Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
İŞL227 Toplam Kalite Yönetimi 927001 2 3 3
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Günümüzde, geçmiş yıllara oranla ürün ve hizmetin niteliği çok fazla gündeme gelmiştir. Bunun sonucunda tüketiciler eskiye oranla daha fazla bilinçleşmiştir. Bu derste öğrencilere kalite kavramını açıklayarak, onların çağa ayak uydurarak, kalite bilincini ve kalitenin günlük hayattaki önemini kavratabilmektir.
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr.gör. Soner MAKAS
Öğrenme Çıktıları
  1. 3- Toplam kalite yönetiminin temel öğelerini açıklar. 3.1- Toplam kalite yönetiminin temel öğelerini açıklar.
  2. 1- Kalitenin tanımını yapar. 1.1- Kaliteyi tanımlar. 1.2- Kalitenin tarihsel gelişimi hakkında bilgi verir.
  3. 2- Toplam kalite yönetimini tanımlar. 2.1- Toplam kalite yönetimini tanımlar
  4. 5- Toplam kalite yönetiminin organizasyon yapısı hakkında bilgi verebilir. 5.1- Kalite denetimleri yapar. 5.2- Kanban sistemi hakkında bilgi verir.5.3- Sorun çözmede yöntem geliştirir.
  5. 6- Toplam kalite anlayışı ve kalite maliyeti hakkında bilgi verir. 6.1- Kalite maliyetleri hakkında bilgi verir
  6. 4- Toplam kalite yönetimini etkileyen temel faktörleri açıklar. 4.1- Toplam kalite yönetimini etkileyen dış faktörleri açıklar. 4.2- Toplam kalite yönetimini etkileyen iç faktörleri açıklar
  7. 7- Toplam kalite yönetiminde insan faktörünün önemini açıklar. 7.1- İnsan faktörünün rolü ve önemini açıklar. 7.2- İnsan kaynakları yönetimini personel yönetiminden ayıran temel farklar hakkında bilgi verir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
ÖN KOŞULSUZ
Önerilen Diğer Husular
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1-İşletme Becerisi Grup Çalışması, M.Ali KARA, Dilara Yayınevi, Trabzon-2005
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Dersin İçeriği
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.Kalitenin tanımı ve tarihsel gelişimi
2.Toplam kalite yönetiminin tanımlanması ve ilgili kavramlar.
3.Toplam kalite yönetimi sistemi
4.Toplam kalite yönetiminin temel öğeleri
5.Toplam kalite yönetimini etkileyen temel faktörler.
6.Toplam kalite yönetiminin organizasyon yapısı, uygulanması ve yararlanılan temel araçlar.
7.Toplam kalite anlayışı ve kalite maliyetleri
8.Klasik yönetim anlayışı ile toplam kalite yönetimi anlayışının karşılaştırılması.
9.Stratejik toplam kalite yönetim çağı
10.ARA SINAV HAFTASI
11.Toplam kalite anlayışında insan faktörü
12.Aday toplama ve seçme
13.Personelin eğitimi ve geliştirilmesi
14.Hizmet içi eğitim ihtiyacı
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Ara Sınav1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Final Sınavı1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma177
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma188
Toplam75