Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
İNÖ306 Dil Becerilerinin Öğretimi-II 927001 3 6 5
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin günümüz yabancı dil eğitim yöntemleri ve yaklaşımları aracılığıyla nasıl öğretilmesi gerektiğinin kavratılması
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Müfit Şenel
Öğrenme Çıktıları
  1. Öğrenciler dinlem becerilerinin nasıl öğretilmesi gerektiğini öğrenecekler, ilgili yöntem ve teknikleri kullanarak sınıf içi sunumlar yapabileceklerdir
  2. Öğrenciler Konuşma becerilerinin nasıl öğretilmesi gerektiğini öğrenecekler, ilgili yöntem ve teknikleri kullanarak sınıf içi sunumlar yapabileceklerdir
  3. Öğrenciler okuma becerilerinin nasıl öğretilmesi gerektiğini öğrenecekler, ilgili yöntem ve teknikleri kullanarak sınıf içi sunumlar yapabileceklerdir
  4. Öğrenciler yazma becerilerinin nasıl öğretilmesi gerektiğini öğrenecekler, ilgili yöntem ve teknikleri kullanarak sınıf içi sunumlar yapabileceklerdir
  5. MEB TTKB'lığının İngilizce öğretim izlenceinde sunulan kazanımları nasıl sağlayacaklarını öğreneceklerdir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
Yok
Önerilen Diğer Husular
Yok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Celce-Murcia, M. And Sharon Hilles. 1988. Techniques and Resources in Teaching Grammar. Oxford U.P.,Oxford.
Thornbury, S. 2000. How to teach Grammar. 2nd.Ed. Longman, U.K.
Harmer, J. 2000. How to Teach English. 2nd. Ed. Longman, U.K.
Scrivener, J. 1994. Learning Teaching.Macmillan ve Heinemann.Oxford.
Harmer, J. 2001. The Practice of English Language Teaching.Longman, U.K.
Thornbury, S. 2002. How to Teach Vocabulary. Longman, U.K.
Lindsay, C. ve Paul Knight. 2006. Learning and Teaching English. Oxford U.P. , Oxford.
Thornbury, S. 2004. About Language.10th. Ed. Cambridge U.P., Cambridge
Hedge, T. 2004. Teaching and Learning in the Language Classroom. Oxford U.P., Oxford.
Brown, S. ve Salvatore Attardo. 2007. Understanding Language Structure, Interaction and Variation. Michigan U.P., Michigan.U.S.A.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Dersin İçeriği
Dil becerilerinin öğretimi ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak; dinleme, okuma, yazma ve konuşma becerilerinin öğretimi ile ilgili süreçlerin analizini ve sınıf içi uygulamalarını yapmak; Ayrıca öğretmen adaylarına belirli bir grup öğrenciye dinleme ve konuşma becerilerini öğretmek amacı ile iletişim odaklı bir ders planı hazırlama imkanı sunmak.
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.Giriş
2.Dinleme Becerileri Öğretimi
3.Dinleme Becerileri Öğretimi
4.Öğrenci Sunumları
5.Konuşma Becerileri Öğretimi
6.Konuşma Becerileri Öğretimi
7.Öğrenci Sunumları
8.Okuma Becerileri Öğretimi
9.Ara Sınav
10.Okuma Becerileri Öğretimi
11.Öğrenci Sunumları
12.Yazma Becerileri Öğretimi
13.Yazma Becerileri Öğretimi
14.Öğrenci Sunumları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Ara Sınav150
Uygulama/Pratik150
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Final Sınavı1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14684
Uygulama/Pratik6742
Toplam130