Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
ÖZE306 Özel Eğitimde Fiziksel Eğitim ve Spor 927001 3 6 4
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Özel eğitime gereksinim duyan çocukların fiziksel ve motor özelliklerinin öğretilmesi ve bu gruptaki çocukların gelişimlerine destek verilmesi
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğrt. Üyesi Deniz Özcan
Öğrenme Çıktıları
  1. Temel kavramları açıklar.
  2. Özel gereksinimli bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini belirtir.
  3. Özel gereksinimli bireylerde fiziksel eğitim ve spor özelliklerini değerlendirir.
  4. Fiziksel eğitim ve spor etkinlikleri planlar.
  5. Fiziksel eğitim ve spor etkinlikleri uyarlar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
Yok
Önerilen Diğer Husular
Yok
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Engelliler için Beden Eğitimi ve Spor, Dilara Sevimay Özer, Nobel YayıncılıkÖzel Gereksinimli Öğrenciler İçin Fiziksel Eğitim ve Spor, İlker Yılmaz, Pegem Akademi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
Dersin İçeriği
Fiziksel Eğitim ve Spor: Tanım, İçerik, Temel felsefe; Yetersizlik Grupları: Tanım, Özellik, Duyu-algı-motor gelişim, Fiziksel uygunluk, Fiziksel aktivite düzeyi, Oyun, Katılım, Değerlendirme: Ölçüm, Çevresel faktörler, Araç-gereç, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı: Kısa ve uzun süreli hedefler, Davranış Yönetimi: Öncül ve artçı stratejiler, Öğretimsel stratejiler: Yanlışsız öğretim, Doğal öğretim, Uyarlama, Bireysel sporlar: Cimnastik, Bisiklet, Bowling, Yüzme, Judo, Takım Sporları: Basketbol, Futbol, Tenis, Badminton, Su içi oyun ve Egzersiz.
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.Fiziksel Eğitim ve Spor: Tanım, İçerik, Temel felsefe
2.Yetersizlik Grupları: Tanım, Özellik, Duyu-algı-motor gelişim
3.Fiziksel uygunluk, Fiziksel aktivite düzeyi
4.Oyun, Katılım, Değerlendirme: Ölçüm, Çevresel faktörler
5.Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı
6.Kısa ve uzun süreli hedefler, Davranış Yönetimi
7.Öğretimsel stratejiler: Yanlışsız öğretim, Doğal öğretim,
8.Öğretimsel stratejiler: Yanlışsız öğretim, Doğal öğretim,
9.Ara sınav
10.Uyarlama, Bireysel sporlar: Cimnastik, Bisiklet, Bowling, Yüzme, Judo
11.Uyarlama, Bireysel sporlar: Cimnastik, Bisiklet, Bowling, Yüzme, Judo
12.Takım Sporları: Basketbol, Futbol, Tenis, Badminton
13.Su içi oyun ve Egzersiz.
14.Genel Tekrar
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Ara Sınav1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Final Sınavı1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı11010
Derse Katılım14114
Tartışma8324
Soru-Yanıt616
Bireysel Çalışma14114
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma188
Okuma14114
Toplam100