Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
FRÖ107 Fransızca Sözlü İletişim I 927001 1 1 5
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Fransızca sözlü iletişim dersi, dilin dört temel becerilerinden birisi olan konuşma becerisini geliştirmeye yönelik olarak yürütülür. Öğrencilerin hedef dilde kolaylıkla iletişim kurmaları amaçlanır.
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç.Dr. Halil Aytekin
Öğrenme Çıktıları
  1. Sözel iletişim dersi alan öğrencinin konuşma becerisi gelişir.
  2. Dinleme becerisi gelişme gösterir.
  3. Öğrenci hedef dile kendini ifade eder.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Husular
Öğrencilere fransızca gazete dergi ve televizyon dinlemeleri önerilir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Guy Capellle, Noelle Gidon, Reflets methode de français 1, Hachette Paris, 1999.
Alphonse Daudet, les lettres de mon moulin, Librio Paris, 1999.
http://www.tv5.org/ İnternet ve TV 5 fransız haber kanalı,
Brigitte Louichon, Litté O 1 et 2, Pierre Semidor, Editions Magnard, 2005.
le monde diplomatique , le figaro, la liberation gibi Fransız gazetelerinden önemli başlıklar ve alıntılar,fransızca kısa hikaye ve şarkılar.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Fransızca
Staj Durumu
Dersin İçeriği
Ders öğrencilerin yabancı dil düzeyi de göz önüne alınarak günlük yaşantıdan alınan konular üzerinde sözel ifadeleri içerir. Bir kişinin tanıtımı, duygularını ifade etme, otel rezervasyonu, sağlık, sport, ev veya tabiat tasvirleri, kısa drama örneklerini sahneleme gibi benzer konuları içerir.
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.öğrencileri tanımaya ve yabancı dil düzeylerini belirlemeye yönelik kısa dialoglara yer verilir.
2.Öğrencilerin hafta boyunca yaptıkları etkinlikler ve günlük meşguliyetleri üzerinde konuşma ortamı yaratılır.
3.Dünyada ne olup bitiyorla aktüaliteden bahsedilmeye çalışılır.
4.her ders için sorulan "ne var ne yok" la öğrencilerin söz almalarına olanak sağlanır.
5.Dünyada ve ülkemizde işsizlik sorunu üzerinde tartışma yaratma.
6.Türkiyenin Avrupa birliğine giriş süreci üzerinde öğrencilerin görüşlerini ifade etmesine fırsat verilir.
7.Önce uluslararası fransızca haber kanalı TV5'den haberler dinletilir ve anlama becerileri ve kulak alışkanlığı kazandırılmaya çalışılır.
8.Audio visuel metoda bağlı olarak internet üzerinden haber dinlemesi yapılır. Öğrencilerin soru cevap tekniği çerçevesinde konuşma becerilerinin geliştirilmesine çalışılır.
9.Ara sınav
10.Dinleme yapılır ve sonra Öğrenci sorunları ve beklentileri üzerinde konuşma ortamı yaratılır.
11.Tv 5 haber kanalından dinleme yapma ve dinlenen konu üzerinde öğrencileri konuşturma.
12.Dinleme sonrası, Çevre sorunları ve iklim değişikliği üzerinde görüş ve önerilerin açıklanması.
13.Türk dili, tarihi, sanatı, gelenek ve görenekleri, mutfağı gibi kültürümüzün unsurlarının hedef dilde aktarılması
14.Dinleme ve diğer ele alınan konular üzerinde genel konuşma egzersizleri
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Ara Sınav1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Sözlü Sınav1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı11010
Derse Katılım14342
Rehberli Problem Çözümü14570
Toplam132