Ders Öğretim Planı
Ders Kodu | Ders Adı | Ders Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
BLP120 |
Yazılım Mimarileri |
927001 |
1 |
2 |
2 |
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrenciye, yazılım mimarileri ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrt.Görv. Yüksel KARAMAN
Öğrenme Çıktıları
- Yazılımı geliştirmek
- Yazılımın test ve bakımını yapmak
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Önerilen Diğer Husular
Ders için örnekler geliştirmek.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
“Software Systems Architecture: Working with Stakeholders Using Viewpoints and Perspectives”, Nick Rozanski & Eoin Woods.ISBN: 0321112296, Addison-Wesley Professional (25th April 2005).
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Dersin İçeriği
Yazılım Geliştirme ve yazılım mimarileri, yazılımı kodlama, test ve kontrol araçları, proje yönetimi, bakım ve onarım.
Haftalık Ders İçeriği
1. | Gereksinimleri belirlemek ve analiz etmek |
|
|
2. | Yazılım geliştirme modeli ve yazılım mimarisini seçmek |
|
|
3. | Yazılım geliştirme modeli ve yazılım mimarisini seçmek |
|
|
4. | Tasarım araçlarını kullanmak |
|
|
5. | Gereksinimlere uygun yazılımı tasarlamak |
|
|
6. | Gereksinimlere uygun yazılımı tasarlamak |
|
|
7. | Yazılımı kodlamak |
|
|
8. | Yazılımı kodlamak |
|
|
9. | Dosya sürüm kontrol araçlarını kullanmak |
|
|
10. | Test araçlarını kullanmak |
|
|
11. | Test araçlarını kullanmakYazılımın testini yapmak |
|
|
12. | Yazılımın testini yapmak |
|
|
13. | Proje yönetim araçlarını kullanmak |
|
|
14. | Bakım ve onarım süreci işlemlerini yapmak |
|
|
Değerlendirme
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Toplam | 100 |
İş Yükü Hesaplaması
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 14 | 14 |
Laboratuvar | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam | 50 |