Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
PDR107 Sosyolojiye Giriş 927001 1 1 3
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersi alan öğrenci; Bu dersin sonunda öğrenci özgür düşünme yeteneğini kazanacak, temel sosyolojik konuları bilecek; kendi toplumunu ve farklı toplumları analiz edebilecek; sosyal dünyayı daha iyi anlayacaktır
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Lecturer: Abdulnasır BAYRAM
Öğrenme Çıktıları
  1. Sosyoloji ile ilgili temel kavramları bilir
  2. Sosyolojinin tarihi gelişimini bilir.
  3. Toplumsal yapı ve toplumsallaşmayı bilir.
  4. Küreselleşme ve toplumsal etkilerini bilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
yok
Önerilen Diğer Husular
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Sosyolojiye Giriş,Tezcan Mahmut, 1995, ANKARA
2. Sosyolojiye Giriş, İçli Gönül, Anı yayıncılık,2011 ANKARA
3. Genel Sosyoloji, Kurtkan Bilgiseven Amiran,Filiz Kitabevi ,1995, İSTANBUL
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Dersin İçeriği
Sosyolojinin tanımı, konusu, kapsamı, sosyolojide temel kavramlar, çalışma alanları, Dünyada ve Türkiye’de sosyolojinin tarihsel gelişimi,Sosyolojinin diğer bilimler ile ilişkisi; sosyal gruplar ve özellikleri, birey toplum ilişkisi ve toplumun bireye etkisi, sosyolojik açıdan eğitim, eğitim toplum birey ilişkisi, toplumsal bir kurum olarak okul, öğretmen ve öğrencinin sosyolojik açıdan rol ve sorumlulukları, eğitimde fırsat eşitliği, sosyal hareketlilik, statü, sınıf ve tabakalaşma, kültür toplum ve medeniyet ilişkisi, güncel sosyolojik çalışma örnekleri
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.Dersin Tanıtımı, Önemi, Kapsamı Aktif öğretim yöntemleri
2.Sosyoloji nedir, Sosyolojik düşünmek ne demektir? Aktif öğretim yöntemleri
3.Sosyolojinin Tanımı ve bu tanım içinde yer alan kavramlar Aktif öğretim yöntemleri
4.Sosyolojinin Konusu ve diğer bilimlerle ilişkisi, Sosyolojinin Alt Dalları Aktif öğretim yöntemleri
5.Toplumsal Yapı Aktif öğretim yöntemleri
6.Toplumsal statü, Toplumsal Rol Aktif öğretim yöntemleri
7.Toplumsal Grup Aktif öğretim yöntemleri
8.Toplumsal Grupların Özellikleri ve Çeşitleri Aktif öğretim yöntemleri
9.Toplumsal Değerler Aktif öğretim yöntemleri
10.Arasınav (Vize) Aktif öğretim yöntemleri
11.Toplumsal Değer Çeşitleri ve Özellikleri Aktif öğretim yöntemleri
12.Toplumsal Norm ve Özellikleri Aktif öğretim yöntemleri
13.Toplumsal Kurum ve Temel Özellikleri Aktif öğretim yöntemleri
14.Toplumsal Kurumlar (Aile, Din, Ekonomi,Siyaset, Eğitim) Aktif öğretim yöntemleri
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Ara Sınav1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Final Sınavı1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma9218
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
Toplam76