Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
ÖZE212 Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler İçin Öğrenme Stratejileri 927001 2 4 3
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrenme güçlüğü olan bireylerin özelliklerini, değerlendirme süreçlerini, müdahale yöntemlerini ve bu bireylerin öğrenme stratejilerini öğretmektir.
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Hakan METİN
Öğrenme Çıktıları
  1. Öğrenme güçlüğü olan bireyleri tanımlayabilme
  2. Öğrenme güçlüğü olan bireyleri değerlendirebilme
  3. Öğrenme güçlüğü olan bireylere yönelik kullanılan müdahaleler
  4. Öğrenme güçlüğü olan bireylere okuma-yazma, matematik öğretimi
  5. Öğrenme güçlüğü olan bireylerin iletişim becerilerinin desteklenmesi
  6. Öğrenme güçlüğü olan bireyler için öğretimsel düzenlemeler
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
Yok
Önerilen Diğer Husular
Yok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Bender, W. N. (2008). Öğrenme güçlüğü olan bireyler ve eğitimleri. (Çev. Ed. Sarı, H.) Ankara: Nobel yayıncılık. Güzel, Ö, R. (Ed.), (2017). Öğrenme Güçlüğü Seti. Ankara: Eğiten KitapMelekoğlu, M. A. ve Çakıroğlu, O. [Editörler] (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar. Ankara: Vize YayıncılıkMelekoğlu, M. A. ve Sak, U. [Editörler] (2017). Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek. Ankara: Pegem Akademi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
Dersin İçeriği
Öğrenme güçlüğü olan bireylerini genel özellikleri, değerlendirilmeleri, tanılanmaları ve bu bireylere yönelik geçmişten günümüze kadar kullanılan öğretim stratejilerine yer verilecektir.
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.Öğrenme güçlüğünün tanılanması
2.Öğrenme güçlüğü olan bireylerin özelliklerinin tanımlanması
3.Öğrenme güçlüğünün tanılanmasında kullanılan ayırıcı ölçütler
4.Öğrenme güçlüğünün oranı ve yaygınılığı
5.Öğrenme güçlüğü olan bireylere yönelik değerlendirme süreçleri
6.Öğrenme güçlüğü olan bireylere yönelik erken müdahaleler
7.Öğrenme güçlüğü olan bireyler için geçiş programlarının düzenlenmesi
8.Öğrenme güçlüğü olan bireylere okuma-yazma öğretiminde kullanılan kanıt temelli uygulamalar
9.Öğrenme güçlüğü olan bireylere matematik öğretiminde kullanılan kanıt temelli uygulamalar
10.Öğrenme güçlüğü olan bireylerin iletişim becerilerinin desteklenmesine yönelik stratejiler
11.Öğrenme güçlüğü olan bireylere yönelik kullanılan bilişsel stratejiler
12.Öğrenme güçlüğü olan bireylere yönelik kullanılan bilişsel stratejiler
13.Öğrenme güçlüğü olan öğrencilere yönelik kullanılan öğretim stratejileri
14.Genel eğitim sınıfında bulunan öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için yapılacak öğretimsel düzenlemeler.
15.
16.
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Ara Sınav1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Final Sınavı1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Ara Sınav166
Final Sınavı166
Bütünleme Sınavı166
Rehberli Problem Çözümü133
Tartışma133
Soru-Yanıt133
Örnek Vaka İncelemesi133
Bireysel Çalışma133
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11515
Okuma21020
Toplam78