Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
IEÖ206 İşitme Engellilerde Özel Öğretim Yönt. 927001 2 4 5
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
İlköğretim eğitim programının amaçlarını tartışabilecektir, eğitim ve öğretimin ilkelerini ve programın uygulamasıyla ilgili genel esasları incelemek, öğretim programını işitme engelli öğrencilerin dil ve bilgi düzeylerine göre konu açılımları yaparak uyarlamak, farklı düzeylerde işitme engelli öğrenciler için grup dil dersi ve birebir eğitim derslerini planlamak ve uygulamaktır.
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr.Gör.Uygar BAYRAKDAR
Öğrenme Çıktıları
  1. İlköğretim programının amaçlarını tartışırlar.
  2. İlköğretim programının ders içeriklerini tartışırlar.
  3. İlköğretim programının öğretim yöntemlerini tartışırlar.
  4. İlköğretim öğretim programlarını farklı düzeylerdeki işitme engelli öğrencilere göre uyarlarlar
  5. İlköğretimin farklı sınıflarında bulunan işitme engelli öğrencilerin dil ve bilgi düzeylerine göre birebir ve grup dil dersi planlayabilecektir.
  6. İlköğretimin farklı sınıflarına devam eden işitme engelli öğrencilerin dil ve bilgi düzeylerine göre birebir çalışmanın amaçlarını belirler.
  7. İşitme engelli öğrencinin dil ve bilgi düzeylerine göre birebir çalışmanın materyallerini belirler.
  8. İşitme engelli öğrencinin dil ve bilgi düzeylerine göre birebir çalışmanın yöntemini belirler.
  9. İlköğretimin farklı sınıflarında bulunan her bir işitme engelli öğrenci için birebir çalışma planı hazırlar.
  10. İlköğretimin farklı sınıflarında bulunan işitme engelli öğrenciler için grup eğitimlerinin amaçlarını belirler.
  11. İlköğretimin farklı sınıflarında bulunan işitme engelli öğrencilerin grup eğitiminin materyallerini belirler.
  12. İlköğretimin farklı sınıflarında bulunan işitme engelli öğrenciler için grup eğitiminin yöntemlerini belirler.
  13. İlköğretimin farklı sınıflarında bulunan işitme engelli öğrenciler için grup eğitimi planı hazırlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
Yok
Önerilen Diğer Husular
Yok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
Dersin İçeriği
İlköğretimin genel amaçları, esasları, ilkeleri ve özel eğitimin amaçları, esasları ve ilkeleri, ilköğretim ders programlarının tanıtılması, işitme engelli öğrencilere uygunluğunun tartışılması, ilköğretim programının konu içerikleri, bu içeriğin özel eğitim programları içeriği ile karşılaştırılması, işitme engelli öğrenciler için birinci sınıf düzeyinde ''Evimiz ve ailemiz'' ünitesinin haftalık ders programının birlikte hazırlanması, ilköğretim programının öğretim yöntemleri, işitme engellilerde özel öğretim yöntemleri ve karşılaştırılması, ilköğretim öğretim programlarını farklı düzeylerdeki işitme engelli öğrencilere uyarlama, ilköğretim öğretim programlarında yer alan öğretim materyalleri, işitme engellilerde kullanılan öğretim materyalleri ve bunların karşılaştırılması, ilköğretim öğretim programlarında yer alan öğretim yöntemleri ve teknikleri, işitme engellilerde kullanılan özel öğretim yöntemleri ve teknikleri , ilköğretim öğretim programlarında kullanılan değerlendirme yöntemleri, işitme engellilerde kullanılan değerlendirme yöntemleri.
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.İlköğretimin genel amaçları,esasları ve ilkeleri.
2.İlköğretim ders programlarının tanıtılması, işitme engelli öğrencilere uygunluğunun tartışılması
3.İlköğretim programının konu içerikleri, bu içeriğin özel eğitim programları içeriği ile karşılaştırılması
4.İşitme engelli öğrenciler için ilköğretim ders programı hazırlama yöntemleri, ' Okulumuz' ünitesinin haftalık ders programının birlikte hazırlanması
5.İşitme engelli öğrenciler için birinci sınıf düzeyinde 'Evimiz ve ailemiz' ünitesinin haftalık ders programının birlikte hazırlanması
6.İlköğretim programının öğretim yöntemleri, işitme engellilerde özel öğretim yöntemleri ve karşılaştırılması
7.İlköğretim öğretim programlarını farklı düzeylerdeki işitme engelli öğrencilere uyarlama
8.İlköğretim öğretim programlarında yer alan öğretim materyalleri, işitme engellilerde kullanılan öğretim materyalleri ve bunların karşılaştırılması
9.Arasınav
10.İlköğretim öğretim programlarında yer alan öğretim yöntemleri ve teknikleri, işitme engellilerde kullanılan özel öğretim yöntemleri ve teknikleri
11.İlköğretim öğretim programlarında kullanılan değerlendirme yöntemleri, işitme engellilerde kullanılan değerlendirme yöntemleri
12.İlköğretim öğretim programlarında kullanılan değerlendirme yöntemleri, işitme engellilerde kullanılan değerlendirme yöntemleri
13.İlköğretimin farklı sınıflarına ilişkin yıllık plan, ünite planı, ders planı hazırlama. İşitme engelli öğrenciler için bu planların uyarlanması ve birebir çalışma planı hazırlama
14.İşitme engelli öğrenciler için farklı sınıflarda ve farklı dil ve bilgi düzeyindeki öğrenciler için grup dil dersi planı ve birebir çalışma planı yazma, planların değerlendirilmesi
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Ara Sınav160
Ev Ödevi140
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Final Sınavı1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı11515
Derse Katılım14228
Rehberli Problem Çözümü10110
Tartışma3515
Toplam78