Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
OTP205 Organik Ürünlerin İşlenmesi, Muhafazası Pazar 927001 2 3 3
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Üretim, muhafaza ve pazarlama bakımından ayrıcalık gösteren organik ürünlerin muhafaza ve pazarlama yöntemlerinin öğrencilere öğretilmesi ve mesleki yaşamlarına hazırlanmasıdır.
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Grv. Tuba TOPRAK
Öğrenme Çıktıları
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
Yok
Önerilen Diğer Husular
Yok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
Dersin İçeriği
1. Organik meyve ve sebzelerde hasat ve sınıflandırma; 2. Ürün bileşimi ve işlemeye etkileri; 3. Ürün bozulmasını etkileyen faktörler; 4. Ürünlerin dondurulması ve kurutulması; 5. Dondurma ve kurutma teknolojisi; 6. Konserve yapımı ve ilkeleri; 7. Organik ürünlerin işlenmesine yönelik mevzuat; 8. Organik ürünlerin işlenmesinde kullanılabilecek katkı maddeleri ilgili mevzuatlar; 9. Organik gıda tüketicileri özellikleri ve satın alma davranışları üzerindeki başlıca etkenler; 10. Organik ürünlerin pazarlanması ve dış ticaretine yönelik yasal düzenlemeler
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.Dersin amacının ve içeriğinin öğrencilere anlatılması, Organik ürünlerin konvansiyonel ürünlerden farklı yönlerinin pazarlama ve muhafaza açısından anlatılması
2.Günümüz pazarlama anlayışı, üretim,satış ve pazarlama dönemleri
3.Organik konvansiyonel ürünler pazarlamasını etkileyen tarımsal ve tarım dışı makro ve mikro faktörler
4.Pazar bölümlendirme ve kriterleri
5.Tüketici davranışı
6.Pazarlama araştırmaları, Organik ürünler için Pazar ve pazarlama araştırması yapma yöntemleri
7.Organik ürünlerde ürün çeşidi seçme,yeni ürün geliştirme süreci, ambalajlama, ulusal ve uluslararası mevzuatta ambalajlama ile ilgili maddeler
8.Ara sınav
9.Organik ürünlerin taşıma ve depolama,ulusal ve uluslararası mevzuatta taşıma ve depolamaya ilişkin maddeler
10.Organik ürünlerin fiyatlandırılması,fiyatlandırma yöntemleri
11.Organik ürünlerde tutundurma çalışmaları,reklam ve tüketici bilgilendirme
12.Organik ürünlerin satışı,dağıtım ve satış kanalları, dağıtım kanallarında organik ürünlerin muhafazası
13.Organik ürünlerin pazarlanması ve son dönemdeki gelişmeler ile ilgili dünyadan örnekler
14.Genel değerlendirme
15.
16.
Değerlendirme
Toplam
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Toplam0