Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
ÖZE214 Özel Yetenekli Öğrenciler İçin Program Geliştirme 927001 2 4 3
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin temel amacı, özel yetenekli bireylere yönelik program geliştirme becerilerini kazandırmaktır.
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğrt. Üyesi Deniz Özcan
Öğrenme Çıktıları
  1. Özel yetenekliler için eğitim programının nasıl olması gerektiğini bilir.
  2. Özel yeteneklilere yönelik program farklılaştırmastratejilerini bilir.
  3. ÜYEP öğretim programı modelini bilir.
  4. Paralel öğretim programı modelini bilir.
  5. Purdue üç evre modelini bilir.
  6. Üçlü zenginleştirme döner kapı modelini bilir.
  7. Discover program modelini bilir.
  8. Yetenekler sınırsız modelini bilir.
  9. Bütünleşik öğretim modelini bilir.
  10. Otonom öğrenen modelini bilir.
  11. Özel yetenekliler için eğitim programı değerlendirme sürecini bilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
Yok
Önerilen Diğer Husular
yok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Üstün Yetenekliler Eğitim Programı, Uğur Sak-Maya AkademiÖzel Yeteneklilerin Eğitiminde Program Tasarımı, Serap Emir-Pegem Akademi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
Dersin İçeriği
Özel yeteneklilerin özellikleri, özel yetenekliler için eğitim programı nasıl olmalı?; özel yeteneklilere yönelik program farklılaştırmastratejileri; ÜYEP öğretim programı modeli; paralel öğretim programı modeli; Purdue üç evremodeli; üçlü zenginleştirme döner kapı modeli; Discover program modeli; yetenekler sınırsız modeli,bütünleşik öğretim modeli; otonom öğrenen modeli; özel yetenekliler için eğitim programı değerlendirmesüreci.
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.Özel yeteneklilerin bilişsel özellikleri, Özel yeteneklilerin duyuşsal özellikleri ve özel yeteneklileirn psikomotor özellikleri
2.Özel yetenekliler için eğitim programı nasıl olmalı?
3.Özel yeteneklilere yönelik program farklılaştırma stratejileri
4.ÜYEP öğretim programı modelinin özelikleri
5.Paralel öğretim programı modelinin özellikleri
6.Purdue üç evre modeli özellikleri
7.Üçlü zenginleştirme döner kapı modeli özellikleri
8.Discover program modeli özellikleri
9.Ara sınav
10.Yetenekler sınırsız modeli özellikleri
11.Bütünleşik öğretim modeli özellikleri
12.Otonom öğrenen modeli özellikleri
13.Özel yetenekliler için eğitim programı değerlendirme süreci
14.Genel tekrar
15.Yarıyıl Sonu sınavı
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Ara Sınav2100
Toplam200
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Final Sınavı2100
Toplam200
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Bütünleme Sınavı111
Soru-Yanıt14228
Rapor Hazırlama155
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma14114
Ev Ödevi515
Toplam75