Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
ÖZE311 Yönelim ve Bağımsız Hareket Becerilerinin Öğretimi 927001 3 5 3
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Görme yetersizliğinin tanımı ve sınıflandırılmasını, görme yetersizliği olan bireylerin öğretimi ve hizmetlerinin planlanmasını, görme yetersizliği olan bireylere bağımsız hareket becerisi kazandıracak ipuçlarının, işaretlerin, bina içi ve bina dışı numaralama sistemlerinin öğretimi ve bağımsız hareket becerilerini değerlendirmede korunma tekniklerinin öğretimini kapsar.
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğretim Üyesi Deniz Özcan
Öğrenme Çıktıları
  1. Görme yetersizliğinin tanımı ve sınıflandırılmasını yapar.
  2. Görme engelli bireyin becerilerdeki performansını değerlendirir.
  3. Öğretim süreçlerini planlar ve öğretim öncesi hazırlık yapar.
  4. Farklı ortam ve koşullarda işaretleri, ipuçları kullanmayı ve yönleri bulma becerilerini bilir.
  5. Eliyle duvar/nesne takibi yaparak güvenli şekilde yürümeyi, bastonla yürüme becerilerini planlar.
  6. Görme engelli bireye bağımsız hareket becerilerini öğretme tekniklerini bilir.
  7. Görme Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Erişilebilirlik ve Destekleyici Teknoloji Kullanımını bilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
Yok
Önerilen Diğer Husular
Yok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Özel Eğitime Gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim, Ed. İbrahim H. DikenÖzel Eğitim, Ed. Sezgin Vuralİşitme, Konuşma ve Görme Görme Sorunu Olan Çocukların Eğitimi, Ed. Ümran Tüfekçioglu
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
Dersin İçeriği
Görme yetersizliğinin tanımı ve sınıflandırılmasıÖğretim Ve Hizmetlerin PlanlanmasıÖnkoşul Becerilerin Değerlendirilmesi Ve ÖğretimiYönelim Becerileriİpuçları, İşaretler, Arama YöntemleriÖlçme Becerileri Bina İçi Ve Bina Dışı Numaralama Sistemlerinin ÖğretimiPusula yönlerinin öğretimiBağımsız Hareket Becerilerini DeğerlendirmeKorunma Teknikleri ve Elle Duvar Takibi; Rehber Becerileri; Baston Becerileri; Rota Analizi; Navigasyon Sistemleri; Görme Yetersizliği Olan Çocuklar İçin Erişilebilirlik ve Destekleyici Teknoloji Kullanımı
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.Tanışma, dersin amacı, önemi, içeriği ve gerekleri konusunda bilgilendirme
2.Görme yetersizliğinin tanımı ve sınıflandırılması ve görme yetersizliği olan bireylerin özellikleri
3.Yönelim ve bağımsız hareket becerilerin önemi ve beden imajı oluşturma
4.Görme yetersizliği olan bireyin becerilerdeki performansını değerlendirmek
5.Becerilerin öğretimi için teknikler ve araç gereçler
6.Görme yetersizliği olan bireyin öğretimi ve hizmetlerin planlanması
7.Farklı ortam ve koşullarda ipuçlarını kullanma ve ölçme becerilerini öğretme
8.Farklı ortam ve koşullarda yönler
9.Ara sınav
10.Eliyle duvar/nesne takibi yaparak güvenli şekilde yürüme, Rehberle yürüme becerileri, rehbersiz korunma teknikleri
11.Farklı ortam ve koşullarda baston kullanma uygulamaları
12.Görme yetersizliği olan öğrenciler için sınıf içinde yapılacak düzenlemeler
13.Yönelim ve bağımsız hareket becerilerini destekleyen etkinlikler
14.Görme yetersizliği olan çocuklar için erişilebilirlik ve destekleyici teknoloji kullanımı
15.Yarıyıl sonu Sınavı
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Ara Sınav1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Final Sınavı1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Ara Sınav144
Final Sınavı144
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7428
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma10440
Toplam76