Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
RSÖ429 Özel Eğitim 927001 4 7 4
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin özel eğitim ile ilgili temel kavramlar, özür türlerinin sınıflandırılması ve özel gereksinimli bireylerin eğitimleri konularında bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Arş. Grv. Dr. Özgül Aldemir Fırat
Öğrenme Çıktıları
  1. Erken çocukluk özel eğitimi ve bu konudaki uygulamaları betimleyebilecektir.
  2. Değişik engel türlerinde nedenler, özellikler, yaygınlık oranları, uygun eğitsel uygulamalar ve sorunları tartışabilecektir.
  3. Özel eğitimle ilgili yasa ve yönetmelikleri tartışabilecektir.
  4. Ailede özel gereksinimli birey olması durumunda anne-baba, aile ve uzman ilişkisi ve ailede yaşanan duyguları sıralayabilecektir.
  5. Etkili işbirliği kurma ve sürdürme ile ilgili temel ilkeleri tartışabilecektir.
  6. Değişik yetersizlik türlerini tanımlayabilecektir.
  7. Özel eğitim ve temellerini tartışabilecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
Yok
Önerilen Diğer Husular
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
“Özel Eğitime Giriş”Editör: Ayşegül Ataman
“Özel Eğitime Giriş” Yahya Özsoy, Mehmet Özyürek, Süleyman Eripek
“Özel Eğitime Giriş” Mitat Enç ve diğerleri.
"Özel Eğitim" İbrahim H. DİKEN (Editör), Pegem Akademi Yayınları,
Özel Eğitim Sezgin VURAN (Editör), Maya Akademi Yayınları,
Özel Gereksinimli Çocuklar, Nilgün METİN (Editör), Maya Akademi Yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Dersin İçeriği
Özel Eğitimin Temelleri Yasa-yönetmelikler, gönderme süreci-tanılama süreci, RAM, değerlendirme Anne-babalar, aileler, özel gereksinimli olma durumu—aile uzman ilişkisi, ailede yaşananlar Erken Çocukluk Özel Eğitimi Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri Zihinsel Yetersizlik Öğrenme Güçlükleri-ADHD Otizm Spektrum Bozukluğu Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar İletişim Bozuklukları İşitme Yetersizliği Görme Yetersizliği Fiziksel Yetersizlikler ve Seyrek Rastlanan Bozukluklar Üstün Zekalılar ve Üstün Yetenekliler
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.Özel Eğitimin Temelleri
2.Özel Eğitimin Temelleri
3.Yasa-yönetmelikler, gönderme süreci-tanılama süreci, RAM, değerlendirme Anne-babalar, aileler, özel gereksinimli olma durumu—aile uzman ilişkisi, ailede yaşananlar
4.Erken Çocukluk Özel Eğitimi
5.Zihinsel Yetersizlik
6.Öğrenme Güçlükleri-ADHD
7.Otizm Spektrum Bozukluğu
8.Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar
9.Engel gruplarının özellikleri
10.Engel gruplarının özellikleri
11.Görme Yetersizliğ
12.Fiziksel Yetersizlikler ve Seyrek Rastlanan Bozukluklar, Görme Yetersizliği
13.Üstün Zekalılar ve Üstün Yetenekliler
14.Üstün Zekalılar ve Üstün Yetenekliler
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Ara Sınav1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Final Sınavı1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Rehberli Problem Çözümü14342
Seminer122
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma248
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma248
Toplam106