Kuruluş
Kazanılan Derece
Derecenin Düzeyi
Kabul ve Kayıt Koşulları
Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Program Profili
Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)
Üst Derece Programlarına Geçiş
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Mezuniyet Koşulları
Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)
Bölüm Olanakları
# | Program Çıktı Id | Açıklama |
---|---|---|
1 | 79588 | Müzik, pedagoji, psikoloji ve öğrenme kuramı hakkında temel teorik ve pratik bilgi ve beceriyi kazanır. |
2 | 79590 | Özgün düşünme, üretme ve deneme ile bu bilgilerini yorumlayabilme kapasitelerini geliştirir. |
3 | 79591 | Ulusal ve evrensel müzik akım ve kültürlerini tanır, bu akımlarla yazılmış müzik eserlerini çözümler. |
4 | 79592 | Çağdaş öğrenme-öğretme yaklaşımlarını ve tekniklerini tanır ve kullanır. |
5 | 79593 | Müzik teknolojisinin gerektirdiği araç-gereçleri ve donanımları tanır ve mesleğinde etkin olarak yararlanır. |
6 | 79594 | Müzik eğitimi alanıyla ilgili bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
7 | 79595 | Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırmalar yoluyla müzik eğitimi alanına katkı getirici çalışmalar yapabilmesini sağlayacak bir donanım kazanır. |
8 | 79596 | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin olarak sağladığı donanımı, makale, sempozyum bildirisi, sergi bildirgesi, konferans, seminer, tez önerisi, tez vb. çalışmalarda yeterli ve etkin biçimde kullanır, bireysel bakış açısı ve yönelim doğrultusu oluşturma yetisini geliştirir. |
9 | 79597 | Farklı düzeylerdeki dinleyicilere yönelik bireysel ve toplu müzik performans etkinliklerini gerçekleştirir |
10 | 79598 | Alanıyla ilgili gerçekleştireceği tez çalışmasını, yeni, farklı, orijinal içerikler ve uygulamalar ile karakterize eder; tez çalışmasının bilime ve sanata bir yenilik getirmesini ve katkı sağlamasını önemser; sanat ve eğitim ile ilgili bileşkeler oluşturmada bilimsel çalışmaların önemini bilir ve uygular. |
11 | 79599 | Müzik alanına özgü, eğitimi de kapsayan geniş anlamıyla bilimsel bir bakış ve yeterlik gösterir. |
12 | 79600 | Okullarda öğretmen olmak için gerekli beceriye sahip olur.Yapılan ulusal ve uluslararası nitelikteki araştırmalarla müzik eğitimine katkı yaparak müzik eğitiminin kalitesini arttırır. |
13 | 79601 | Sahip olunan bilgi ve becerileri, müzik eğitimine dair problemleri belirlemede, analiz etmede, çözümlemede ve raporlaştırmada kullanır. |
14 | 79602 | Müzik yaratma sürecini anlar, eğitim müziğinde yaratıcılığını geliştirir. |
- 1.
- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
- 2.
- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
- 1.
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- 2.
- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
- 3.
- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
- 1.
- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- 2.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
- 3.
- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
- 1.
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
- 1.
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
- 2.
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
- 3.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
- 4.
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
- 1.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
- 2.
- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme
- 3.
- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
TYYÇ | Program Çıktıları | ||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | ||
BİLGİ | 1 | ||||||||||||||
2 | |||||||||||||||
BECERİ | 1 | ||||||||||||||
2 | |||||||||||||||
3 | |||||||||||||||
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği ) | 1 | ||||||||||||||
2 | |||||||||||||||
3 | |||||||||||||||
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği ) | 1 | ||||||||||||||
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik ) | 1 | ||||||||||||||
2 | |||||||||||||||
3 | |||||||||||||||
4 | |||||||||||||||
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik ) | 1 | ||||||||||||||
2 | |||||||||||||||
3 |
Yıl: 1, Dönem: 1 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
EBE-1 | Seçmeli Dersler | SDG | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Yıl: 1, Dönem: 2 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
EBE-2 | Seçmeli Dersler | SDG | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
EBESYL | Seminer | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
EBUA100 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Yıl: 2, Dönem: 3 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
EBESYL | Seminer | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
EBETZ | Tez | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
EBUA100 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Yıl: 2, Dönem: 4 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | T | U | L | Kredi | AKTS |
EBETZ | Tez | Zorunlu | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
GSUA100 | Uzmanlık Alan Dersi | Zorunlu | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Yıl: 1, Dönem: 1 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | L | Kredi | AKTS | |
GSE661 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ601 | Müzikal Analiz I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ602 | Müzikal Analiz II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ604 | Müziksel Okuma-Yazma I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ607 | Besteleme Teknikleri I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ609 | Müzik Öğretim Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ610 | Müzik Eğitiminde Program Geliştirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ611 | Bilgisayarla Nota Yazılımı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ612 | Müzik Eğitiminde Araştırma Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ613 | Besteleme Teknikleri II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ614 | Türk Müzik Kültürü ve Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ624 | Bireysel Keman Eğitimi II | 2 | 1 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ631 | Bireysel Piyano Eğitimi I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ632 | Bireysel Piyano Eğitimi II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ633 | Bireysel Keman Eğitimi I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ635 | Bireysel Viyola Eğitimi I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ636 | Bireysel Viyola Eğitimi II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ637 | Bireysel Gitar Eğitimi I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ638 | Bireysel Gitar Eğitimi II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ-638 | Türk Müziğinde Çokseslendirme Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ641 | Bireysel Bağlama Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ642 | Bireysel Bağlama Eğitimi II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ-659 | Bireysel Flüt Eğitimi-I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ-660 | Bireysel Flüt Eğitimi-II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ663 | Toplum ve Müzik Eğitimi I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ664 | Toplum ve Müzik Eğitimi II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ667 | Türk Müziğinde Analiz I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ668 | Türk Müziğinde Analiz II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ669 | Teknoloji Destekli Müzik Öğretimi I | 1 | 1 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ670 | Teknoloji Destekli Müzik Öğretimi II | 2 | 1 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ671 | Şan Eğitimi ve Vokal Teknikler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ672 | Koro Şefliği Eğitimi ve Koro Müziği | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
Yıl: 1, Dönem: 2 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | Ders Adı | T | U | L | Kredi | AKTS | |
GSE661 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ601 | Müzikal Analiz I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ602 | Müzikal Analiz II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ604 | Müziksel Okuma-Yazma I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ607 | Besteleme Teknikleri I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ609 | Müzik Öğretim Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ610 | Müzik Eğitiminde Program Geliştirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ611 | Bilgisayarla Nota Yazılımı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ612 | Müzik Eğitiminde Araştırma Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ613 | Besteleme Teknikleri II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ614 | Türk Müzik Kültürü ve Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ624 | Bireysel Keman Eğitimi II | 2 | 1 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ631 | Bireysel Piyano Eğitimi I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ632 | Bireysel Piyano Eğitimi II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ633 | Bireysel Keman Eğitimi I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ635 | Bireysel Viyola Eğitimi I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ636 | Bireysel Viyola Eğitimi II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ637 | Bireysel Gitar Eğitimi I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ638 | Bireysel Gitar Eğitimi II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ-638 | Türk Müziğinde Çokseslendirme Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ641 | Bireysel Bağlama Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ642 | Bireysel Bağlama Eğitimi II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ-659 | Bireysel Flüt Eğitimi-I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ-660 | Bireysel Flüt Eğitimi-II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ663 | Toplum ve Müzik Eğitimi I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ664 | Toplum ve Müzik Eğitimi II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ667 | Türk Müziğinde Analiz I | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ668 | Türk Müziğinde Analiz II | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ669 | Teknoloji Destekli Müzik Öğretimi I | 1 | 1 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ670 | Teknoloji Destekli Müzik Öğretimi II | 2 | 1 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ671 | Şan Eğitimi ve Vokal Teknikler | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
MÜZ672 | Koro Şefliği Eğitimi ve Koro Müziği | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |