Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
OKÖ202 Erken Çocukluk Döneminde Gelişim-II 927001 2 4 5
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; öğrencilerin; 3-8 yaş çocuğunun genel özelliklerini bilmesini, 3-8 yaş grubu için geliştirilmiş olan kuramlar hakkında bilgi sahibi olmasını, 3-8 yaş çocuklarının fiziksel, motor, bilişsel, dil, sosyal, duygusal, cinsel ve öz-bakım gelişimlerinin özelliklerini kavramasını ve bu alanlar için gelişimi değerlendirebilmesini sağlamaktır.
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
  1. Öğrenciler, erken çocukluk dönemindeki çocukların sosyal gelişim özelliklerini açıklar.
  2. Öğrenciler, erken çocukluk dönemindeki çocukların duygusal gelişim özelliklerini açıklar.
  3. Öğrenciler, erken çocukluk dönemindeki çocukların kişilik ve benlik gelişimlerini açıklar.
  4. Öğrenciler, erken çocukluk dönemindeki çocukların ahlak gelişimini açıklar.
  5. Öğrenciler, erken çocukluk dönemindeki çocukların mizaç ve bağlanma gelişimini açıklar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Husular
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Atay, M. (2012a). Erken çocukluk döneminde gelişim I. Ankara: ÖZGÜNKÖK.Atay, M. (2012b). Erken çocukluk döneminde gelişim II. Ankara: ÖZGÜNKÖK.Baysal Metin, N. (2016). Doğum öncesinden ergenliğe çocuk gelişimi. Ankara: PEGEM.Berk, L. E. (2013). Bebekler ve çocuklar: doğum öncesinden orta çocukluğa. Nesrin Işıkoğlu Erdoğan (Çeviri editörü). Ankara: Nobel. Gür, Ç. (2018). Erken çocukluk döneminde gelişim II. Ankara: PEGEMKasten, H. (2017). 3-6 yaş çocuk gelişimi: Gelişim psikolojisinin temel esasları I.Oğuz Emre (Çeviri editörü). Ankara: ANI.Köksal Akyol, A. (2017). Erken çocukluk döneminde gelişim I: 36-72 ay. Ankara: ANI.Santrock, J. (2017). Yaşam boyu gelişim. Galip Yüksel (Çeviri editörü). Ankara: Nobel. Trawick-Smith, J. (2014). Erken çocukluk döneminde gelişim: Çok kültürlü bir bakış açısı. Berrin Akman (Çeviri editörü). Ankara: Nobel.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Dersin İçeriği
3-8yaş çocuğunun gelişimi ve eğitimine yönelik yaklaşımlar ve kuramcılar, 3-8 yaş çocuğuna yönelik eğitimi programları, 3-8 yaş çocuğunun gelişim alanlarına göre genel özellikleri
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.Tanışma, ders hakkında bilgi verilmesi, ders içeriklerinin öğrencilere dağıtılması
2.Erken çocukluk dönemi ve gelişim
3.Erken çocukluk dönemi kuramları
4.Erken çocukluk dönemi yaklaşımları
5.Erken çocukluk döneminde fiziksel ve motor gelişim
6.Erken çocukluk döneminde bilişsel gelişim
7.Erken çocukluk döneminde dil gelişimi
8.Human Body belgeselihttp://istekuzerineyuklenmisbelgeseller.web.tv/video/inside-the-human-body-1-insan-atlasi-1-tr-altyazi__pvskakcaplo
9.Arasınav
10.Erken çocukluk döneminde sosyal duygusal gelişim
11.Erken çocukluk döneminde kişilik ve ahlak gelişimi
12.Erken çocukluk döneminde cinsel gelişim
13.Erken çocukluk döneminde gelişimin değerlendirilmesi
14.Araştırma yöntemleri ve desenleri
15.Dönem sonu sınavı
16.Dönem sonu sınavı
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Ara Sınav1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Final Sınavı180
Rapor520
Toplam180
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı11010
Rapor521105
Toplam125