Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
OKÖ414 Ahlaki Değerler Eğitimi 927001 4 8 4
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Okul oncesi ogretmen adaylarinin, kucuk yas gruplarinin demokratik, cokkulturlu, surdurulebilir bir cevrede harmony icinde bir yasam icin gerekli temel degerleri arastirmalari, ogrenmeleri, benimsemeleri ve yasamlarina uygulamalarini saglamak icin uygun pedagojik stratejileri kazandirmaktir.
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
  1. Öğrencilerin küresel ve yerel düzeyde birey ve toplumları tehdit eden ahlaki ahlaki sorunlar hakkında bilgilendirmek.
  2. Eğitimde ahlak ve değer ilişkisini kavratmak
  3. Eğitimde ahlak ve değerin önemini kavratmak
  4. Temel ahlaki değerler hakkında bilgilendirmek
  5. Ahlak ve değerler ile etik ve meslek etiği ilişkisinin kavramak
  6. Ahlaki değerlerin verilmesine ilişkin uygulama, metot ve yöntemleri kavramak
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
Yok
Önerilen Diğer Husular
Yok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Okul Öncesinde Değerler Eğitimi ve Etkinlik Örnekleri
Editor: Gulden Uyanik Balat
Yayinevi: Pegem Yayincilik
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
Dersin İçeriği
A. Erken cocuklukta ahlaki gelisim B. Degerler egitiminde farkli yaklasimlar C. Temel ahlaki degerler: 1. Durustluk: Guvenilir ve sadik olma, hirsizlik, kandirma, dolandiricilik yapmama 2. Adalet: Kurallara riayet, siraya girme, paylasma, 3. Vatandaslik: Cesaret, sabir, acikgorusluluk ve elestirel dusunebilme, ozerklik ve bagimsizlik, insan haklari ve demokrasiye baglilik, farkliliklari kabullenme, kararlilik ve caba 4. Baskalarini onemseme: Yardimseverlik, kibarlik, minnettarlik, affetme, dusunceli olma, sevgi, empati. 5. Saygi: Nezaket, saygi, etkili iletisim becerileri 6. Sorumluluk: Gorevini yerine getirme, ozdenetim, davranislarinin sonuclarina iliskin sorumluluk sahibi olma D. Temel ahlaki kapasiteler 1. Ahlaki degerleri benimseme 2. Yikici duygularla basetme (utanc, kiskanclik, benmerkezcilik, her seye hakki oldugunu dusunme, doyumsuzluk vs.) 3. Ahlaki akil yurutme 4. Kritik sosyal ve duygusal becerilere sahip olma 5. Guclu benlik algisi
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.Dersin tanitimi
2.Erken cocuklukta ahlaki gelisim
3. Ahlak ve değerin tanımı ve çeşitleri; etik kavramı ve kuramları; etik kavramı ve ahlakla ilişkisi; Degerler egitiminde farkli yaklasimla ve, değerler eğitimine duyulan ihtiyaç,
4.Temel ahlaki degerler1. Durustluk: Guvenilir ve sadik olma, hirsizlik, kandirma, dolandiricilik yapmama
5.2. Adalet
6.3. Vatandaslik
7.4. Baskalarini onemseme (care)
8.5. Saygi: Nezaket, saygi, etkili iletisim becerileri
9.6. Sorumluluk ve is ahlak ( Meslek etiği, öğretmenlik meslek etiği): Gorevini yerine getirme, ozdenetim, davranislarinin sonuclarina iliskin sorumluluk sahibi olma. Mesleğine, kendisine, öğrencilere, meslektaşına ve topluma karşı sorumlluklar
10.Temel ahlaki kapasiteler1. Ahlaki degerleri benimseme
11.2. Yikici duygularla basetme (utanc, kiskanclik, benmerkezcilik, her seye hakki oldugunu dusunme, doyumsuzluk vs.)
12.3. Ahlaki akil yurutme
13.4. Kritik sosyal ve duygusal becerilere sahip olma
14.5. Guclu benlik algisi ve aktivizm
15.
16.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Rapor Hazırlama170
Rapor Sunma130
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Final Sınavı1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Final Sınavı11515
Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Rapor15050
Toplam100