | 1 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ737 | Gitar İle Seslendirme ve Yorumlama-I | 2 | 1 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ738 | Gitar İle Seslendirme ve Yorumlama-II | 2 | 1 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ739 | Flüt İle Seslendirme ve Yorumlama-I | 2 | 1 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ740 | Flüt İle Seslendirme ve Yorumlama-II | 2 | 1 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ741 | Bağlama İle Seslendirme ve Yorumlama-I | 2 | 1 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ742 | Bağlama İle Seslendirme ve Yorumlama-II | 2 | 1 | 0 | 2 | 7.5 | |
MÜZ745 | Beden Perküsyonu | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ747 | Müzik Öğretiminde Pedagojik Yaklaşımlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ748 | Müzik Öğretiminde Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ749 | Müzik Teorisi Öğretiminde Yöntem ve Teknikler I | 2 | 1 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ750 | Müzik Teorisi Öğretiminde Yöntem ve Teknikler II | 2 | 1 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ751 | Koro Şefliği Beden Dili Yönetimi ve Müzikalite | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
Yıl: 1, Dönem: 2 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | L | Kredi | AKTS | |
MÜZ701 | Müzik Eğitiminde Program Geliştirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ702 | Müzik Eğitiminde Program Değerlendirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ703 | Müzik Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ704 | Müzik ve Bilgisayar Teknolojileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ705 | Müzik Eğitimi Araştırmalarında Konu Yönelimleri-I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ706 | Müzik Eğitimi Araştırmalarında Konu Yönelimleri-II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ707 | Fonksiyonel Armoni-I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ708 | Fonksiyonel Armoni-II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ709 | Doğaçlama ve Soundpainting-I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ710 | Doğaçlama ve Soundpainting-II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ711 | Müzik Edebiyatı-I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ712 | Müzik Edebiyatı-II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ713 | Dünya Müzik Kültürleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ714 | Geleneksel Türk Müziğinde Çokseslilik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ715 | Türkiye'de Müzik Modernleşmesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ716 | Piyano Eğitiminde İlke ve Yöntemler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ717 | Oda Müziği-I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ718 | Oda Müziği-II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ731 | Piyano İle Seslendirme ve Yorumlama-I | 2 | 1 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ732 | Piyano İle Seslendirme ve Yorumlama-II | 2 | 1 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ733 | Keman İle Seslendirme ve Yorumlama-I | 2 | 1 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ734 | Keman İle Seslendirme ve Yorumlama-II | 2 | 1 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ735 | Viyola İle Seslendirme ve Yorumlama-I | 2 | 1 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ736 | Viyola İle Seslendirme ve Yorumlama-II | 2 | 1 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ737 | Gitar İle Seslendirme ve Yorumlama-I | 2 | 1 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ738 | Gitar İle Seslendirme ve Yorumlama-II | 2 | 1 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ739 | Flüt İle Seslendirme ve Yorumlama-I | 2 | 1 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ740 | Flüt İle Seslendirme ve Yorumlama-II | 2 | 1 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ741 | Bağlama İle Seslendirme ve Yorumlama-I | 2 | 1 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ742 | Bağlama İle Seslendirme ve Yorumlama-II | 2 | 1 | 0 | 2 | 7.5 | |
MÜZ745 | Beden Perküsyonu | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ747 | Müzik Öğretiminde Pedagojik Yaklaşımlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ748 | Müzik Öğretiminde Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ749 | Müzik Teorisi Öğretiminde Yöntem ve Teknikler I | 2 | 1 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ750 | Müzik Teorisi Öğretiminde Yöntem ve Teknikler II | 2 | 1 | 0 | 3 | 7.5 |