Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
FRÖ301 Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi-I 927001 3 5 5
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Çocukların öğrenme stratejileri ve uygulanacak sınıf içi yöntem ve tekniklerle oyun, şarkı ve görsel araçların geliştirilmesi ve öğretimde kullanılması.
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Hanife Nalan Genç
Öğrenme Çıktıları
  1. Fransız dilinin temel yapı ve kurallarını kavrar.
  2. Fransız dilinin fiil ve fiil grubuna ait temel yapılarını kavrar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Diğer Husular
-
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Paola Bertocchini- Edvige Costanzo Manuel d’autoformation, Hachette. H. Holec Prise en Compte des Besoins et Apprentissage Auto-Dirige.1979. . M.J. Gremmo Apprenant en Langue ou Apprenti Lecteur?. 1980. . D. Abe-F.M. Carton-M.Cembalo et O. Regent Didactique et Authentique: Du Document à la Pédagogie. 1979. Dominique Groux, L'enseignement précoce des langues, Des enjeux à la pratique, Chronique Sociale, 1996, 218 pages. Besse Henri, Méthode et Pratiques des Manuels de Langues, Crédif.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Dersin İçeriği
Çocukların öğrenme stratejileri, anadil ve yabancı dil öğrenimi, çocuklara Fransızca öğretiminde uygulanacak sınıf içi yöntem ve teknikler,oyun, şarkı ve görsel araçların geliştirilmesi ve öğretimde kullanılması.
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.Généralités: diversité des approches et pratique pédagogique
2.Perfectionnement linguistique
3.Pratique de l'oral
4.Exploration didactique
5.Approche culturelle
6.Enseigner et apprendre une langue étrangère à l’école élémentaire
7.Une approche interculturelle expérimentale pour les enfants
8.L’éveil aux langues
9.Des enjeux aux propositions d’actions
10.Ara Sınav
11.Diversités des pratiques
12.Quelles pistes proposer aux enfants
13.Comment adapter l’enseignement/l’apprentissage aux enfants
14.Les enjeux d’une sensibilation précoce
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Ara Sınav1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Final Sınavı1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Ara Sınav12929
Final Sınavı14040
Derse Katılım14456
Toplam125