Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
SCA204 Bilgisayar Destekli Tasarım 927001 2 4 4
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu derste üç boyutluluk kavramlarını ve genel ilkelerini öğreterek dijital ortamda basitten karmaşığa, kolaydan zora doğru olacak şekilde birtakım organik ve inorganik nesneler oluşturabilmek, endüstriyel ve mühendislik ürünlerini modelleyebilmek amaçlanmaktadır.
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr.Öğretim Üyesi Erkan LİKOS
Öğrenme Çıktıları
  1. Mekan ve kütle gibi tasarımın temel kavramlarını özümsemiş olmak.
  2. Hayal etmek, düşünmek ve düşündüklerini somut tasarım ürünü olarak ortaya koyabilmek.
  3. Tasarımlarını görsel, yazılı ve sözlü olarak sunabilmek.
  4. 3 boyutlu modellerin yorumlama usul ve ilkelerinin öğrenmek.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
Yok
Önerilen Diğer Husular
Yok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1) Bayraktar, Caner. (2015). CINEMA 4D, KODLAB yayınları.
2) McQuilkin, Kent. (2011). Cinema 4D: The Artist's Project Sourcebook, 3rd Edition, Focal Press.
3) D. K., Francis; Steven, Ching; Juroszek. (2010). Design Drawing, 2nd Edition
4) Etabek, H. Deha. (2017). Cinema 4D By Maxon, Abaküs Kitap.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
Dersin İçeriği
Bu derste, Cinema 4D`e Giriş, Cinema 4D Max arayüzü ve kullanıcı grafik ara yüzü, ekran kontrolleri ve kısayolları, obje oluşturma (Standart, Extented primitives, Shape), nesnelerle çalışma, nesne tipleri ve özellikleri, nesne seçim yöntemleri, gruplama, grup işlemleri, görünüm paneli ve kısayolları, transformasyonlar (Taşıma, Döndürme, Büyültme ve Küçültme), nesneleri kilitleme (Snap ve Grid), koordinat sistemleri (World, View, Screen, Grid), ileri transformasyon işlemleri (Hizalama, Aynalama, Çoğaltma) gösterilmektedir.
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.Cinema 4D`e Giriş. Diğer Programlardan Ayıran Özellikler  Literatür hazırlığı
2.Cinema 4D Arayüzü ve kullanıcı grafik ara yüzü, ekran kontrolleri ve kısayolları.  Sunum hazırlığı
3.Obje oluşturma (Standart, Extented primitives, Shape). Araştırma, inceleme
4.Nesnelerle çalışma, nesne tipleri ve özellikleri. Make Editable ve Özellikleri Araştırma, inceleme
5.Nesne seçim yöntemleri, gruplama, grup işlemleri. Araştırma, inceleme
6.Görünüm paneli ve kısayolları. Araştırma, inceleme
7.Transformasyonlar (Taşıma, Döndürme, Büyültme ve Küçültme). Araştırma, inceleme
8.Temel Kaplamalar ve Özellikleri. Hazır Kaplamalar ve Özellikleri. Araştırma, inceleme
9.Ara Sınav
10.Gizmolar ve Özellikleri. Işıklar ve Özellikleri. Araştırma, inceleme
11.İleri Transformasyon işlemleri (Hizalama, Aynalama, Çoğaltma). Araştırma, inceleme
12.Nesne değiştiriciler (Modifiers). Parametrik değiştiriciler. Birden çok objeden yeni objelerin oluşturulması (Compount object). Araştırma, inceleme
13.3D objelere uygulanan değiştiriciler, diğer değiştiriciler ve uygulamaları. Malzemeler ve kaplamalar, nesnelere kaplama uygulamaları. Araştırma, inceleme
14.Kameralar ve Özellikleri, Render uygulamaları. Ortam Ayarlamaları.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Ara Sınav1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Final Sınavı1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım13452
Bireysel Çalışma13226
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13226
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma326
Toplam114