Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
MZÖ302 Müziksel İşitme Okuma Yazma-VI 927001 3 6 3
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Müziksel işitme, okuma ve yazma yoluyla modal, tonal, atonal ve makamsal sistemi kavrayabilme.
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Fulya Açıksöz Mutlu- Öğr. Gör. Pınar Beşevli Solmaz
Öğrenme Çıktıları
  1. Tüm majör ve minör tonlarda müziksel işitme okuma ve yazma yapabilecektir.
  2. Ritmik kuraldışılıkları kullanabilecektir.
  3. Makamsal, atonal ve jazz melodi çalışmaları yapabileceklerdir.
  4. Basit, bileşik ve karma ölçülerde okuma ve yazma uygulamaları yapabilecektir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Husular
Görsel ya da işitsel olarak verilen tonal bir müzik yapıtını okuma, notaya alma, biçimsel ya da armonik yönden çözümleme becerileri kazanma.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Dersin Kaynakları
[1] A. LAVINGNAC “1/A-2/A-2/C-3/A
[2] M.SUN “Solfej I-II”
[3] F.FONTAİNE “Traite Pratique du Rytme Mesure”
[4] M.A.GHEZZO “Corso completo di Educazione dell’orecchio, Ritmo, Solfeggio, Dettato e Teoria della Musica”
[5] O.GARTENLAUB “Nouvelles Lectures D’Auteurs a Chanter a 2 voix”
[6] POZZOLİ “Solfeggıi Cantati a 2 Vocı”
[7] G.DANDELOT “Manuel Pratique”
[8] C.JOLLET “Livre de Melodies”
[9] A. A. SAYGUN “ Töresel Musiki”

Ek Kaynaklar

[1] Ü. ÖZGÜR –S. AYDOĞAN “Müziksel İşitme Okuma Eğitimi ve Kuram I-II” “Müziksel Yazma Eğitimi ve Ezgi Bankası IV”,
[2] A. SEVGİ-E. TUĞCULAR “Halk Ezgileriyle Solfej”
[3] J. RUEFF “250 Dictees Musicales”
[4] L.GRANDJANY “500 Dictees Graduees”
[5] G.DANDELOT “Cent Dictees Musicales”
[6] N.GALLON “Solfege-Solfegea 2 Voix”
[7] A.BOURNOVİLLE “250 Dictees Musicales”
[8] H.VACHEY “Cours ınıtial 50 Dictees”, J
[9] A.ROSSİ “101 Pezzi Celebri Classici e Operistici”,
[10] H.DANYSZOWA-Z.ISZKOWSKA-J.JARGON-M.LEITNER-K.MOUSZUMANSKA-NAZAR
“Zbior Cwiczen do Ksztalcenia Sluchu”,
[11] M.GÖKTEPE “Müzikte Ses-Süre-Hız-Yoğunluk”
[12] V.TABAKOĞLU “Bona-Müzik Teorisi Notları”
[13] P. HACIEV “ Temel Müzik Teorisi”
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
-
Dersin İçeriği
Caz müziği dizileri, 20. yüzyıl müziği,atonalite ve makam bilgisi ve düzeye uygun ezgi okuma, yazma, çözümleme, yaratma uygulamaları; popüler müzikte ve caz müziğinde kullanılan akor şifreleri ile uygulamaları.
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.Fa diyez majör dizisi içinde okuma ve yazma uygulamaları yapılır.
2.Re diyez minör dizisi içinde okuma ve yazma uygulamaları yapılır.
3.Ritmik kuraldışılıklar anlatılarak, ritmik vurgulamanın yer değiştirilmesi gösterilir.
4.Sol bemol majör dizisi içinde okuma ve yazma uygulamaları yapılır.
5.Mi bemol minör dizisi içinde okuma ve yazma uygulamaları yapılır.
6.Caz dizileri anlatılır.
7.Temel makam bilgisi verilir.
8.Farklı kalıplarla ritim çalışmaları yapılır.
9.Do diyez majör dizisi içinde okuma ve yazma uygulamaları yapılır.
10.Ara sınav.
11.La bemol minör dizisi içinde okuma ve yazma uygulamaları yapılır.
12.İki sesli melodi ve akor duyma, okuma ve yazma çalışmaları yapılır.
13.İlgili tonlarda okuma ve yazma çalışmaları yapılır.
14.Genel tekrar.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Ara Sınav140
Derse Katılım1440
Bireysel Çalışma1420
Toplam880
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Final Sınavı1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Quiz15460
Derse Katılım13113
Toplam75