Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Description of Individual Course Units

Course Unit CodeCourse Unit TitleType of CourseYearSemesterECTS
ARK622 Figurines and Their Uses in Archaeology 927001 1 1 7
Level of Course Unit
Second Cycle
Objectives of the Course
Arkeolojide küçük buluntuların önemini figürinler açısından kavratmak; buluntuların gruplandırılması ve değerlendirilmesi konusunda bilgilendirmek.
Name of Lecturer(s)
Yrd. Doç. Dr. Davut KAPLAN
Learning Outcomes
  1. Terracottanın kullanımı ile ilgili bilgi sahibi olur.
  2. Terracotta figürinler ve bunların işlev ve kullanım alanları ile ilgili bilgi sahibi olur.
  3. Terracotta figürinleri karşılaştırarak değerlendirebilme yetisi kazanır.
Mode of Delivery
Formal Education
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Recommended or Required Reading
Malcolm Bell, The Terracottas: Morgantina Studies, Vol. I, Princeton, (1981).Simone Besques, Catalogue Raisonne des Figürines et Reliefs en Terre-Cuite Grecs Etrusques et Romains III, Époques Hellenistique et Romaine Grece et Asie Mineure, Volume I, Paris (1971).N. Breitenstein, Danish National Museum Cataloque of Terracottas, Cypriote, Greek, Etrusco-Italian and Roman, Danish National Museum, Copenhagen (1941).Lucilla Burn-Reynold Higgins, Catalogue of Greek Terracottas in the British Museum, Volume III, The British Museum Press (2001).James Chesterman, Classical Terracotta Figures, London (1974).R. A. Higgins, Catalogue Of The Terracottas in The Depertment of Greek And Roman Antiquities British Museum, Greek: 730- 330 B. C. I-II, London (1954).R. A. Higgins, Greek Terracottas, London (1967).Vassos Karageorghis, The Coroplastic Art Of Ancient Cyprus: V The Cypro-Archaic Period Small Female Figurines, Figurines Moulées, Nicosia (1999).Simone Mollard- Besques, Myrina II: Catalogue Raisonné des Figurines et Reliefs en Tere- Cuite Grecs et Romains, Paris (1963).Jaimee P. Uhlenbrock (Ed.), The Coroplast’s Art Greek Terracottas of the Hellenistic World, New York (1990).F. Winter, Die Typen der Figurlichen Terrakotten I-II, Berlin (1903).
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Language of Instruction
Turkish
Work Placement(s)
Yok
Course Contents
1. Hafta: Küçük Buluntuların kullanım alanları-terracotta Buluntu Tipleri2. Hafta: İlk terrakotta örnekler3. Hafta: Figürinler4. Hafta: Figürin üretme teknikleri5. Hafta: Figürinlerin kullanım alanları6. Hafta: Figürin tipleri7. Hafta: Figürinlerin yayılım alanları8. Hafta: Değerlendirme9. Hafta: Figürinler; giysi-dokuma10. Hafta: Figürinler-ahşap11. Hafta: Figürinler-değerli taşlar12. Hafta: Figürinler-mühürler ve kolyeler13. Hafta: Figürinler-sikke betimleri14. Hafta: Küçük Buluntuların kullanım alanları-konteks- Değerlendirme
Weekly Detailed Course Contents
Week Theoretical Practice Laboratory
1.Küçük Buluntuların kullanım alanları-terracotta Buluntu Tipleri
2.İlk terrakotta örnekler
3.Figürinler
4.Figürin üretme teknikleri
5.Figürinlerin kullanım alanları
6.Figürin tipleri
7.Figürinlerin yayılım alanları
8.Değerlendirme
9.Figürinler; giysi-dokuma
10.Figürinler-ahşap
11.Figürinler-değerli taşlar
12.Figürinler-mühürler ve kolyeler
13.Figürinler-sikke betimleri
14.Küçük Buluntuların kullanım alanları-konteks- Değerlendirme
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight (%)
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight (%)
Final Examination1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Workload Calculation
ActivitiesQuantityTime(hours)Total Workload(hours)
Midterm Examination111
Makeup Examination133
Attending Lectures14342
Discussion14114
Question-Answer14114
Seminar111
Self Study14342
Individual Study for Homework Problems14342
Reading14114
Homework14114
SUM187