Ondokuz Mayıs Üniversitesi Bilgi Paketi - Ders Kataloğu

Ders Öğretim Planı

Ders KoduDers AdıDers TürüYılYarıyılAKTS
ÖZE314 Zihinsel Yetersizlikte Davranış Yönetimi 927001 3 6 3
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu derste öğrenciler - Zihinsel yetersizliği olan öğrencilerde davranış yönetiminin önemini açıklar.- Aşağıda belirtilen önlemeye yönelik davranış yönetimi stratejileri betimler ve bu stratejilere uygun plan hazırlar• Kuralların kazandırılması• Yönergelere uymayı öğretme• Alışkanlıkları kazandırma• Davranış zincirleri• Öğrenmeye katılımı artırmak için dönütleri düzenleme• Fiziki ortamının düzenlenmesi• Öğrenmeye katılımı engelleyen öğretmen dönütleri ve kurtulma yolları• Yeni davranış kazandırma: Şekil verme- Davranışlara akıcılık ve süreklik kazandırma stratejilerini betimler.- Aşağıda belirtilen değiştirmeye yönelik davranış yönetimi stratejilerini betimler ve bu stratejilere uygun plan hazırlar • Davranışları azaltmada kullanılan ceza süreçleri
Dersin Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğrt. Üyesi Serpil ALPTEKİN
Öğrenme Çıktıları
  1. Önlemeye yönelik davranış yönetimi stratejilerine yönelik uygulama örnekleri verir. Değiştirmeye yönelik davranış yönetimi stratejilerine yönelik uygulama örnekleri verir.Davranışlara akıcılık ve kalıcılık kazandırma stratejilerini açıklar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Ön Koşul Dersleri
YOK
Önerilen Diğer Husular
YOK
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Özyürek, M. (2005). Olumlu sınıf yönetimi. Ankara: kök yayıncılık. Özyürek, M. (2008). Problem davranışları değiştirme. Ankara: kök yayıncılık.Vuran, S. (2017). Uygulamalı Davranış Analizi. Ankara: Eğiten KitapW. Maag, J. (1999). Behavior Management. San Diego-London: Singular Publishing Group, İnc
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
YOK
Dersin İçeriği
- Zihinsel yetersizliği olan öğrencilerde davranış yönetiminin önemi- Öğretim etkinliklerine katılımı artırmada düzenlemeler Kuralların kazandırılması Yönergelere uymayı öğretme Alışkanlıkları kazandırma Davranış zincirleri Öğrenmeye katılımı artırmak için dönütleri düzenleme Fiziki ortamının düzenlenmesi Öğrenmeye katılımı engelleyen öğretmen dönütleri ve kurtulma yolları Yeni davranış kazandırma: Şekil verme- Davranışlara akıcılık ve süreklik kazandırma stratejileri (Pekiştirme Tarifeleri)- Davranışları azaltmada kullanılan ceza süreçleri
Haftalık Ders İçeriği
Hafta Teorik Uygulama Laboratuar
1.Tanışma, içerik, kurallar, beklentilerin açıklanması, dersin tanıtılması, derse giriş ve kavramların açıklanması, davranış yönetiminin önemi, davranış yönetiminin amaçları; Kuralları kazandırma; Yönergelere uymayı öğretme; Alışkanlıklar kazandırma ve davranış zincirleri; Öğrenmeye katılımı artırmak için dönütleri düzenleme;Fiziki ortamının düzenlenmesi;Öğrenmeye katılımı engelleyen öğretmen dönütleri ve kurtulma yolları;VİZEYeni davranış kazandırma: Şekil verme; Davranışlara akıcılık ve süreklik kazandırma stratejileri: pekiştirme tarifeleri; Davranışları azaltma: Ceza türleri ve yan etkileri; Sönme, tepkinin bedeli;Ayrımlı pekiştirme;Cezanın etkili kullanımı - -
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Ara Sınav1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) Sonu EtkinlikleriAdetKatkı (%)
Final Sınavı1100
Toplam100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
Toplam100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerAdetSüresi(saat)Toplam İş Yükü(saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı133
Derse Katılım13226
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7321
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7428
Toplam80